recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem ved bilkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem ved bilkøb

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem ved bilkøb
    Sendt: 12-August-2010 kl. 12:31
Min mor købte d. 2/8 en ny bil i 150.000 kr. klassen. Det blev aftalt og nedskrevet at den skulle være klar til levering mandag d. 9/8.

Sælger ringer så d. 9/8 og siger at den ikke er klar da de ikke har kunnet få kontakt til Told & Skat. Han mener så at den muligvis er klar sidst i denne uge, men ind til videre er der ingen kontakt fra sælger, og jeg tvivler på han kan afhente den i morgen. Der blev sendt en mail til dem onsdag.

Hvilke muligheder har hun for at få sin bil så hurtig som muligt? Hun har glædet sig siden der blev skrevet under, og jeg er enig med hende i at det er for dårligt at den ikke er klar endnu, når hun har en dato på skrift.

Kan man tvinge sælger til dagbøder, eller nedslag i prisen?

Redigeret af kaizer - 12-August-2010 kl. 12:48
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 12:39

Problemet kan jo ligge i, at det er Skat der udleverer nummerplader og omregistrer, og har der været et problem på det nærmeste kontor, så skal de hentes fra et andet, og det kan så forsinke det en dags tid. Ring til forhandleren og førhør om situationen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 12:40
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Min mor købte d. 2/9 en ny bil i 150.000 kr. klassen. Det blev aftalt og nedskrevet at den skulle være klar til levering mandag d. 9/9. 

Der er da næsten en hel måned til Wink - spøg til side, at skulle vente 1 til 2 uger på sin bil efter at man har skrevet under, er da ingenting. De 3 gange jeg har købt bil i samme prisklasse, ventede jeg i 3 - 6 måneder førend jeg fik den leveret.

PS: hvad har bilkøb med recordere.dk at gøre?

Redigeret af sodaha - 12-August-2010 kl. 12:52
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Problemet kan jo ligge i, at det er Skat der udleverer nummerplader og omregistrer, og har der været et problem på det nærmeste kontor, så skal de hentes fra et andet, og det kan så forsinke det en dags tid. Ring til forhandleren og førhør om situationen.

Jo, og det er jo også fint.

I det sælger har haft en uge til at klargøre bilen, har jeg svært ved at se en dag eller to's forsinkelse på nummerpladerne skal kunne gøre meget. Når der er blevet skrevet under mandag formiddag i sidste uge, har han haft resten af dagen + tirsdag til fredag til at skaffe plader. Han siger der er problemer hos Told & Skat; at han ikke har kunnet få kontakt med dem, men det kan da aldrig blive sælgers problem.

Grunden til Told har været indblandet, er vist fordi der skal betales afgift af vognen. 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Min mor købte d. 2/9 en ny bil i 150.000 kr. klassen. Det blev aftalt og nedskrevet at den skulle være klar til levering mandag d. 9/9. 

Der er da næsten en hel måned til Wink - spøg til side, at skulle vente 1 til 2 uger på sin bil efter at man har skrevet under, er da ingenting. De 3 gange jeg har købt bil i samme prisklasse, ventede jeg i 3 - 6 måneder førend jeg fik den leveret.

PS: hvad har bilkøb med recordere.dk at gøre?

Jeg havde skrevet forkert hvad angår dato. 

Hvis du har ventet 3-6 måneder på din bil, var det vel fordi den først skulle komme til landet. Du havde vel ikke fået lovet den til afhentning efter en måned?

Den bil der er tale om er på lager.

Når du spørger om hvad bilkøb har med recordere.dk at gøre, er emnet inden for retningslinjerne hvad angår jura angår. Der står ikke noget om at det skal være AV-udstyr. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27203&title=velkommen-til-forummet-jura

Det er jo ikke anderledes end at der bliver solgt andet end AV-udstyr i køb, salg, bytte, eller at siden har udvidet sig i mange retninger siden starten hvor det vel nærmest kun var (dvd/hdd)-recordere der blev talt om (der af navnet på siden).
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 13:13

I det sælger har haft en uge til at klargøre bilen, har jeg svært ved at se en dag eller to's forsinkelse på nummerpladerne skal kunne gøre meget. Når der er blevet skrevet under mandag formiddag i sidste uge, har han haft resten af dagen + tirsdag til fredag til at skaffe plader. Han siger der er problemer hos Told & Skat; at han ikke har kunnet få kontakt med dem, men det kan da aldrig blive sælgers problem.

Grunden til Told har været indblandet, er vist fordi der skal betales afgift af vognen. 
Du skriver det ikke kan være sælgers problem, men det bliver det jo Wink, hun kan jo ikke bare få en anden fra hylden. Som regel hjælper det en del på hastigheden, hvis man møder personligt op hos forhandler og beder vedkommende om at ringe til skat medens man venter (selvfølgelig siddende overfor vedkommende og telefonen på medhør LOL).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 13:22

Det er let nok at sige det er forhandlerens problem, men det er det nødvendigvis ikke, og i dette tilfælde lyder det som om, at det er hos Skat at problemet er, det kan forhandleren ikke gøre noget ved. Har selv været hos en forhandler, og har også haft til opgave at køre til Skattecenter med papirer/nummerplader, oftest uden problemer, men de kan opstå.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du skriver det ikke kan være sælgers problem, men det bliver det jo Wink, hun kan jo ikke bare få en anden fra hylden. Som regel hjælper det en del på hastigheden, hvis man møder personligt op hos forhandler og beder vedkommende om at ringe til skat medens man venter (selvfølgelig siddende overfor vedkommende og telefonen på medhør LOL).

Ja, det er forhandlerens problem. Tillad mig at formulere det anderledes: Det bør ikke være forhandlerens problem, at Told /Skat ikke kan tage sig sammen.

Det er da en mulighed at møde op, men det er en køretur på 100 km. hver vej.  
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 16:04
det lyder ikke til blot at være nummerplader der er problemet her.
Det skulle vel ikke være en privatleasing, der her er tale om?

hvis det er det, så er det rigtigt, at så skal Skat med ind over, da der i de fleste tilfælde ikke bliver betalt fuld afgift på bilen, men derimod kun afgift af den periode den leases. Desværre har Skat jo monopol på det her afgiftssjov, og de har en kæmpe pukkel af arbejde. Totalt uflexibelt men intet at gøre desværre.

Ikke andet at gøre end at ha noget tålmodighed og glæde sig til den dag det så bliver...
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:09
Jeg har selv købt en "gammel" leasingbil og når afgiften skal betales er det altså lidt frem og tilbage mellem forhandler, Skat og det firma bilen har været hos (leasingfirmaet). Såe...forhandleren skulle bare ikke have lovet at det gik så stærkt. Kan din mor gøre noget ved det? Næh...
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg har selv købt en "gammel" leasingbil og når afgiften skal betales er det altså lidt frem og tilbage mellem forhandler, Skat og det firma bilen har været hos (leasingfirmaet). Såe...forhandleren skulle bare ikke have lovet at det gik så stærkt. Kan din mor gøre noget ved det? Næh...

Trådstarter skriver ny bil i indlæget, så det er vist ikke helt samme problematik
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu