recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WakeOnLan WOL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWakeOnLan WOL

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: WakeOnLan WOL
    Sendt: 23-August-2010 kl. 20:17
hej alle,

jeg er blevet den lykkelige ejer af en NAS Synology DS210+ og den er rigtig lækker. dog kunne jeg godt tænke mig at jeg blot kunne "lukke den ned" og den herefter startede såsnart jeg havde brug for den, og har her læst lidt om begrebet WOL, magic packets etc.

Til dette kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaringer med at sætte en NAS op til at starte automatisk når man søger adgang til den. Skal dette foregår vha. et script eller et program eller er der en lettere løsning? - I så fald der kan benyttes et script, vil jeg høre om der er nogen der har et sådant klar til MAC os X?

Hvorledes kan man sætte det op, så den også vågner ved en ekstern adgang når der forbindes til den eksterne IP? - Det virker fint idag, når den ikke "sover" , men skal gerne have den til at kunne starte automatisk når man søger adgang her også.

Håber i kan hjælpe og forstår hvad jeg mener.

Mvh
Lasse
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:03
Mig bekendt kan det ikke ske automatisk når du søger adgang til den. Du skal have et lille program på din mac som sender en magic pakke til DS210'eren, f. eks.

Problemet er lidt større ved extern adgang. Her kræves der at du har en router der understøtter WOL fra Wan til Lan.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu