recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 3GS simlåst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 3GS simlåst

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone 3GS simlåst
    Sendt: 27-August-2010 kl. 16:18
Hej.

Min bror har for 6 mdr.'s tid siden købt en 3GS'er.. Nu da han skiftede over til Telmore fra Callme, kan jeg ikke få signal på hans tlf. pga. simlås (siger Telmore's kundeservice). Han fik et nyt simkort en gang i sidste uge, så det var parat til at blive brugt..

Men kundeservice sagde som sagt, at jeg skulle kontakte Callme for at få dem til at låse den op.. - Selve Telmore's del kører - jeg har tjekket det det i min gamle mobil, og der kommer signal med det samme..

Nu har jeg ringet til Callme for 2. gang, for at få dem til at gøre noget.. De sender en mail (med en kode?) I anden omgang sagde Callme's kundeservice at der kunne gå op til 24 timer før mailen kom Confused

Telefonen har ikke kørt siden tirsdag morgen, så det er ved at være pænt irriterende! Nogen der kender en måde til at låse den op? En universal-kode eller sådan noget?? Jeg har nemlig en bror som ikke ligefrem er glad for situationen, heller ikke jeg, især da jeg er "tovholder".

Redigeret af Casper - 27-August-2010 kl. 16:20
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 16:31
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 16:50
Normalt låses telefoner op ved at man får tilsendt en låsekode af teleselskabet, som man så skal indtaste på selve telefonen.

iPhone fungerer dog anderledes. Her sender teleselskabet låsekoden til Apple via iTunes, og du skal så blot koble telefonen til iTunes, hvorefter den vil blive låst op. Dette kan nogen gange tage 24-48 timer.
Så hvis Callme prøver at sende dig en mail med en låsekode, så ring til dem og bed dem om at gøre tingenen ordentligt Tongue
Callme skal derfor ikke sende nogen kode til dig, men de skal opdatere
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 17:06
Okay ja.. Så jeg skal sætte tlf. til iTunes, og så kommer den selv og siger at der er en opdatering eller?? Personalet jeg snakkede med, nævnte vidst nok også noget med Apple og sende kode til dem, men ikke sikker Ermm

Men de spurgte forresten om min e-mail, så de kunne sende en bekræftelse (og kode mener jeg også de sagde.) Så om de har styr på det, det vides ikke.. Men det skal bare fungere sådan noget.. Jeg står bare sådan lidt splittet - skal jeg "bare" vente på at tingene ordner sig selv eller skal jeg ringe igen eller noget helt tredje..

Redigeret af Casper - 27-August-2010 kl. 17:11
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 17:20
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 22:36
Min kone fjernede simlåsen på sin Telia købte iPhone 3G ved at ringe til kundeservice. De sendte hende herefter en SMS, som hun vidst nok kunne trykke på eller indtaste noget fra.

Hun benyttede ikke iTunes til det...

Det kan selvfølgelig være at de har lavet det om med 3GS modellen.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 958
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 00:08
Jeg har igår fjernet simlåsen på min 3G fra telia og det skal gøres via Itunes, efter at havde gendannet kom meddelsen "Tillykke din telefon er nu låst op"
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 1149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 00:25
Hej. Jeg havde selv en 3GS fra callme som jeg gik oplåst ved at ringe til dem og efterfølgende gendanne telefonen via iTunes. Herefter er den oplåst.
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 10:29
Okay ja Wink Det lyder til at jeg skal prøve at gendanne tlf. via iTunes.. Hvis det ikke lykkedes, så får Callme et kald igen.. Mht. til kontakter, billeder osv. Kan jeg så bare ligge de ting ind igen efter gendannelsen?? Altså gendanne den som den var?

Redigeret af Casper - 28-August-2010 kl. 10:29
Til top
loveduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Okay ja Wink Det lyder til at jeg skal prøve at gendanne tlf. via iTunes.. Hvis det ikke lykkedes, så får Callme et kald igen.. Mht. til kontakter, billeder osv. Kan jeg så bare ligge de ting ind igen efter gendannelsen?? Altså gendanne den som den var?

Ja, det kan du sagtens :-) Du skal bare huske at tage en sikkerhedskopi inden. Højre klik på din iPhone ude i højre side af iTunes og vælg sikkerhedskopi.
Til top
loveduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Min kone fjernede simlåsen på sin Telia købte iPhone 3G ved at ringe til kundeservice. De sendte hende herefter en SMS, som hun vidst nok kunne trykke på eller indtaste noget fra.

Eller så har du ikke været vågen :-) Du skal have tilsluttet din iPhone til iTunes for at få den låst op. Arbejder selv hos Telia ;-)
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af loveduck loveduck skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Eller så har du ikke været vågen :-) Du skal have tilsluttet din iPhone til iTunes for at få den låst op. Arbejder selv hos Telia ;-)

Jo jo, jeg læste skam dit indlæg og tak for deltagelsen i øvrigt Wink men som du selv skriver "Det kan selvfølgelig være at de har lavet det om med 3GS modellen." Tror i øvrigt at deres kundeservice har lukket i dag.. Så prøver lige det i første omgang.. Smile

Og som Johnny57 og matv88 skriver, så ringede begge til deres (tidligere?) teleselskab, så de kunne sætte det i gang..

Redigeret af Casper - 28-August-2010 kl. 11:59
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu