|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
maavenz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 14-August-2010 kl. 15:14 |
|
Hej!
Er den lykkelige ejer af et Samsung 46" 8705 samt en Samsung BD6900. Vil gerne udvide maskinparken til glæde for 2 stk. børnebørn (haster ikke da de først blive 2 år om et par mdr.) Vil da også gerne lege lidt sammen med bedstemor, og der findes jo bl.a. Wii som giver mulighed for forsk. fysiske udfoldelser. Vi er dog helt på herrens mark m.h.t. hvilken konsol vi skal vælge. Prisen betyder selvfølgelig noget, men det er også ekstremt vigtigt for os at den valgte konsol er nem og intuitiv at bruge. Kan vi få lidt hjælp til at beslutte os på? På forhånd tak bedste hilsner Mogens
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|
Wii vil være sjovt for hele familien uden tvivl om det. MEN der er ikke så mange spil til wii'en som er "spilbare" forstået på den måde at man skal jo være fysisk aktiv når man spiller. Wii remoten/ styringen i spillene SKAL være i top før at det er sjovt at spille wii spilene. Og der er mange som ikke er gode. Spil som Wii sport, super mario galaxy og andre spil som er lavet af Nintendo, er gode fordi de ved hvordan deres spil skal laves hvis de skal virke ordentlig sammen med en wii remote.
Men da det er 2 små børn og en bedstemor som skal have sjovt med det så bliver der jo nok heller ikke spillet andet end de klassiske nintendo spil (Wii resort, wii sport osv.). Man kan jo også få fat i en PS3 eller Xbox 360, så man kan spille nogle af de lego spil og andre børnespil der nu er. Men jeg mener nu allerede at lego spillene også er til Wii. Men voksne har nok mere glæde af en PS3 eller Xbox 360, da større og bedre skydespil UDEN at sige det er noget for dig. Men fra den information du giver i tråden her så ville jeg nok vælge en Wii. Med mindre en Wii er for svært for 2x 2årige, det ved jeg dog ikke.
|
||
![]() |
||
maavenz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Tak for det hurtige og informative svar!
Fik ikke gjort klar at vi (de gamle) synes at spil er kedelige og uinteressante for os. Det er primært muligheden for at få sneget noget sjov ekstra motion ind i hverdagen der er motivation for at købe en konsol. Mener at jeg et sted har læst om en dims der skal tilsluttes en konsol (mærke har jeg glemt) hvorved den bliver alle andre totalt overlegen. Er det noget som evt kan uddybes? Bedste hilsner Mogens
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Yep du har hørt rigtig. Xbox kinect mener jeg den hedder. Den kommer til november. Mener jeg. Det er en sensor som læser dine bevægelse og udføre den på skærmen. Det er svært at forklare men prøv at gå på Youtube og skriv kinect.
Den skulle blive overlegen over de andre spillekonsoler. Men som sagt er det et stykke tid til den kommer ud så det kan være den ikke er så fantastisk som man tror. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ser rigtig sjov ud. Det må da være sagen at bevæge sig uden at have værktøj i hånden. Har efterflg. været lidt rundt for at se hvad man skal bruge. Der findes jo en del xbox-typer. er det korrekt at man skal have en model der hedder 360, for at kunne bruge kinect? Hvor køber man sådan en fætter billigst (gerne på nettet)? Er den der kinect blevet prissat?
Bedste hilsner Mogens
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Du skal have en Xbox 360 - og den findes der så flere konfigurationer af, men jeg ville vente til den nye "slim" kommer på gaden, den har WIFI indbygget, større harddisk og ikke mindst er den en del mere lydløs end den der er på gaden nu. Prisen er vist omkring 1500,- for konsollen alene - f.eks. hos coolshop.dk (http://www.coolshop.dk/catalog/product/31033-xbox-360-new-slimline-console-4-gb--for-x360) Kinect regner man med kommer til at koste omkring 1000,- kroner - men hvilke spil der evt. er med, ved jeg ikke...
Redigeret af zulfo - 14-August-2010 kl. 16:53 |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg Mener at slim modelen er udkommet. Men kinect ved jeg ikke noget om.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Okay - Coolshop skriver noget med d. 31.8.... Kinect kommer først om nogle måneder.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja men kinect er helt sikkert noget der skal overvejes
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror næsten at det bliver en XBox med tilhørende Kinect. Har lige et ekstra spm
Har en gammel intern harddisk (efter opgradering af min MacBook) tilsluttet mit Samsung 8705. Bruger den til at optage udsendelser på. Hvis man nu køber en Xbox 360 med 250 GB, vil den så kunne bruges som optager istedet? Bedste hilsner og tak for god respons og vejlednng Mogens
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, en Xbox 360 har ikke indbygget tv tuner af nogen art, hverken analog eller digital. Der skal man over i en Playstation 3 - den har mulighed for at tilkøbe DVB-T tuner, med tilhørende optagefunktion. Til PS3 kommer der også en ny controller, Playstation Move, som minder mere om Wii'ens controller, end Kinect, som er uden egentlig controller.
Velbekomme... det er en jungle
![]() |
||
Lars B
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej men den behøver jo heller ikke at have en tuner. Den interne harddisk jeg optager på hænger i et hdmi kabel i fladskærmen, og der er da ingen tuner i den. Ved ikke om jeg har formuleret mig forkert.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |