|
rensning af dvd skive. |
Besvar |
Forfatter | |
finnolsen
Junior bruger Oprettet: 13-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Emne: rensning af dvd skive. Sendt: 19-April-2006 kl. 09:40 |
Er der nogen der har en let og simpel løsning på at rense en dvd skive. Efter at have indspillet en film på en skive, bliver der skrevet, disken er snavset og kan ikke vises, eller sådan noget lignende. Venlig hilsen, finnolsen. |
|
holstebroer
Ny bruger Oprettet: 28-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 19-April-2006 kl. 10:17 |
Jeg skyller med lunkent vand og bruger en våd finger til at vaske med opvaskemiddel. Derefter skyller jeg igen og lægger disken på et stykke køkkenrulle og presser disken forsigtigt ned uden at gnide eller tørre af. Virker fint, har fået rådet fra tidl. ansat i musikbutik.
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 19-April-2006 kl. 17:05 |
DVD Recorderen kan ikke vide om skiven er snavset eller om der er andre grunde til at den ikke kan læse skiven. Det er ikke ualmindeligt for Sony HDD+DVD Recordere at sige "snavset disk" når man sætter en blank DVD i maskinen, som den ikke er glad for at skrive på. Så det er med andre ord ikke sikkert at det er nødvendigt eller at det hjælper at rense skiven. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 14:51 |
Jeg har brugt brillerens i flere år med gode resultater på f.eks. slidte lejefilm.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
hunderup
Junior bruger Oprettet: 17-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 15:05 |
man kan f.eks også bruge tandpaste til at rense dem med. det har jeg gjordt op til flere gange, med cd/dvd'er fra biblioteket
|
|
m_nielsen
Bruger Oprettet: 09-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 15:33 |
Hvis den er helt galt med skiven, så få den "slebet" - se DR's Rabatten :) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |