recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon 7D  -video afspilning/indstilling ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanon 7D -video afspilning/indstilling ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Canon 7D -video afspilning/indstilling ?
    Sendt: 25-Juli-2010 kl. 12:49
Hej alle..

Kom til at købe et Canon 7D istedet for et obejtiv til mit nikon D90..men sådan kan det jo gå... Wink

Men hvilken indstilling er bedst, når jeg ønsker at optage full hd video ?

det er bare til at optage små filmklip af ungerne ..mv..i den bedste flydende kvalitet

kan ikke afspille flydende på min ac ryan mini..eller via usb harddisk, eller via synology ds210j...Cry

På forhånd tak....

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:38
Du kan (på engelsk) læse om videoindstillinger på EOS 7D - på CPN (Canon Professionel Network)
Som udover mange gode tips og tricks - også har en god InfoBank !

Go' fornøjelse med dit nye lækre kamera og håber du ka' bruge disse link.

Mvh. Roland
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 15:17
Tillykke med det, fedt kamera, selvom det dog irriterer mig at der ikke er kommet opdateringer så det bliver lige så godt som det halvt så dyre 550D :o(  ...digital zoom på video
Og 5d MkII har for længst fået en opdatering så lyd kan styres manuelt og så AV og TV funktionen virker i video - så det virker lidt som om at os 7D ejere bliver ladt i stikken. :o(

Anyway, så er det en god idé at sætte  "highlight tone priority" til On i video, samt at skrue godt ned for kontrast og sharpness.

Og det med at filme børnene, det ER altså svært med meget lille dybdeskarphed og ingen autofokus, men til effektfulde og 100% planlagte optagelser er det genialt.

Thomas H. - http://www.youtube.com/user/thhedk  (med lidt 7d video)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 20:02
Kunne godt tænke mig at vide hvordan man skulle software opdatere til noget det ikke er bygget til? :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Kunne godt tænke mig at vide hvordan man skulle software opdatere til noget det ikke er bygget til? :)

Altså 7D kan lave digital zoom uden problemer, men hopper ud af det når man trykker record, det ville da undre mig svært meget, hvis det ikke var muligt at ændre.
AV og TV samt manuel audio gain kom i en opdateret 1 år efter 5D var udkommet, så det burde vel også være muligt i 7D?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 08:59
Ved godt det ikke er foto, men hvorfor softwareopdaterer man så ikke bare PCH A110 i stedet for at sende nye på gaden?

5D har nok været forberedt til de funktioner, men var ikke færdigudviklet i softwaren da de valgte at sende kameraet på gaden, for at begynde at tjene pengene hjem.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Ved godt det ikke er foto, men hvorfor softwareopdaterer man så ikke bare PCH A110 i stedet for at sende nye på gaden?

5D har nok været forberedt til de funktioner, men var ikke færdigudviklet i softwaren da de valgte at sende kameraet på gaden, for at begynde at tjene pengene hjem.

Muligvis, men da 7D er 1½ år nyere, burde man vel også have, om ikke andet så halvt udviklet, en lukker- og blænde prioritet til video?? Det er jo komplet ulogisk, når det virker på fotosiden.
Selvom på mit ældre almindelige HD-kamera Canon HF100 findes den funktion.

Manuel lydstyring blev også lavet som et "hack" til 5D et halvt år før Canon kom på det, så jeg tror de bruger alle deres ressourcer på at udvikle nyt, jeg synes bare det er surt at man køber et kamera til 12.000 og så ½ år efter kommer lillebroderen til halv pris der kan nøjagtig det samme plus lidt ekstra.
Jeg er med på at der kommer nyt hele tiden, men 7D betragtes som en klasse over 550D - hvis ikke to.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:23
Tjah, kan ikke helt følge dine sammenligninger mht foto og video.

Det er to ret forskellige funktioner.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:01
Hvorfor kan du ikke det?
Man kan sætte video i "manuel" hvor du selv kan styre blænde, shutter og ISO helt som du vil, eller lade kameraet gøre det automatisk, fuldstændig som i foto-mode.

Hvis jeg sætter min Sigma 30mm 1.4 på, og gerne vil køre på f1.4 for at få den lille dybdeskarphed, ville det da være smart at sætte den i AV, så shutteren selv justeres op og ned - igen, helt som i foto-mode.
Nu må jeg i stedet sætte den i "Manuel" f1.4, sætte Shutter til f.eks 1,120 et eller andet og så køre med Auto-ISO. Så vælger den måske ISO 1600, hvor imod den kunne nøjes med ISO 400 hvis jeg havde valgt 1/30 shutter. Så hvis du kan se meningen med en blænde- og shutter prioritering i Foto, kan jeg ikke se hvorfor du ikke kan se idéen i video-mode.
...Og når 5D har fået det, må der jo være fordi det har været efterspurgt.
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu