|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 13-August-2010 kl. 14:29 |
Hej
Er der nogen som ved, hvordan man får tilsluttet sit Panasonic TV til sit trådløse netværk, så det kan udnytte "internet" delen i fjernsynet, Viera Cast?
Det er min far som har modellen fra sidste år, hvor man ikke kunne købe en wifi adapter til, men bare har et netstik og så har han en trådløs router i den anden ende af huset.
|
|
![]() |
|
askov ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Når den ikke kan kører trådløs skal du jo have kabel i
![]() |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Jeg synes at have læst på forummet, at USB-donglen også kan bruges til sidste års modeller.
|
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Ja, jeg tænkte bare om man ikke kunne få noget smartere/billigere, en slags bridge/router ting, for han vil helst ikke skulle trække et kæmpe kabel igennem huset...
|
|
![]() |
|
![]() |
Har lige fundet et sted, hvor der også står at Panasonic wifi dongle ikke kan bruges i de gamle modeller, da der ikke er USB i de gamle modeller, men kun netstik...
|
|
![]() |
|
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Jeg startede med at købe et billigt 15 meter netkabel (ca. 50 kroner), som jeg trak fra min router og ind til min Panasonic BluRay med VieraCast. Efter at have kigget lidt på udvalget, der er meget begrænset (YouTube + Picasa) besluttede jeg ikke at investere yderligere i det...
Nu hiver jeg af og til kablet frem når jeg keder mig for at se om der er kommet nye features eller ny firmware, men indtil videre intet der er værd at kaste $$$ efter.
Tænk lige over det - især hvis du kan låne et kabel i nogle dage!
/ Anders
|
|
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Du kan altid købe et trådløst access point som eksempelvis Linksys WAP54G og sætte det op til at at køre wireless client mode. Så sætter du kabel imellem netstikket fra access pointet og dit tv og så har du trådløst internet.
![]() Du kan evt. sætte en spareskinne op bag tv'et så access pointet slukker når tv'et ikke er tændt. |
|
![]() |
|
![]() |
Jo tak, det var noget i den stil jeg tænkte på, så må man bare se om man kan finde en billig udgave, sådan et par hundrede kroner, for det er måske ikke meget mere værd, det Viera. Det var mest fordi jeg overvejede at min far kunne uploade billeder til backup på Picasa og så kunne se fra lænestolen, det synes jeg var lidt smart.
|
|
![]() |
|
A.Morup ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
På min BluRay kan man via VieraCast logge på Picasa, men det tager en krig at "vælge" sig gennem ID og password. Og så kan den ikke engang huske login til næste gang!
![]() Køb du i stedet et stort (8+ GB) SD kort (eller en USB nøgle) og brug dette til backup af de bedste billeder og til visning fra TV'et (hvis dette understøtter billedvisning fra SD / USB). Med PaintShopPro eller det gratis (og gode!) billedvisningsprogram IrfanView kan du lave et script der resampler billederne til FullHD (dvs. max 1920 px hhv. max 1080 px). Med en let jpg-kompression kan der stadigvæk være MANGE billeder på et 8 GB SD-kort.
Og har man først set sine gode fotos i FullHD på en god skærm, så ved man hvorfor man tog dem!
![]() Bemærk at Picasa IKKE har en upload indstilling der er tilpasset FullHD (kun "1600 px" eller "oprindelig størrelse").
Jeg gentager mit gode råd: Prøv lige med et kabel først - du vil med garanti hurtigt blive træt af VieraCast (i sin nuværende form). Har lige selv prøvet igen her til morgen - det spiller bare ikke!
MVH Anders Redigeret af A.Morup - 14-August-2010 kl. 09:56 |
|
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround |
|
![]() |
|
![]() |
OK, tak. Min far kører faktisk allerede med et SD-kort i siden af fjernsynet, da det lige var den nemme løsning til at starte med, så holder vi nok bare fast i den løsning.
Men hvis du resampler billederne til 1920x1080, så vil noget af billedet da forsvinde, da det så bliver væsentligt bredere end højt, altså 16:9.
|
|
![]() |
|
![]() |
FullHD er 1920 x 1080 pixel, men du skal naturligvis sætte scriptet til at resample bredden til max 1920 og højden til max 1080 pixel samtidigt med at proportionerne bliver fastholdt. Mener at IrfanView kan det rimeligt nemt - jeg bruger selv PSP og her lykkedes det mig at lave et script der kan ovenstående.
Sætter lige PSP-scriptet ind herunder, hvis nogen finder denne tråd ved søgning (eller bliver inspireret!):
def Do(Environment):
# EnableOptimizedScriptUndo # Resize
App.Do( Environment, 'Resize', { 'AspectRatio': None, 'CurrentDimensionUnits': App.Constants.UnitsOfMeasure.Pixels, 'CurrentResolutionUnits': App.Constants.ResolutionUnits.PixelsPerIn, 'Height': 1080, 'MaintainAspectRatio': True, 'Resample': True, 'ResampleType': App.Constants.ResampleType.Bicubic, 'ResizeAllLayers': True, 'Resolution': 180, 'Width': None, 'GeneralSettings': { 'ExecutionMode': App.Constants.ExecutionMode.Default, 'AutoActionMode': App.Constants.AutoActionMode.Match, 'Version': ((12,0,1),1) } }) / Anders
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
På Panasonic V10 huskes password til Picasa fra gang til gang. Men der er ikke ret meget der er værd at se i Viera Cast. Men tv'et kan også bruge DNLA, men kan ikke vise så mange formater som fx Oppo blu-ray. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |