recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber - tv via Draytek Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber - tv via Draytek Router

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber - tv via Draytek Router
    Sendt: 04-August-2010 kl. 19:02
Hej
Jeg har været ved at erstatte min D-link Dir 655 router med en Draytek Vigor2130n , for at få en forhåbentlig mere stabil Router på min 50/50 Mbit forbindelsen. men kan ikke få IPTV til at virke igennem routeren endnu.

Har ændret ip og mac adresse så det er det samme som den Router som jeg fik fra Profiber, slået IGMP Snooping til, og så skulle det jo virke ?
jeg har sikkert overset noget ,men jeg ved bare ikke hvad.

Hvis der er noget jeg mangler at ændre eller fejl jeg laver, vil jeg meget gerne have nogle bud her fra forummet

Og der ligger en live demo her på Router'en http://www.draytek.com/user/SupportLiveDemoDetail.php?ID=59

Bruger ikke Tv-boxen men et mediecenter, og jeg bruger VideoLAN for at se om IPTV virker

På forhånd mange tak.

Redigeret af diablo - 05-August-2010 kl. 13:53
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 19:50
Jeg kan ikke se nogen steder at IGMP proxy er supporteret, så måske er det årsagen? (IGMP snooping og IGMP proxy er ikke nødvendigvis det samme).
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 20:22
der står at den understøtter IGMP Proxy v2

Redigeret af diablo - 04-August-2010 kl. 20:24
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af diablo diablo skrev:

Bruger ikke Tv-boxen men et mediecenter, og jeg bruger VideoLAN for at om IPTV virker

Jeg hopper lige med her!! - Hvordan har du fået VLC player til at virke med Profiber?

Det er ikke lykkes mig at få det til at virke - Se lige min anden post her på siden.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84142&title=profiber-og-iptv-p-computer

Alle tips og tricks er meget meget velkommen.

mvh
 Kim
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Bruger ikke Tv-boxen men et mediecenter, og jeg bruger VideoLAN for at om IPTV virker

Jeg hopper lige med her!! - Hvordan har du fået VLC player til at virke med Profiber?

Det er ikke lykkes mig at få det til at virke - Se lige min anden post her på siden.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84142&title=profiber-og-iptv-p-computer

Alle tips og tricks er meget meget velkommen.

mvh
 Kim
OK - så burde det jo fungere. Har du prøvet om det fungerer sammen med TV boksen?
Hvordan ser den URL ud som du indtaster i VLC?
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 13:52
Nej har ikke prøvet med TV boksen, for jeg er sikker på, at virker det ikke i VLC så gør det heller ikke i TV boksen.

URL ser sådan ud "udp://IP adresse:port nr."

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 16:05

Nej har ikke prøvet med TV boksen, for jeg er sikker på, at virker det ikke i VLC så gør det heller ikke i TV boksen.

URL ser sådan ud "udp://IP adresse:port nr."

Ups... Jeg fik vist citeret en forkert post i mit sidste svar, men det har du tilsyneladende fundet ud af. Sådan kan det gå når andre hijacker tråden.
Forudsat den IP adresse og port du bruger, er rigtig, har jeg desværre ikke flere gode bud. Det undrer mig dog lidt at "IGMP proxy" slet ikke er nævnt i users guide.... Jeg går ud fra at du har haft VLC til at fungere sammen med Profibers router.
Edit: Kom lige til at tænke på - det er en kablet forbindelse du bruger ikke? Multicast wirker ikke over WIFI.

Redigeret af pfugl - 05-August-2010 kl. 16:26
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 17:17
Ja det virker på Profibers router og jeg bruger kablet forbindelse.

har lige lavet en test hvor det eneste jeg gjorde var et bytte Router og det virkede på D-link men ikke på Draytek, så der er et eller Drayteken gør anderledes end D-linken.
under testen var der ikke andet forbundet end Router og en PC.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 18:03
Jeg kunne godt lide at vide hvad det er ved DIR-655 du ikke bryder dig om? Hos os er den meget stabil og vi rebooter stortset aldrig router eller tv-boks (typisk er det kun hvis jeg er ved at teste et eller andet at vi rebooter)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 19:45
Jeg har nu stadig væk min tvivl mht support af IGMP proxy, selvom det er angivet i specs. Hvis man kigge på online demo'en af 2710 serien, har den en mulighed for at enable/disable igmp proxy.
Denne mulighed findes ikke på 2130n i online demoen.
Måske du skulle få det verificeret hos producenten. 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 20:01
men det ser ud til at den kan flashes med dd-wrt, så kan den vel klare det meste? eller hvad?
Til top
diablo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 21:30
Der er sådan set ikke noget jeg ikke bryder mig om ved den, det er vel mere for at prøve noget andet, og så synes jeg når jeg har mange kanalskift efter hinanden så går den død, eller bliver meget langsom og så er den D-link dir655 ved at være det ældste i mit setup, tror den er fra føst i 2007, kunne også bare købe en ny D-link dir655 i den ny A4 version også se om den er bedre.

Men jeg kom til at læse om vigor2130n og det så ud som om den kunne det jeg havde brug for,
men jeg kan da stadig nå at sende den retur hvis jeg ikke får det til at virke.

Med hensyn til Draytek support er de ikke til meget hjælp, men har lige prøvet igen.

binderub hvor kan du se om den kan flashes med dd-wrt
og er du sikker på der er support af IGMP proxy i dd-wrt ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu