MF skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår modellen på flatpanels. Jeg kan ikke finde ud af hvad facit af det jeg skriver ind betyder for mig? |
Det skal du ikke være ked af. Mange misforstår, hvad den beregning kan bruges til. Jeg mener heller ikke den er rasende relevant for dit problem, da den mere handler om, under hvilke forhold du vil have noget ud af en højere opløsning.
Den siger ikke noget om, hvornår du vil synes, at billedet er for stort. Det kan kun du reelt sige noget om. (Men jeg kan fortælle, at man ikke hører om ret mange, der fortryder købet af et for stort TV, mens vi er mange, der fortryder købet af et for lille TV.)
Den siger heller ikke noget om, hvornår du kommer så tæt på, at billedstøjen i et almindeligt digitalt ikke-HD TV-signal bliver forstyrrende. På vores 40" LCD ligger det lige omkring 1,7 meter, afhængig af valgt kanal. Men når du skriver 42", er det vel et plasma-TV, du overvejer? (Jeg mener ikke, der sælges 42" LCD.) Plasma-TV skulle angiveligt være noget bedre til at undertrykke den digitale støj i TV-signalet, og dermed kan du måske rykke noget tættere på, uden at støjen bliver generende.
Edit: Glem kommentaren om, at der ikke sælges 42" LCD. Jeg skulle nok have besøgt Google, før jeg slyngede den ud.