recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd før billedet - på Samsung PS50C7705
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd før billedet - på Samsung PS50C7705

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd før billedet - på Samsung PS50C7705
    Sendt: 19-August-2010 kl. 19:19
Hej (igen) alle sammen :)

Jeg har nu fået mit tv, men har kun fået brugt det lidt i den her uge.

- jeg har bl.a. fået hjælp til at vælge det rette tv (PS50C7705) her på forummet :)

Og, TUSIND TAK for jeres hjælp ALLE sammen! Det tv er enorm lækkert :) - og det er ikke engang kalibreret endnu (har ikke kørt i 100timer).
Har endnu ikke fået prøvet 3d, men skal helt sikkert prøves inden længe.

Dog har jeg et KÆMPE problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
ALT lyd er for hurtigt, det er aller værst når jeg ser blu-ray film, og selvom jeg afspiller en normal dvd på samme afspiller så er problemet ikke lige så slemt.
Det er heller ikke så slemt når jeg ser normalt tv, men det kan tydeligt ses/høres når der fx er nogle der banker i et bord.

Jeg håber i kan hjælpe mig, og skriver lige hvordan mit setup er.

TV: Samsung PS50C7705
BD-afspiller: Panasonic DMP-BD55
Surround receiver: Marantz SR5004
Konsol: Xbox360
TV: En eller anden samsung boks fra viasat - parabol. Ikke hd, ingen harddisk.

BD-afspiller + xbox360 er forbundet med hdmi til receiveren, og et hdmi går fra receiveren til tv'et.
TV-boksen er forbundet med scart til tv og toslink til receiver.

P.S Det er svært at se om der er problemer med Xbox'en.
Jeg har slået MPEG-støjfilter etc fra på tv'et, som jeg læste mig til skulle være med til at forsinke billedet.
Har også rodet i receiverens indstillinger, har prøvet at sætte HDMI lip sync on og off. Og jeg har ingen mulighed for at forsinke lyden på receiveren.

Jeg håber i kan hjælpe mig, og endnu en gang, tak!! :)

- glemte lige at sige, at jeg havde INGEN problemer på mit Panasonic PX80 som jeg brugte før. Og jeg ændrede ikke indstillinger i noget da jeg skiftede tv.

Redigeret af Mikkelsen - 19-August-2010 kl. 19:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 19:29
Det er et meget normalt fænomen fordi billedbehandling tar' længere tid end lydbehandling. Så lyden vil være nogle millisek foran. Men det kan altid reguleres i Delay/lipsync funktionen på recieveren. Jeg har selv 200 millisek delay på BD
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 17:18

Okay, men, jeg har ingen mulighed for at lave delay, jeg kan kun tage HDMI Lip sync on/off.

Desude synes jeg at det er meget mærkeligt at på mit 3år gamle PX80 var der INGEN problemer, nu kommer der et splinternyt tv - med de værste funktioner slået fra (støjfilter etc) og der er et kæmpe problem :(

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 19:28
Jamen hvis problemet også er der med TV'ets højttalere, må du gå til Samsung Support og forelægge dem det, evt få et andet TV
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 20:35

Der er absolut ingen problemer med tv'ets højtalere, det er lige så snart jeg kører over anlægget at der er et problem. Desværre.

JEG UNDSKYLDER MANGE GANGE! Efter mange minutters læsning fandt jeg endelig delay-funktionen på receiveren.. Tusind tak for hjælpen! :)

Redigeret af Mikkelsen - 20-August-2010 kl. 20:56
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 21:06
Du er velkommen Smile
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 22:20

Hvis andre støder ind i samme problem kan jeg anbefale at finde en kilde hvor man både kan afspille over anlægget og tv'et ;) Så kan man justere Lip sync efter ekko. For mit vedkommende skulle jeg sætte delay på 100ms - der forsvandt ekkoet :)

Igen, tak for hjælpen :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu