|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() Sendt: 24-August-2010 kl. 11:13 |
|
Hej.
Jeg har problemer med min eksterne harddisk (WD 500GB). Når jeg sætter den til min pc kommer den først frem efter lang tid, men jeg kan stadig ikke gøre noget. Harddisken fremstår tom og uden mulighed for at formatere den eller noget. Hvis jeg prøver at formatere siger den bare at det ikke kunne fuldføres og under egenskaber står der både under anvendt og ledig plads; 0 byte, som om der intet er på den. jeg er klar over at der er virus på den, men hvordan kommer jeg til at formatere? Samtidig kan jeg ikke undersøge den for fejl, eftersom windows ikke kan få adgang til disken? |
||
![]() |
||
Baron ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Prøv at gå i diskhåndtering, og se om du ikke har mulighed for at formatere den der..
Hvis det ikke er løsningen, så hent et program til at wipe dit drev, der findes masser på nettet.. f.eks.kan du bruge dette |
||
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
|
||
![]() |
||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() |
|
Det du henviser til koster penge, og de andre programmer jeg kan finde, sletter kun ting fra drevet, og eftersom jeg ikke kan se nogle ting på det, hjælper det ikke rigtigt. Jeg skal på en eller anden måde få formateret? |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Prøv at tage disken ud af boksen, og sæt den direkte i din PC som sekondær disk.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er en bærbar computer jeg har, og jeg er slet ikke noget computergeni, så det vil jeg slet ikke begynde at rode med. |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Noget tyder på at disken er defekt med de symptomer. Fejlen kan ligge flere steder - i selve USB delen (kabel eller elektronik) eller selve harddisken har en hardware eller software defekt. Jeg er mest tilbøjelig til at hælde til det sidste (som du også selv er inde på). Da du ikke kan tilgå den via USB er der nok ingen vej uden om at få den sat i en anden computer som intern disk og formatere den der. Har du ikke en bekendt der kan hjælpe dig med det?
Hvis der er ekstern strømforsyning til disken, kan problemet naturligvis også ligge der.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6686 |
![]() |
|
Så vidt jeg kan se, er programmet Baron henviser til da freeware - dvs. gratis at bruge. Og det er den slags program, du skal have fat i, hvis der er virus på harddisken. Så er det en god idé at alt overskrives, også partitions tabellen. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Baron ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Det ER freeware at jeg henviser til, og det som det går ud på Anders_B, er at du skal have slettet din partition..
HVIS det er som du skriver "Drevet er lang tid om at komme frem, og når det gør så ser det tomt ud" så har du for det første adgang til drevet, men det virker som om at drevet enten er i en format du ikke kan læse på din pc, eller så er der gået noget galt under en formatering eller en partition er ødelagt.. derfor skal du finde et program til at slette din partition..
|
||
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |