|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() Sendt: 19-August-2010 kl. 23:01 |
||
Hej
Jeg sider lige og ser Da Vinci Mysteriet på TV 3+, og jeg er meget sikker på at sortniveauet i selve filmen er meget dybere end bjælkerne. F.eks nonnens tøj i en mørk scene var noget mørkere end bjælkerne. Selv om der også var noget lys i rummet hvor det er blevet optaget. Hendes tøj var kulsort, hvorimod bjælkerne ser noget lysere ud. De så helt mørkegrå ud ved siden af, eller rettere sagt: over og under hendes tøj. Er det synsbedrag? Snyder mine øjne mig? |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Ja det er meget godt, men kan du se detaljerne i nonnens tøj? Altså gradueringer af sort
![]() |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Snakker vi om 21:9 bjælkerne ? - for i så fald kan de nogle gange godt være lidt grålige mener jeg . .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
Det der slår mig er, at jeg oplever at de sorte ting i billedet som f.eks sort tøj ser ud som de skal, men, med et dybere sortniveau end bjælkerne. De ser mørkegrå ud. Sådan er det også på mit gamle CRT tv, men, på mit nye Samsung PS63C7705 er forskellen endnu tydeligere. Måske fordi rammen på skærmen er kulsort, (kabinettet på CRT tv'et i soveværelset er gråt), og rammen på den nye skærm reflekterer ikke lys som f.eks rammen på din Pio. Sortniveauet på bjælkerne er aldrig lige så dybt som rammen. Derimod oplever jeg f.eks en sort skjorte eller uldtrøje med stort set samme sortniveau som rammen. Sort olie og sorte biler ser også ud som det skal. Gad vide hvor godt det bliver når jeg får en sort væg bag sofaen? ![]() Redigeret af Firebird - 20-August-2010 kl. 00:27 |
|||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kabinettet på det gamle CRT tv er sølvgrå plastik. Rammen på mit nye tv er super-sort børstet titanium, så det er nok derfor jeg oplever bjælkerne lidt lysere end tidligere. Selvom de måske slet ikke er det.
![]() Redigeret af Firebird - 20-August-2010 kl. 00:31 |
|||
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
![]() ![]() Redigeret af Kampus - 20-August-2010 kl. 11:18 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvad sortniveauet på selve skærmen angår, så er det bestemt ikke på niveau med din Pio. I hvert fald ikke ved tv signal. Hvordan det er med Blu-ray kan jeg ikke sige noget om, endnu. |
|||
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Et pio har ikke kulsort og vil tro et plasma aldrig får det.
der slipper en smule lys i et helt mørkt rum. men har selv lys bagved og når man ser en film eller tv
opdager man det ikke og tænker i hvertfald ikke over det. et lcd med local dimming kan levere kulsort både om dagen og om aften.
fedt synes mange jo, men vi andre kender så alle ulemperne. |
|||
![]() |
|||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
||
Det er et spørgsmål om at ville (og betale for det
![]()
Jeg er helt enig i, at med selv begrænset bias lighting, så er de fleste referenceskærme i dag gode nok til at lave sort. Edit: slåfejl Redigeret af fredtoft - 20-August-2010 kl. 13:44 |
|||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Redigeret af Firebird - 20-August-2010 kl. 13:51 |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Korrekt! Og selv mit "nød TV", Et Philips LCD, viser forbavsende sort. Men har slet ikke den Shadow Detail jeg er vant til
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |