recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spicky Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt tv
    Sendt: 28-August-2010 kl. 20:29
Hej  Jeg har købt tv med DVB-C tuner. Spørgsmålet er nu hvad der skal til for at se kanalerne i digital kvalitet. Skal der et digital kabel til???  Har fibernet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 20:34

Hvordan bliver det leveret.? via normalt RF, eller skal der bruges en STB.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af spicky spicky skrev:

Hej  Jeg har købt tv med DVB-C tuner. Spørgsmålet er nu hvad der skal til for at se kanalerne i digital kvalitet. Skal der et digital kabel til???  Har fibernet

Det er ikke nogen selvfølge, at din udbyder tilbyder DVB-C selvom det er fibernet. Nuvel - de fleste er vist ved at komme med på vognen.

Har du kunnet modtage et analog signal via din udbyder indtil nu, skal du bare genbruge samme kabel.

Hos min fibernet udbyder, kræver det er såkaldt multi abonnement, at kunne modtage kanalerne som DVB-C.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 15:20
Normalt får man en boks med fra fibernet udbyderen, som fungerer som tuner. Så et kabel fra den boks til HDMI stik i fjernsynet plejer at være nok. Dvs. så man ikke benytter TVets egen tuner.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Normalt får man en boks med fra fibernet udbyderen, som fungerer som tuner. Så et kabel fra den boks til HDMI stik i fjernsynet plejer at være nok. Dvs. så man ikke benytter TVets egen tuner.

Det hedder IPTV.

Mange IPTV udbydere på fibernet er dog begyndt at tilbyde DVB-C.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af spicky spicky skrev:

Hvordan leveres tv-signalet: DVB-C, DVB-T eller IPTV? Hvem er din tv-leverandør?

(Det er ikke så almindeligt at bruge DVB-T på fibernet, men bl.a. ComX gør det i visse boligforeninger, mens man i andre bruger IPTV).

Har du et almindeligt antennestik til modtagelse af tv-signaler fra din leverandør? Så skal du bruge et antennekabel (koaksialkabel), hvad enten du vil modtage analogt eller digitalt.

Redigeret af Vilhelm - 06-September-2010 kl. 17:07
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu