|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Runem ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() Sendt: 06-September-2010 kl. 19:28 |
Hej!
Vi har 2 drenge .. en på 2½ og en på 6 mdr. .. og er pænt træt af at "rende" og skifte DVD´er + at de bliver overridset og ødelagte, da den store jo til tider selv skal prøve. Har derfor besluttet at rippe deres film og konvertere dem til H264 - da formatet også passer fortrinligt til min iPhone og iPad. Meeeen, fx Rasmus Klump ... den består af en masse små afsnit, hvilket giver det resultat at efter ripning og konvertering .. består DVD´en nu af fx 14 små filer på 5 min. varighed .. istedet for en lang fil. Er ellers glad for at bruge DVDfab og Handbrake .. men kan ikke få dem til at "makke ret". Har desuden søgt efter andre løsninger men uden held. Det er et meget irriterende sted at rende panden mod muren .. er der nogen der kan hjælpe ? Hjææælp ;) En frustreret far! |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Det er en svær øvelse. Men da plads nærmest ingenting koster nu om dage - hvorfor så ikke bare rippe dem 1:1 med f.eks. DVDShrink eller DVDFab? Det er også langt det hurtigste frem for at PC'en skal bruge flere timer på at transcode dine film. Læs evt. også denne tråd der handler om det samme: http://www.recordere.dk/forum2/forum_posts.asp?TID=84747&PN=1&title=ripning-af-brne-dvder
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
Jeg ripper med handbreake, og har ingen problemer med at filmne bliver i mange afsnit.
Jeg vælger en af forudindstillingerne, alt efter om det er til ipod eller til appletv jeg skal bruge det |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |