recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ebay.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketebay.co.uk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Direkte link til dette indlæg Emne: ebay.co.uk
    Sendt: 02-Maj-2010 kl. 09:07
Hejsa, hvis man køber en vare på ebay.co.uk altså fra England så er moms og told vel betalt. Eller kommer der en ekstra afgift på oven i hatten. Jeg har lidt kig på en vare som så vil koste 45 pund at få fragtet over, men der kommer vel ikke ekstra gebyrer vel ??
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 09:08
Nej!

Så længe at varen bliver sendt fra england. Hvis den bliver sendt fra hong kong eller andre lande uden for EU så kan du risikere at skulle betale told.

Redigeret af Briam - 02-Maj-2010 kl. 09:10
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 10:25
Og i den forbindelse er det værd at bemærke, at nogle af de engelske kanal-øer ligger uden for EU.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 11:26

Det kan åbentbart ikke siges ofte nok. Inden for EU er der naturligvis frihandel, det er jo det der er en af meningerne med EU.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 11:31
Ja, men du kan godt komme til at skulle betale dansk moms, hvis det firma du handler med, sælger over et vist beløb til Danmark på årsbasis.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Ja, men du kan godt komme til at skulle betale dansk moms, hvis det firma du handler med, sælger over et vist beløb til Danmark på årsbasis.

Det vil så fremgå allerede ved betalingen. Man får ikke en efterregning, lige som ved køb uden for EU.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa, hvis man køber en vare på ebay.co.uk altså fra England så er moms og told vel betalt. Eller kommer der en ekstra afgift på oven i hatten. Jeg har lidt kig på en vare som så vil koste 45 pund at få fragtet over, men der kommer vel ikke ekstra gebyrer vel ??

Fordi man køber på eBay.co.uk er det IKKE ensbetydende at det er "fra England". Tjek "item location" for at se hvor der sendes fra.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det vil så fremgå allerede ved betalingen. Man får ikke en efterregning, lige som ved køb uden for EU.

Det er jeg klar over, men normalt er den opgivne pris inkl. den lokale moms, og den danske moms bliver først lagt til til allersidst (f.eks. på amazon.co.uk). Så det skal man lige være opmærksom på.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:43
Har købt nogle kort til en nintendo, det var først da jeg pudsede google på siden og søgte efter "jersey", jeg fik det frem skrevet med småt.
Det firma jeg købte fra lukrerer direkte i at jeg skal afvise op til 3 gange fra dem inden de lader handelen gå tilbage. Indtil videre har postvæsnet fanget pakken 2 gange. Det er latterligt, det er en vare til 100 kr. som koster 190 i told og gebyr at få udleveret.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Har købt nogle kort til en nintendo, det var først da jeg pudsede google på siden og søgte efter "jersey", jeg fik det frem skrevet med småt.
Det firma jeg købte fra lukrerer direkte i at jeg skal afvise op til 3 gange fra dem inden de lader handelen gå tilbage. Indtil videre har postvæsnet fanget pakken 2 gange. Det er latterligt, det er en vare til 100 kr. som koster 190 i told og gebyr at få udleveret.

Så forlang at told behandle din pakke selv.

Redigeret af Notfast - 21-August-2010 kl. 00:48
.....
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 23:02
Er det nu noget du skriver fordi du godt ved at disse kort kan være i gråzonen, hvis ikke de benyttes til at høre musik på.

Det er det man hælder på kortet der gør dem ulovlige. Rent juridisk kan jeg ikke forstå at det kan være ulovligt at sælge tomme kort.

Hvis ikke du mente det jeg først troede, hvordan får jeg så en pakke igennem til tolden en anden gang, og slipper for den fantastiske service post danmark yder. Det gælder ikke lige kortet for det får jeg aldrig.

MVH
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu