recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Møbel safari
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMøbel safari

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Emne: Møbel safari
    Sendt: 12-August-2010 kl. 17:36
Da jeg lige er flyttet sammen med kæresten, søger jeg et godt TV møbel.
Da vi måske ikke kan bliver boende i lejligheden vi har, længere end slutningen af september, er der ikke så nogen faste krav. Der er dog et par ting der ville være lækkert: 150-200 cm. ca. lukket vil blive favoriseret over åbne i en let grad, må ikke have et tydeligt laminat/vinyl udseende.
Jeg har haft behov for et møbel længe, har jeg også været på udkig længe, og har derfor allerede et par ting jeg kigger på:

Jeg var i Ikea i Gentofte og tjekke det ud, billigste løsning var 260,- pr. skab (med hængsler og låget) + tryk åbning/lukning. Det skulle så være 3 stk. og jeg vil så montere nogle af disse Argon fødder. Senere vil jeg gerne lave rammer af lågerne, og montere dem med noget stof.

Har set en bruge denne som TV møbel (Måske herinde?) og blev lidt inspireret af det. Det er billigt og let at lave, og er helt ok af udseende.

Disse to er gode muligheder, da de begge er relativt billige og kan sælge/gives bort/kastes hvis vi ikke kan beholde lejligheden, og det ikke passer i størrelsen til den vi evt. får så.

Jeg tænker også på at tage i et byggemarked og få skåret 2-3 massive plader efter mål, og lave et rack af disse. Desværre har jeg hverken værktøj eller værksted, og frygter også for evnerne :S

At-bo TV-borde faldt over disse, og syntes umiddelbart de ser godt ud, har nogle ok mål, og lyder til at være bygget ordentligt, massivt træ. Problemet er at de er pisse dyre, dog har jeg set på deres HP at de har anden sortering i KBH afdelingen, så påtænker mig at smutte derop en af dagene og se om de også har TV-borde.

Sidste mulighed er nogle billige møbler i massivt f.eks. Myhome Venedig
Har fundet denne "type" mange steder, altså billige massive møbler, men frygter for deres kvalitet.

Jeg har på det seneste kigget meget efter møbler i massivt træ, da jeg håber at det giver lidt kvalitet og så kan jeg godt lide træ møbler, det er lidt mere klassisk end hvad der i år er på mode. Kæresten har desværre et problem med lyst træ, dog er hun ved at åbne op over for muligheden.

Ideer? No-goes? Kommentarer?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 19:03
Har du set DENNE tråd herindefra.

Har selv et lyst træmøbel fra skovbo Skovby, jeg syntes det er top kvalitet, se link i min signatur.

BS

Redigeret af Bschmidt - 12-August-2010 kl. 20:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 19:56
Har læst tråden mange gange, og kan ved denne gennemgang se at det er i den tråd, jeg fik ideen med Lack møblet ;)

Har se de Skovby møbler, men har desværre også set prisen.
Jeg er villig til at give nogle tusinde, hvis jeg forelsker mig i møblet, men er desværre studerende, så har ikke sååå mange penge :s
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 20:16

Jeg forstår, det tog mig også et par omgange med møbler for at finde ud af at kvalitet kan betale sig både økonomisk og "Herlighedsværdi"-mæssigt men jeg kan også huske hvor "rig" jeg var da jeg var i lære så point taken Smile God jagt.

BS

Redigeret af Bschmidt - 12-August-2010 kl. 20:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 20:46
Tror jeg er ved stedet hvor det er ved at gå op for mig, en af grundene til at jeg begyndte at kigge HiFi, og nu også med massive møbler. Det er farligt!
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 23:00
Bruger selv faktum-skabet derhjemme, kan godt anbefales. Det er også nemt at hænge op hvis man vil det. 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 23:49
Bruger selv Lack reolen i lyst træ. Fungerer ganske glimrende. Blev nødt til at fjerne en af "hylderne" for at der var plads til min Onkyo Reciever, men det står ganske stabilt alligevel. Sålænge man bare ikke fjerne den midterste hylde hvor TV'et skal stå ovenpå, så er der ingen problemer.

Har selv lavet låger til den, da jeg synes lukket ser noget bedre ud. Har ikke set den nye låge på efter jeg fjernede hylden til Onkyoen, så har ikke nogen billeder af det. Men det var relativt simpelt at lave, og ser ret godt ud (synes jeg selv).
Og så er det en dejligt billig løsning hvilket jo altid er rart Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu