recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TerraTec H5 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerraTec H5 problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tehbrox Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: TerraTec H5 problem
    Sendt: 27-August-2010 kl. 14:58
Hej, har lige fået mit Terratec H5 idag, og efter at have installeret drivere etc. har jeg ny et problem med at rent faktisk se kanalerne, for det første finder jeg kun kanalerne der befinder sig i MUX1, for det andet er billede og lyd elendigt, hakker ekstremt og der er artifacts over det hele. Har prøvet en del forskellige codeds, dog uden held.

Har Energi Midt som tv udbyder og bruger DVBviewer (desuden samme problem i terratec home cinema some fulgte med)

Nogle idéer til hvordan jeg løser mine problemer?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af tehbrox tehbrox skrev:

Hej, har lige fået mit Terratec H5 idag, og efter at have installeret drivere etc. har jeg ny et problem med at rent faktisk se kanalerne, for det første finder jeg kun kanalerne der befinder sig i MUX1, for det andet er billede og lyd elendigt, hakker ekstremt og der er artifacts over det hele. Har prøvet en del forskellige codeds, dog uden held.

Har Energi Midt som tv udbyder og bruger DVBviewer (desuden samme problem i terratec home cinema some fulgte med)

Nogle idéer til hvordan jeg løser mine problemer?
Har du været inde på Energi Midts hjemmeside? Hvis ikke kan du se her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
tehbrox Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 15:20
Ja har været inde og se frekvenserne og scannet manuelt.. men som sagt finder den kun kanalerne i mux1.. dvbviewer finder kun de kanaler der befinder sig i qam frekvens 146 ifølge denne pdf
http://energimidt.dk/Privat/Fiberbredbaand/Tv-radio/Documents/dvb-c-opsaetning.pdf

Mere de codecs jeg gerne ville finde en løsning på, har prøvet, har prøvet ffdshow, powerdvd og microsofts egen codecs, men intet giver et acceptabelt resultat, og er ret sikker på det er et codec problem, da jeg ikke har problemer med at afspille andet hd/sd-materiale på min pc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 15:27
Hvad med dette:

Du kan få brug for disse oplysninger til indstillingen af tv’et (de fleste tv skal bruge oplysningerne fra MUX 1). Har du problemer med at få kanalerne frem, kan du forsøge at sætte "Land" til Sverige eller Finland.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
tehbrox Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 15:59
Det er sgu for underligt, prøvede lige at ændre land til Finland, og kan godt finde dem i terratec home cinema så.. og alle kanaler spiller fint, undtagen dem i mux1, de hakker stadig ekstremt :x
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu