recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern harddisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern harddisk
    Sendt: 24-August-2010 kl. 11:13
Hej.

Jeg har problemer med min eksterne harddisk (WD 500GB).
Når jeg sætter den til min pc kommer den først frem efter lang tid, men jeg kan stadig ikke gøre noget. Harddisken fremstår tom og uden mulighed for at formatere den eller noget.
Hvis jeg prøver at formatere siger den bare at det ikke kunne fuldføres og under egenskaber står der både under anvendt og ledig plads; 0 byte, som om der intet er på den.

jeg er klar over at der er virus på den, men hvordan kommer jeg til at formatere?
Samtidig kan jeg ikke undersøge den for fejl, eftersom windows ikke kan få adgang til disken?
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 12:00
Prøv at gå i diskhåndtering, og se om du ikke har mulighed for at formatere den der..

Hvis det ikke er løsningen, så hent et program til at wipe dit drev, der findes masser på nettet.. f.eks.kan du bruge dette
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Prøv at gå i diskhåndtering, og se om du ikke har mulighed for at formatere den der..

Hvis det ikke er løsningen, så hent et program til at wipe dit drev, der findes masser på nettet.. f.eks.kan du bruge dette

Det du henviser til koster penge, og de andre programmer jeg kan finde, sletter kun ting fra drevet, og eftersom jeg ikke kan se nogle ting på det, hjælper det ikke rigtigt.
Jeg skal på en eller anden måde få formateret?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 07:51
Prøv at tage disken ud af boksen, og sæt den direkte i din PC som sekondær disk.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Prøv at tage disken ud af boksen, og sæt den direkte i din PC som sekondær disk.

Det er en bærbar computer jeg har, og jeg er slet ikke noget computergeni, så det vil jeg slet ikke begynde at rode med.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:17
Noget tyder på at disken er defekt med de symptomer. Fejlen kan ligge flere steder - i selve USB delen (kabel eller elektronik) eller selve harddisken har en hardware eller software defekt. Jeg er mest tilbøjelig til at hælde til det sidste (som du også selv er inde på). Da du ikke kan tilgå den via USB er der nok ingen vej uden om at få den sat i en anden computer som intern disk og formatere den der. Har du ikke en bekendt der kan hjælpe dig med det?
Hvis der er ekstern strømforsyning til disken, kan problemet naturligvis også ligge der.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Det du henviser til koster penge, og de andre programmer jeg kan finde, sletter kun ting fra drevet, og eftersom jeg ikke kan se nogle ting på det, hjælper det ikke rigtigt.
Jeg skal på en eller anden måde få formateret?

Så vidt jeg kan se, er programmet Baron henviser til da freeware - dvs. gratis at bruge.

Og det er den slags program, du skal have fat i, hvis der er virus på harddisken. Så er det en god idé at alt overskrives, også partitions tabellen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 11:37
Det ER freeware at jeg henviser til, og det som det går ud på Anders_B, er at du skal have slettet din partition..

HVIS det er som du skriver "Drevet er lang tid om at komme frem, og når det gør så ser det tomt ud" så har du for det første adgang til drevet, men det virker som om at drevet enten er i en format du ikke kan læse på din pc, eller så er der gået noget galt under en formatering eller en partition er ødelagt.. derfor skal du finde et program til at slette din partition..

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu