|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
![]() Sendt: 21-August-2010 kl. 17:10 |
|
Jeg har købt denne modtager i Bilka.
Jeg har fulgt anvisningerne med kanalsøgning.
Den finder fint alle kanalerne.
Når jeg så derefter har sorteret kanalerne i den rækkefølge som jeg ønsker og trykker exit, så gemmer den indstillingerne.
Efterflg. vælger jeg at se een af kanalerne og så går der max. et minut og så skærmen går i sort et kort øjeblik og så er sorteringen "glemt".
Altså tilbage til kanaludbyderens rækkefølge.
Jeg har sat LCN til : Fra
Er det mig som gør noget galt ?
Jeg valgte den frem for BlueTinum fordi den ikke har display, og fordi designet er pænere.
Et tillægsspørgsmål:
Man kan vælge mellem opløsning på 720p eller 1080i.
Hvilken skal jeg vælge til mit Pioneer PDP436 ? Redigeret af supermule - 22-August-2010 kl. 12:06 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
![]() |
|
Tror problemet er løst efter opdatering af firmware og genindstilling og sortering af kanaler. De har indtil videre ikke flyttet sig.
Men vil stadig gerne vide om jeg skal still videooutput på boksen til 1080i istedet for 720p. ?
Den er sat til 720p som standard.
|
||
![]() |
||
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Sæt den til den høje værdi. Så får du hele billedet med ud hvis det bliver sendt i HD. Også når du optager
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
![]() |
|
Hvem sender da i 1080? DR-HD eksempelvis sender kun i 720p. Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så skete det igen!
Sidder og ser en kanal og skærmen blinker en enkelt gang og så ligger kanalerne igen efter kabeludbyderens rækkefølge.
Bedst som der var gået lidt tid og jeg troede at problemet var løst ved firmwareopdatering og genindstilling..crap!
Har skrevet til Denver her til morgen og afventer svar.. og der er self. gået 16 dage efer køb, så jeg kan formentlig ikke få pengene retur :-(
|
||
![]() |
||
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Godt spørgsmål, ved det ikke. Men min egen BlueTinum boks skifter opløsning tilbage til 720 når jeg opgraderer firmware og jeg ser derefter et ringere billede. Indtil jeg så husker det og går ind og sætter opløsningen til 1080. Men det kan være det er fordi TVet er 1080 at så er det bedst hvis boksen også er sat til det. -Jørgen |
||
![]() |
||
bjoernbertelsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
|
Hej supermule, har du fået fikset dit problem og/eller fået returneret din modtager?
Jeg havde samme problem da jeg i en kort overgang havde Bluetinum boksen købt i Føtex. Nåede dog at returnere skidtet inden jeg brændte inden med den. Overvejede at købe Denver modtageren som du nævner i stedet, men har læst et sted at det skulle være den samme boks i bund og grund, og nu læser jeg at den også har det problem som vi begge har oplevet. Spørgsmålet er så bare om det er nogle enkelte bokse der har fejlen, for ellers havde man jo nok hørt om det fra alle. Måske du skulle reklamere over det som en fejl på boksen, og så håbe sælger ombytter den til ny for dig!
|
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
Har før leget med Denon-bokse (T) men tog chancen med 108hd og er da overrasket og alt i alt tilfreds. Fjernbetjeningen er lidt meget retningsbestemt, epg er lidt bøvlet, da man skalbladre sig frem og ikke kan springe til f.eks. næste dag. Optagelserne ligger vist som kanal og tidspunkt, så man er nødt til at omdøbe dem, hvis man vil kunne finde dem nogenlunde nemt når man vil se dem. En usb-nøgle på 16 GB jeg har haft brugt med held før er åbenbart for sløv til hd-optagelser, de hakker, men bruger en lille 2½ Samsung harddisk, så det hele foregår stadigvæk helt lydløst. Jeg har lagt kanalerne over på favoritter og det virker fint. Optagelserne er perfekte, og jeg kan tage harddisken ind til min wDT hd-live og der afspille de fint, også DR HD. Så alt i alt tilfreds for de forholdsvis få penge den koster.
|
||
![]() |
||
brisen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
|
Siden jeg købte samme box tilbage i august ´10, er dette nok sket ca. 40 gange for mig!!! Udover kanalerne ligger tilfældigt, er nogen forsvundet, og andre (scramblede) kanaler er kommet til. Så jeg er efterhånden ret ferm til at foretage en ny kanalsøgning, og sortere kanaleren igen. Har fået ombyttet boxen en gang uden nogen ændringer.
Jeg har 2 stk. firmwares fra Denver, én dateret d. 2010-08-16 og én d. 2010-09-03. Ved indlæsning, ses de dog som samme version i menuen.
Er der andre der oplever dette, og måske har fundet en løsning?
|
||
![]() |
||
Pannen ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 12-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
![]() |
|
Der er netop kommet en ny opdatering idag.
Prøv at lægge den på. (husk også at tjekke jeres kabler osv. da dårlige samlinger, lange kabeltræk, forstærkere og fordelere kan give rigtig mange problemer) Kan findes på vores hjemmeside: Mvh DENVER ELECTRONICS A/S Morten Pannen
|
||
![]() |
||
mallesite ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hej alle
Jeg har lige skrevet til Denver ang. nogle problemer jeg har oplevet. Vil lige høre om der er andre der har set det samme:
----
Hejsa
Først vil jeg lige sige at jeg er rigtig glad for min DCB-108HD, der er rigtig nem at betjene. Jeg vil dernæst lige forhøre mig om et par ting omkring Firmware. 1) I henviser til Firmware på jeres hjemmeside til både DCB-108HD og DCB-109HD. Første problem er linket på jeres hjemmeside til DCB-108HD: http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/MSD7828_DH2836.zip Hvis man installerer denne "update", så bliver ens firmware nedgraderet til en gammel version fra starten af 2010 i forhold til den firmware maskinen bliver solgt med pt. Det er ikke så hensigtsmæssigt. Jeg valgte så at hente den nye firmware til DCB-109HD i stedet, der er: http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/MSD7828_DH2836(1).zip Måske skulle I få opdateret jeres links :-) ? 2) Når jeg så har opgraderet min DCB-108HD med (http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/MSD7828_DH2836(1).zip) Så får jeg de nyeste rettelser med, hvilket er godt. Jeg får blandt andet: "You can also set a maximum record period (if you just push rec. and forget's to stop it again)", som også fungerer fint, når man trykker på REC. Problemet kommer bare når jeg f.eks. har sat en max. REC periode på "1 time" og jeg så går gennem EPG og vil optage en film på f.eks. 1,5 time. Der bliver nemlig kun optaget 1 time og jeg får derved ikke hele filmen med... lidt træls... Workaround er så at jeg fjerner max. REC tid, så får jeg hele filmen med, men så skal jeg hele tiden ind og ændre på max. REC tid, når jeg bare vil bruge REC on the fly. Det giver ikke rigtig mening for mig at de to ting er koblet sammen - altså "max. REC tid" og "varighed på EPG optagelse". Håber mine problemer giver mening, ellers er I meget velkomne til at kontakte mig for yderligere information. Håber I kan hjælpe med en evt. ny firmware. Glæder mig til at høre fra jer :-). ---- /Mallesite
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |