|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 22-August-2010 kl. 20:48 |
|
Hejsa
Mine forældre har brug for et lille TV, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har særligt meget styr på TV mindre end 40".
Derudover har jeg tidligere læst, at panelerne i de mindre TV ikke altid har samme kvalitet som i de (fysisk) støre modeller.
De gamle har Yousee kabel-TV, så et krav er selvfølgelig at TVet skal have en DVB-C tuner (med MPEG4 og HD understøttelse) og fungere problemfrit med Yousee. Jeg ved godt at HD-TV ikke giver voldsomt meget mening på så lille en skærm, men alligevel...
Jeg går ud fra, at det er en standardfeature at kunne vise en 7-dages TV-guide...
Billedetkvaliteten skal være "i orden": Så naturligt/"standardoverholdende" som muligt indenfor en rimelig pris, så bestemt ikke noget med knaldrøde hudfarver og vanvittig edge enhancement.
Jeg er lidt i tvivl om 100 Hz vil være at foretrække i et LCD: Jeg savner det bestemt ikke i mit Panasonic Plasma, men et LCD TV giver jo ikke illusionen af flere FPS ved at blinke, så hvad siger I?
Desuden vil det bestemt være et plus med support for optagelse/pause af liveTV vha. et USB stik.
Jeg vil sætte meget pris på anfalinger af TV, der lever op til ovenstående krav og ønsker.
På forhånd tak
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() |
|
26-28"? De har enten en meget lilel stue, ellers er det til køkkenet de skal bruge nyt tv. Hvad har de nu? ET 26" WS tv har en billedhøjde på 12,75". Det svarer til billedhøjden på et 21" 4:3 tv. Da de gamle skulle ud at have nyt tv frem for deres 26" 4:3, kiggede de på 32" eller 37". Jeg lokkede dem op til Lars (S2V.dk) i Viborg og de skulle da helt klart have et 37", nu de kom til at se på det - indtil jeg bad dem om at sætte sig ned og se på et 42". Det har de ikke fortrudt og nyder deres 42" til hverdag. Se lidt om skærmstørrelser på:http://www.moppe.dk/billed.html Klaus |
||
![]() |
||
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
|
Jeg forstår udmærket hvorfor du reagerer som du gør efter at have læst kravet til størrelsen - ingen tvivl om at lang de fleste ville vælge et langt større TV. Uheldigvis er mine forældres stue sådan, at det er svært for dem at finde plads til bare en 37" skærm - bl.a. pga. en terassedør, vinduer etc - uden at ændre hele indretning . Derudover tilhører de den gruppe mennesker, der køber et voldsomt lækkert TV-bord (der er ret lille) uden at have tænkt over hvilket TV de vil have. De vil ydermere ikke have at TVet stikker for meget ud over kanten på bordet, så derfor er 28" maksimum. Endvidere skal det siges, at de har set større TV, bl.a. mit 42" panasonic, som jeg har stående i en stue, der er meget mindre end den de har. Så de har i hvert fald en idé om hvad de går glip af med så lille et TV.
Du spørger også hvad de har nu - det er et gammelt 21" CRT TV.
Mit oprindelige spørgsmål står altså stadig ved magt. Redigeret af AndyK - 23-August-2010 kl. 13:09 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
De skal altså op i 32" for at få et acceptabelt billede. F.eks. er Sony KDL-EX500 et meget rost TV, men fåes ikke mindre end 32"
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() |
|
OK, min reaktion kommer fordi et ældre B&O 28" fylder nogenlunde som et 37" WS. Kender en butik der skifter en del af de gamle B&O ud med netop 37" og skruer dem fast på det gamle B&O bord. Må hvor meget plads der er i cm. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |