Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Casper
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
|
Emne: Switch + Yousee Boks Sendt: 23-August-2010 kl. 12:24 |
Jeg har anskaffet en Yousee hd boks til mine forældre, og boksen skal stå i stuen, og i den forbindelse vil jeg gerne have den på nettet. Men skal lige køre et netkabel fra rummet ved siden af, før jeg kan.. Men i det rum, er der kun et netstik og det sidder i en stationær computer..
Så mit spørgsmål er om, jeg bare skal sætte en switch og dele forbindelsen eller en trådløs router (Acces Point? Hvad er forskellen helt præcis på disse to??), så jeg samtidig kan sidde i stuen og surfe trådløst? Vi har i forvejen 2 trådløse routere i hver ande af huset.. Vil det være for meget (forstyrrelser osv.) med 3 trådløse net i huset?? Hvis de kører på forskellige frekvenser, er det vel fint?? For umiddelbart er signalet fra den ene ok stærkt, når jeg surfer med iPhonen.. Der er jo nemlig ikke så vild stor prisforskel på en switch og trådløs router, så overvejer at købe en trådl. router mere.. Samtidig så vil jeg lige høre mht. de 2 trådløse routere.. Den første (fra "væggen") er fra TDC og er trådløs og switch samtidig - samtidig med den er modem.. Den går så videre til 2 rum (kabel) og en bærbar (trådl.) På mit værelse er der så en 8 ports switch som "modtager" kablet, og som går ud til pc, ps3, Yousee boks og trådl. router (Linksys). TDC'en har ip'en 192.168.1.1 - så er det fint at jeg har 192.168.2.1 på Linksysen?? Også evt. laver 192.168.3.1 på 3. trådl. router?? Håber spørgsmålene kan forståes 
På forhånd tak..
Redigeret af Casper - 23-August-2010 kl. 12:28
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 16:11 |
Jeg går ud fra, at du har Webspeed, og derfor ikke kan få Samsung modtageren på via antennekablet.? Derfor skal den så på via en Router, det kan enten gøres kablet (Rj45) eller det kan gøres trådløst via en Gameadapter f.eks Linksys.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Casper
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 16:46 |
Den gang vi fik det, hed det Medarbejderbredbånd. Tror stadig det hedder det..
Ja, der er ikke hul igennem til nettet på boksen.. Har søgt lidt på Game Adapteren, men kan ikke finde nogen steder hvor den kan købes, hvis det er.. Men jeg ved ikke med stabilitet osv. i forhold til kablet (selvf. er kabel mere stabilt)..
Men en switch deler bare forbindelsen, og hvis man så skal have trådløst oveni samtidig, så hedder det en router ikke??
Redigeret af Casper - 23-August-2010 kl. 16:54
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 16:54 |
Hvis ikke du har Webspeed, så skulle den kunne få forbindelse via antenne. Er den sat rigtigt op.? er der returvej i jeres anlæg.? Er der e.v.t en forstærker på uden returvej.? I så fald skal den have forbindelse via Rj45 udgangen til en Router, eller trådløst via en adapter.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Casper
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 17:05 |
Okay.. Ja, jeg skulle mene den er sat rigtigt op.. Dog siger den under "test af indst." at signalet er lidt for lavt, men at det ikke skulle betyder noget for kvaliteten. Og den står på kabelmodem inde i netværksinds.. HD kvaliteten på f.eks. DR HD er også fin nok.. Hvad er det nu helt præcist en returvej er? :) Oppe på loftet hvor hovedsignalet kommer ind, er der en digital fordeler (og forstærker vel også), hvor signalet til vores tv kommer fra..
Redigeret af Casper - 23-August-2010 kl. 17:07
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 17:20 |
Casper skrev:
Oppe på loftet hvor hovedsignalet kommer ind, er der en digital fordeler (og forstærker vel også), hvor signalet til vores tv kommer fra.. |
Så kan det være der at der er spærret for returvejen. Der er kun brug for Netforbindelse hvis der bruges Cinema eller andet PPV, Start forfra og Arkiv.
|
|
 |
Casper
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2010 kl. 17:24 |
Ja, det må der være så.. Min boks er også på via kabel i en switch.. Ja, men jeg har nævnt muligheden for filmlejning og bl.a. Arkiv som de gerne vil have, så jeg tror jeg enten køber en switch eller router (og så får en ekstra trådl. router) og så køber nogle meter RJ45..
Redigeret af Casper - 23-August-2010 kl. 17:25
|
|
 |