recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købt fra konkursbo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøbt fra konkursbo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Direkte link til dette indlæg Emne: Købt fra konkursbo
    Sendt: 01-September-2010 kl. 14:42
Jeg købte for ca 4-5 måneder siden en Buffalo nas fra et konkursbo og fik derved ikke nogen kvitering på varen
Nu her efter lyn nedslag er den desvære gået i stykker og jeg skal forhåbenlig have den erstattet af min forsikring, men hvordan forholder jeg mig hvis forsikringen forlanger en kvitering på den ?
Til top
Bierwurst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Banmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 14:54
Tag et foto af den. Du skal ikke dokumentere at du har købt den, kun at du har ejet den.

Noget andet er om de i det hele taget vil dække den. Hvis du ikke har en speciel elektronik dækning, skal lynnedslaget være direkte, dvs, man skal kunne se på bygningen hvor det har ramt.
Hvis det har slået ned i nærheden (f.eks. i kablet i jorden) og din nas har fået overspænding fra el nettet, mener jeg ikke du vil være dækket.
mvh
Bierwurst
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 15:45
så er det ingen problem da jeg har udvidet el forsikring netop pga vores pc udstyr samt tv/video/hjemmebio udstyr
Til top
Bierwurst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2010
Sted: Banmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 15:47
Ja, det er præcis sådan en udvidelse jeg mener. Så er du home-free ;-)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 21:14
Hvis du betalte med dankort, kan du jo ihvertfald dokumentere at du har købt et eller andet fra dem - ellers kan det nok blive svært - andet end at du naturligvis kan vise dem maskinen:).

Jeg har fået dækket flere ting uden at have kvittering på dem - Gemmer af princip ikke kvitteringer, længere end reklamationsretten løber. Det har aldrig været noget problem, men OK hvis man har noget meget dyrt/eksotisk er det jo nok en god ide at gøre...men en NAS er vel en meget almindelig ting at have, så det burde ikke været noget problem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu