|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() Sendt: 16-August-2010 kl. 12:55 |
Er lidt ny på dette område.
Mit ønske er at have alle mine medier liggende på en NAS server som 3 til 5 personer kan logge på og vælge film - musik - billeder og lign. Der er tale om at alle DVD'er og BD'er ligger som ISO/DMG i 1-1 så man kan vælge tekst, lyd og ekstra matriale, gerne ud fra menu'en. Håber på at PS3'erne kan bruges som klienter, men efter at have læst rundet på de forskellige fora ser de ud til ikke at være tilfældet at det skulle kunne lade sig gøre.
![]() Hvad er den rigtige løsning med en NAS server hvor alle ens film, musik og billeder ligger på, som klinterne kan afspille i container som ISO/DMG/ DVD og BD i 1-1 etc.
Takker på forhånd
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
hvormange film regner du med at have liggende i hh. dvd og blu ray... for især blu ray æder rigtigt meget plads.
Jeg selv har valgt en synology ds1010+ http://www.synology.com/dan/products/DS1010+/index.php til opgaven, den er jeg yderst tilfreds med.. jeg har 5 harddiske i den a 2 tb stk hvilket i et raidsetup giver 7,5tb som kan opskaleres til det dobbelte med en http://www.synology.com/dan/products/DX510/index.php
Den kal sagtens levere streams til 3-5 brugere samtidig.
Som afspillere har jeg valgt at bruge popcornhour c-200 (og a-200) da disse er mere fleksible end feks ps3 http://www.popcornhour.com/onlinestore/
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
Ja som rhsin siger så kig på en c-200 eller en dune HD kommer justrace nok snart og forslår selv fortraker jeg popcorn hour da det er Syabas ajet mærke angåne opbevaring af dine blu-ray vis du har mod på selv af flæke noget samen ville jeg kigge på lime tech Unraid http://www.lime-technology.com/
da det ikke er så fatalt som raid5 vis eller når er nok mere koret dine HDD dør ved raid 5 med 5 HDD må 1 HDD dø vis en mere står af under genopbygning er alt din data tabt temlig surt når man har mange blu-ray film ved unraid er det kun den data på de 2 HDD der er tabt når nr 2 HDD dør er en frodel med store data mængder men bare du husker raid ikke er backup så er det jo lige fedt jeg hader bare af bruge tid på af lige alle mine blu-ray ind igen derfor jeg valgte unraid |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
Jeg pt. ca. 200 - 250 DVD film som er lagt ud på diske i 1-1 som dmg filer. Og godt 100 BD film pt. skal lægges ud på diske i 1-1 på dmg format eller lign.
Jeg havde håbet på at der var en løsning med PS3 som klienter, da der findes 3 af dem i huset i forvejen, PS3,erne bruges b.la. også til at se streamet TV-serier på nettet og det ville ikke gøre noget at få et par stykker mere af dem. Men en vigtigt ting er, at man netop kan vælge undertekster og lyd på klienten når man vælger en DVD film eller BD på NAS serveren, og som jeg læser det, er dette ikke muligt på en PS3, eller har jeg misforstået noget? Dette virker dog med PS3 media server fra min Mac, men så er vi ude i noget realtime konvertering hvilket ikke burde være meningen, og kun med en bruger af gangen.
Bliver det ikke lidt meget, at både have en PS3 og Popcorn C200 i hvert rum
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
Med så mange film ville jeg kigge på unRaid - da du kan være op til 21 data diske i !
Og har du en parity disk så er du sikret mod at en data disk står af.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |