recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andriod som fjernbetjening??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndriod som fjernbetjening??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Andriod som fjernbetjening??
    Sendt: 06-September-2010 kl. 22:13
Halløj

Jeg har nu fået læst en del om forskellige medie streamere og mit valg falder nok på en WD Tv live eller AC Ryan Playon!HD Mini. Det grundet at jeg har en Synology NAS og gerne vil streame mine film der fra. Meeeen vil jo gerne være fri for alle de fjernbetjeninger som jo kommer med ind i ens hjem hver gang man anskaffer et nyt stykke legetøj. 
Jeg har netop investeret i Sonos og selve systemet er jeg vildt glad for og synes det er mega fedt at jeg kan styre det med min HTC Wildfire mobiltelefon (gør jo også lige at man sparer de 2500 kr en fjernbetjening ellers koster!)

Så for lige at skære ind til benet, så er mit spørgsmål om det er muligt at styre nogle af medie streamerne via sin android mobil? Og måske en af dem jeg har i sigte??

Faldt over et indlæg hvor der var et billede og tekst som snakkede noget om virituel styring, tror jeg det var, til WD Live (kan selvfølgelig ikke lige finde det igen) Har søgt på apps, men synes ikke lige der dukker noget op

Håber der er nogen der har erfaring med dette og kan hjælpe :o)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 09:10

Hvis dit udstyr benytter UPNP, kan Andromote sikkert bruges.

http://www.appbrain.com/app/de.czesla.android.remote

Til top
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 15:46
Hej Muele
Det ser jo ikke helt dumt ud, men så er mit næste spørgsmål:

Benytter WD tv live eller  AC Ryan Playon!HD Mini det der UPNP. Må jo nok være ærlig at jeg ikke lige ved så meget om det her. Læser bare lidt rundt omkring om hvad andre mener om tingene ;o)

Håber du eller andre kan hjælpe mig videre
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 08:36

Jeg er meget sikker på at det er UPNP/DNLA (den ene er en videreudvikling af den anden) alle de der video-streamere benytter.

Men jeg har ikke førstehåndserfaring, så vi må håbe at der er andre der byder ind i tråden her.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 07:33
Playon!HD og alle Realtek chip baserede medieafspillere bruger UPNP. Men om det virker med Andormote kan jeg ikke svare dig på.
Til top
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 10:30
Det lyder godt......men ville være fedt at høre fra nogen der har erfaring med Andromote i den her forbindelse!
Kræver det et indlæg i et andet forum eller??
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 14:15
Kan se på Andromotes hjemmeside at WD tv live er supporteret, men kun til musik.
Til top
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 16:56
Arghh æv det lyder jo ikke for godt. Har også lige været forbi deres hjemmeside og kan godt se at det er hvad der står.
Håber dog at der er nogen der har erfaring  med at få det til at virke alligevel, eller med andre Android fjernbetjeninger
Til top
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 08:49
Selvom der ikke har været det store respons på denne tråd, har jeg selv "kæmpet" videre.
Har fundet et program til computeren der hedder XBMC og dertil hørende "fjernbetjening" til min android mobil. Er lige akkurat sådan et program jeg søger! Er vildt smart og kan alt det man gerne vil.

Er det muligt at ligge XBMC på en ACRyan HD mini?? Har søgt lidt på det, men kan ikke helt finde ud af hvad folk bliver enige med sig selv om ;o)

Håber nogen kan hjælpe mig videre
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 16:50
Kender ikke så forfærdelig meget til færdige stream boxe, men er ret sikker på, at det vil være vold mod AC Ryan, at trække en xbmc ned over den (hvis muligt).
Så skal du nok hellere købe en billig pc med ATOM 330 cpu. Uden operativsystem. Og lægge Linux + xbmc på denne.

Men siden du er bekymret over antallet af remotes, så kunne en helt anden indgangsvinkel være at købe denne AC Ryan, som du har forelsket dig i, og så erstatte alle dine fjernbetjeninger (undtaget til Sonos... Wink) med en Logitech Harmony One eller Harmony 900.

De er aktivitetsbaserede. Og kan slet ikke sammenlignes med universal fjernbetjeninger i "gamle dage"...

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 21:31
.....
Til top
GraverO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 19:57
Fantastisk!! Det var jo lige akkurat sådan en jeg ledte efter!!

Nu må jeg så lige gøre op med mig selv om det er det der får vægtskålen til at vippe mod WD. Hvis der er nogen der kender til lignende remotes til ACRyan, må de endelig sige til!

Tak for tippet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu