recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste afspiller for ca. 800.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste afspiller for ca. 800.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste afspiller for ca. 800.
    Sendt: 19-April-2006 kl. 21:56

Hvilken afspiller skal jeg vælge for ca. 800 kr.

I kan se i denne tråd (  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11310& PN=1 ) at jeg døjer med problemer med DVD'er der ikke kan afspilles så hvis jeg kunne få en der kan klare de fleste DVD'er ville det bare være perfekt.

Den skal være så kompatibel med så mange forskellige formater som overhovedet muligt.

Vil i ikke nok være venlig at lade være med bare at sige hvilke mærker jeg skal gå efter.
Please sig hvad modellen hedder jeg nemlig intet om det selv.

Håber i vil hjælpe.
- Aagaard

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Hvilken afspiller skal jeg vælge for ca. 800 kr.

I kan se i denne tråd (  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11310& PN=1 ) at jeg døjer med problemer med DVD'er der ikke kan afspilles så hvis jeg kunne få en der kan klare de fleste DVD'er ville det bare være perfekt.

Den skal være så kompatibel med så mange forskellige formater som overhovedet muligt.

Det er "lidt" svært at sige noget fornuftigt om, hvilken DVD afspiller der er kompatibel med dine hjemmebrændte skiver. De fleste DVD afspillerere er i dag kompatible med stort set alle brændbare DVD formater (+R, -R, +RW, -RW, og måske endda DVD-RAM). Det er bare ikke det samme som at de kan læse alverdens forskellige disc fabrikater (Verbatim, TDK, etc), brændt med alverdens forskelligt software, i alverdens forskellige DVD brændere.

Men hvorfor vil du løse dit problem på den måde? Jeg ville starte med at skifte til et andet fabrikat af DVD skiver, og eventuelt prøve med en anden DVD brænder (lån naboens computer).



Redigeret af JesperLund - 19-April-2006 kl. 22:09
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Hvilken afspiller skal jeg vælge for ca. 800 kr.

I kan se i denne tråd (  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11310& PN=1 ) at jeg døjer med problemer med DVD'er der ikke kan afspilles så hvis jeg kunne få en der kan klare de fleste DVD'er ville det bare være perfekt.

Den skal være så kompatibel med så mange forskellige formater som overhovedet muligt.

Det er "lidt" svært at sige noget fornuftigt om, hvilken DVD afspiller der er kompatibel med dine hjemmebrændte skiver. De fleste DVD afspillerere er i dag kompatible med stort set alle brændbare DVD formater (+R, -R, +RW, -RW, og måske endda DVD-RAM). Det er bare ikke det samme som at de kan læse alverdens forskellige disc fabrikater (Verbatim, TDK, etc), brændt med alverdens forskelligt software, i alverdens forskellige DVD brændere.

Men hvorfor vil du løse dit problem på den måde? Jeg ville starte med at skifte til et andet fabrikat af DVD skiver, og eventuelt prøve med en anden DVD brænder (lån naboens computer).

Det er heller ikke min måde at løse det på.
Jeg skal bare have en afspiller til min HomeCinema.

Ville være fedt hvis man kunne få en der var bedre til at læse kopierede end andre.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Det er heller ikke min måde at løse det på.
Jeg skal bare have en afspiller til min HomeCinema.

Ville være fedt hvis man kunne få en der var bedre til at læse kopierede end andre.

Ok. Så vidt jeg ved er Pioneer DV-380 kendt for at "æde" meget, men naturligvis ikke alt. Den koster vist nok 800 kr ved www.laserdisken.dk kodefri, eller lidt mindre ved parallelimportører (check www.hifipriser.dk).

www.videohelp.com kan du læse om andres erfaringer med alverdens DVD afspillere mht kompatibilitet med brændte medier. Men pas på med at generalisere: der er mange bolde i luften (disc fabrikat, brænder, og brænder software).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Det er heller ikke min måde at løse det på.
Jeg skal bare have en afspiller til min HomeCinema.

Ville være fedt hvis man kunne få en der var bedre til at læse kopierede end andre.

Ok. Så vidt jeg ved er Pioneer DV-380 kendt for at "æde" meget, men naturligvis ikke alt. Den koster vist nok 800 kr ved www.laserdisken.dk kodefri, eller lidt mindre ved parallelimportører (check www.hifipriser.dk).

www.videohelp.com kan du læse om andres erfaringer med alverdens DVD afspillere mht kompatibilitet med brændte medier. Men pas på med at generalisere: der er mange bolde i luften (disc fabrikat, brænder, og brænder software).


Den spiller ikke DVD+R.
Skal den ikke kunne det?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:


Den spiller ikke DVD+R.
Skal den ikke kunne det?

Jo, det kan den godt (selvom det ikke står i produktbeskrivelsen).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Hvilken afspiller skal jeg vælge for ca. 800 kr.



Helt klart Pioneer DV-380.

I den prisklasse er der vist ikke noget bedre (har selv en).




Redigeret af Pallec - 20-April-2006 kl. 15:26
Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 15:44

Har kigget en del på denne og jeg er vild med tanken om at kunne tilslutte min eksterne hdd og se film derfra.

http://www.3wisemonkeys.co.uk/proddet.jsp?id=1398&cat=5

Kan i se noget dårligt ved den?

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Aagaard1000 Aagaard1000 skrev:

Har kigget en del på denne og jeg er vild med tanken om at kunne tilslutte min eksterne hdd og se film derfra.

http://www.3wisemonkeys.co.uk/proddet.jsp?id=1398&cat=5

Kan i se noget dårligt ved den?

Tjahhh, kender ikke Yamada (ikke at forveksle med Yamaha...), men den er sikkert fuldt ud på højde med dem du kan købe i Kvickly, Føtex, etc...

 

Til top
Aagaard1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 20:46

Så er den jeg linker til købt.

Så mangler jeg ikke noget til min hjemmebio.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 20:55
Ja nu er det jo for sent, men jeg kan kun tilslutte mig at Pioneer DV 380 må være det bedste køb til omkring 800kr.

Har selv en DV 370, og den er jeg glad for.

(om jeg kom for sent eller ej, kan vel egentlig være ligemeget, når du ikke tog imod rådene alligevel)

Men når afspilning fra HD hakker eller kræver en Fat32 formateret disk eller andet bøvl, og billedkvaliteten måske kunne være bedre, så er anbefalingen af Pioneer DV 380 sikkert stadig gældende.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 20:55
Er det ikke lidt af et sats?

Med transport og det hele kommer prisen jo næsten op på en 380'er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu