|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
osj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-December-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 09-Juli-2010 kl. 13:02 |
Jeg har hjulpet min svoger med indkøb af nyt udstyr som bl.a. skulle opfylde følgende krav:
- Sikker opbevarelse af data - Nem adgang til billeder, videoer og musik på computere og TV i hjemmet Mit valg faldt på følgende udstyr som nu er installeret: - HP EX495 MediaSmart (med en ekstra 2TB harddisk for spejling) - Sony hjemmebiograf system BDV-E870 Det blev hjemmebiograf da de gerne vil have så få bokse som muligt, og fordi de allerede havde et ganske ok Full-HD Sony TV med HDMI, men uden netværks muligheder. Jeg havde set at BDV-E870 bl.a. kan afspille AVCHD, og at DLNA ville bliver tilgængelig via firmware opdateringen (er kommet nu), så jeg tænkte det ville være en fin løsning på at tilføje Blu-Ray, god lyd og forskellig netværks muligheder til stuen. Problemet er nu at der er forskellige videoformater som BDV-E870 tilsyneladende ikke kan afspille via DLNA, f.eks. AVCHD. Jeg har prøvet at kopiere AVCHD filer til en USB flash, og på den den måde kan BDV-E870 fint afspille filerne - men når det er via DLNA siger den bare at der ingen filer findes. Der er også en PlayStation3 i samme netværk, og den kan godt finde og afspille AVCHD filerne fra samme server, men jeg er ikke klar over om det evt. er TwonkyServer (preinstalleret på HP MediaSmart servere, og som desværre ikke virker særlig stabil) der laver transcoding fordi den kan genkende at det er en PS3. Er det forkert at forvente at video formaterne der kan afspilles via USB også burde virke via DLNA? Hvis det burde virker, hvordan kan man så evt. tjekke om problemet skyldes serveren eller afspilleren? Er der evt. andre der kan bekræfte om det er muligt at afspille AVCHD via DLNA på Sony's BDV-serie? (BDV-E370/E670W/E870/E970W/F500/F700) Tak...Ole |
|
![]() |
|
![]() |
I tilfælde der er andre med samme spørgsmål som ovenfor - kan jeg nu delvis svare på det. Jeg har fået bekræftet fra Sony at AVCHD ikke er supporteret via DLNA. De har henvist til nedenstående tabel (side 69 i den engelske manual), og ud fra den synes jeg desværre ikke det ser ud til der er mange muligheder via DLNA.
Det ser ud til at det kun er "MPEG-2 Video/PS,TS" i Standard Definition, og DivX der er supporteret via DLNA. Er det muligt at transcode AVCHD til DivX på en Windows Home Server, eller er eneste mulighed mon MPEG2 i Standard definition? Det er nok desværre for sent at bruge fortrydelsesretten nu, men findes der andet udstyr på markedet som kan supportere AVCHD via DLNA? Kopi fra "Operating Instructions BDV-E870 / E370" side 69: Video (7) MPEG-1 Video/PS (1 & 5) MPEG-2 Video/PS,TS (1 & 6) DivX (2) MPEG4/AVC (1 & 5) WMV9 (1 & 5) AVCHD (3 & 5) 1)The system does not play files encoded with DRM. 2)ABOUT DIVX VIDEO: DivX® is a digital video format created by DivX, Inc. This is an official DivX Certified device that plays DivX video. Visit www.divx.com for more information and software tools to convert your files into DivX video. ABOUT DIVX VIDEO-ON-DEMAND: This DivX Certified® device must be registered in order to play DivX Video-on-Demand (VOD) content. To generate the registration code, locate the DivX VOD section in the device setup menu. Go to vod.divx.com with this code to complete the registration process and learn more about DivX VOD. 3)The system plays AVCHD-format files that are recorded via a digital video camera, etc. To watch AVCHD-format files, the disc with AVCHD-format files on it must be finalized. 4)The system does not play files encoded with Lossless, etc. 5)The system does not play these files via the DLNA function. 6)The system plays SD resolution only via the DLNA function. 7)The system does not play these files via the DLNA renderer function. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
en nmt ala popcornhour a eller c -200 vil kunne gøre det .. og den kan endda gøre det via smb/nfs også... men den kan også via dlna
dvs den afspiller filerne via NAS direkte til tvet... den kan så også klare alm. dvd og blu ray film hvis man senere skulle få de lyster (dette skal dog køre via nfs/smb).
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis der er andre der har ønsker om at kunne afspille flere video formater på Sony Blu-ray / Hjemmebiografer via DLNA vil jeg lige oplyse om en workaround jeg har fundet.
Jeg fandt denne tråd ang. MKV / H.264 på Sony BDP-S370. Workarounden går ud på at "snyde" Sony afspilleren til at at tro at alle video formater er DivX filer, med at ændre i MIME-type som serveren levere. Der er altså hverken tale om at konvertere, transcode, omdøbe eller lign. - det er et hack der skal implementeres i DLNA Media Serveren. I trådan ovenfor er det vist hvordan det gøres i Serviio, og jeg har forsøgt at gøre det samme for Twonky Media Server - men kun for AVCHD filer, og kan bekræfte at det virker på Sony BDV-E870 med kablet netværksforbindelse! For workarounden har jeg tilføjet følgende i filen clients.db som jeg fandt i C:\TwonkyMedia\resources på min installation: >> NA:Sony BDV-E870 HH:DLNADOC/1.50 XM:DLNA15 TR:JPEG_TN,JPEG_SM,JPEG_MED,JPEG_LRG,MPEG MT:mts,m2ts video/divx DB:AUTO Derefter restartede jeg hele serveren, og valgte den nye profil for Sony enheden. Herefter vises AVCHD (.mts og .m2ts) filer som om det er DivX filer - og de afspilles uden problemer i original kvalitet, og altså uden CPU belastning på hjemmeserveren - dermed er dette en langt bedre løsning end at bruge transcoding. Måske kan samme hack bruges til andre formater som "ikke" er supporteret via DLNA (den oprindelig tråd var jo ang. MKV/H.264), jeg har ikke selv forsøgt. Jeg er nu endnu mere uforstående overfor Sony's DLNA begræsninger - da det tilsyneladende bare er noget der er "bestemt", end det virkelig er begrænsninger.... så man kan da stadig håbe der bliver åbnet op for DLNA video support med en firmware opdatering senere. Mvh...Ole |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |