recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor & lærret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy projektor & lærret?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortenarnold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny projektor & lærret?
    Sendt: 16-August-2010 kl. 18:07
Hej allesammen!

Ja jeg er helt ny på det her forum og indefor dette felt! så derfor ville jeg gerne have lidt hjælp!

Skal flytte i ny lejlighed og kunne godt tænke mig en projektor samt lærret, men har fucking ingen anelse om hva jeg skal vælge! så håber i kan hjælpe mig!

Her er lidt facts om omstændighederne

Stuen er 5 meter lang og 3,7 meter bred!
som anlæg har vi et Logitech Z 5500 Digital
Samt der vil være en Popcorn Hour A-200 og en Playstation 3
Og så skal der også være plads til et 40" sony LCD-TV

Hva vil i anbefale af projektor og Lærred ? og ja vil gerne holde det nede i den billige ende fra 5000-6000 kr. hvis det kan lade sig gøre ? har ingen præferencer indenfor dette felt!

Morten Arnold
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:10
5000-6000kr i alt?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:37
Ja ? eller der det helt ude i hampen ? ellers må der jo pumpes flere penge i det...
Morten Arnold
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:59
Du skriver du ikke så meget om krav men du vil vel gerne have fullhd? Ved godt det er over dit budget men ville nok kigge på sådan noget i den stil her:

Måske nøjes med væggen som lærred mens du spare nogle penge sammen til det :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:58
Jamen ved ikke hvor relervant FullHD er når den primært skal bruges til at se film på... og da næsten alle film jeg har er i 720p så ? og angående Playstation 3 kører de fleste spil ikke i 720p ? og hvis ikke er forskellen meget stor ?

Er total ny indenfor dette felt... så for mig er en billig projektor lige så god som en dyr, da jeg ikke kender til den funktionaliteter!
Morten Arnold
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 23:35
Køb en brugt projektor og et billigt lærred til at starte med.

Så vidt jeg ved er der ingen film i 720. SD dvd'er er 576 og BD er i 1080.

Når du er helt ny i projektorverdenen, vil du sikkert bare glæde dig over det store billede.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Køb en brugt projektor og et billigt lærred til at starte med.

Så vidt jeg ved er der ingen film i 720. SD dvd'er er 576 og BD er i 1080.

Når du er helt ny i projektorverdenen, vil du sikkert bare glæde dig over det store billede.

når han bruger  Popcorn Hour A-200 som afspiler er de film hen har hentet fra nettet eller ripet fra BD ... så der kan nemt passe at der er tele om BD som af scaleret net til 720 Wink

til Morten Arnold : der kan være at du er heldig og finder et brugt ful HD projektor som ikke er kørt mange timmer der vil være optimale da der vil giver dig mest valuta for penge....og så kan du holder øje med et brugt læred også ...
som du selv skriver er du ny i den her projektor verden så hvis du køber de to ting til ok pris bliver du siker super glad og  overasket over AHA oplavelse af så stor  skærm/lærred

Redigeret af sani - 17-August-2010 kl. 00:37
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 21:28
Jeg vil også kaste min røst ind i koret... Hvad Sani og Kaizer siger, er vejen frem.
Som ny, skal man også finde ud af om det overhovedet er noget. Mange laver den fejl, at de køber dyrt, installerer udstyret, og får det så iøvrigt aldrig brugt. Det er synd, da nyt hardware har den ulempet af falde hurtigt i værdi.

Køb brugt! Thumbs Up
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 09:19

vil også anbefale at købe brugt første gang må indrømme det ikke er mange timer min er blevet brugt så ville være trist over at smide 10.000 el 15.000 væk på noget man bruger et par gange om mrd når man lige skal se en film eller man skal spille en gang ps3 med drengene.

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu