|
Problem ved bilkøb |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Emne: Problem ved bilkøb Sendt: 12-August-2010 kl. 12:31 |
||
Min mor købte d. 2/8 en ny bil i 150.000 kr. klassen. Det blev aftalt og nedskrevet at den skulle være klar til levering mandag d. 9/8.
Sælger ringer så d. 9/8 og siger at den ikke er klar da de ikke har kunnet få kontakt til Told & Skat. Han mener så at den muligvis er klar sidst i denne uge, men ind til videre er der ingen kontakt fra sælger, og jeg tvivler på han kan afhente den i morgen. Der blev sendt en mail til dem onsdag. Hvilke muligheder har hun for at få sin bil så hurtig som muligt? Hun har glædet sig siden der blev skrevet under, og jeg er enig med hende i at det er for dårligt at den ikke er klar endnu, når hun har en dato på skrift. Kan man tvinge sælger til dagbøder, eller nedslag i prisen? Redigeret af kaizer - 12-August-2010 kl. 12:48 |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 12:39 | ||
Problemet kan jo ligge i, at det er Skat der udleverer nummerplader og omregistrer, og har der været et problem på det nærmeste kontor, så skal de hentes fra et andet, og det kan så forsinke det en dags tid. Ring til forhandleren og førhør om situationen.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 12:40 | ||
sodaha
Super bruger Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 12:51 | ||
Der er da næsten en hel måned til - spøg til side, at skulle vente 1 til 2 uger på sin bil efter at man har skrevet under, er da ingenting. De 3 gange jeg har købt bil i samme prisklasse, ventede jeg i 3 - 6 måneder førend jeg fik den leveret.
PS: hvad har bilkøb med recordere.dk at gøre? Redigeret af sodaha - 12-August-2010 kl. 12:52 |
|||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|||
kaizer
Sendt: 12-August-2010 kl. 12:56 | ||
Jo, og det er jo også fint. I det sælger har haft en uge til at klargøre bilen, har jeg svært ved at se en dag eller to's forsinkelse på nummerpladerne skal kunne gøre meget. Når der er blevet skrevet under mandag formiddag i sidste uge, har han haft resten af dagen + tirsdag til fredag til at skaffe plader. Han siger der er problemer hos Told & Skat; at han ikke har kunnet få kontakt med dem, men det kan da aldrig blive sælgers problem. Grunden til Told har været indblandet, er vist fordi der skal betales afgift af vognen.
|
|||
kaizer
Sendt: 12-August-2010 kl. 13:08 | ||
Jeg havde skrevet forkert hvad angår dato. Hvis du har ventet 3-6 måneder på din bil, var det vel fordi den først skulle komme til landet. Du havde vel ikke fået lovet den til afhentning efter en måned? Den bil der er tale om er på lager. Når du spørger om hvad bilkøb har med recordere.dk at gøre, er emnet inden for retningslinjerne hvad angår jura angår. Der står ikke noget om at det skal være AV-udstyr. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27203&title=velkommen-til-forummet-jura Det er jo ikke anderledes end at der bliver solgt andet end AV-udstyr i køb, salg, bytte, eller at siden har udvidet sig i mange retninger siden starten hvor det vel nærmest kun var (dvd/hdd)-recordere der blev talt om (der af navnet på siden).
|
|||
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 13:13 | ||
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 13:22 | ||
Det er let nok at sige det er forhandlerens problem, men det er det nødvendigvis ikke, og i dette tilfælde lyder det som om, at det er hos Skat at problemet er, det kan forhandleren ikke gøre noget ved. Har selv været hos en forhandler, og har også haft til opgave at køre til Skattecenter med papirer/nummerplader, oftest uden problemer, men de kan opstå.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
kaizer
Sendt: 12-August-2010 kl. 13:45 | ||
Ja, det er forhandlerens problem. Tillad mig at formulere det anderledes: Det bør ikke være forhandlerens problem, at Told /Skat ikke kan tage sig sammen.
Det er da en mulighed at møde op, men det er en køretur på 100 km. hver vej.
|
|||
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 12-August-2010 kl. 16:04 | ||
det lyder ikke til blot at være nummerplader der er problemet her.
Det skulle vel ikke være en privatleasing, der her er tale om? hvis det er det, så er det rigtigt, at så skal Skat med ind over, da der i de fleste tilfælde ikke bliver betalt fuld afgift på bilen, men derimod kun afgift af den periode den leases. Desværre har Skat jo monopol på det her afgiftssjov, og de har en kæmpe pukkel af arbejde. Totalt uflexibelt men intet at gøre desværre. Ikke andet at gøre end at ha noget tålmodighed og glæde sig til den dag det så bliver... |
|||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
Sendt: 13-August-2010 kl. 10:09 | ||
Jeg har selv købt en "gammel" leasingbil og når afgiften skal betales er det altså lidt frem og tilbage mellem forhandler, Skat og det firma bilen har været hos (leasingfirmaet). Såe...forhandleren skulle bare ikke have lovet at det gik så stærkt. Kan din mor gøre noget ved det? Næh...
|
|||
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 13-August-2010 kl. 11:32 | ||
Trådstarter skriver ny bil i indlæget, så det er vist ikke helt samme problematik |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |