recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med nogen digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med nogen digitale kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med nogen digitale kanaler
    Sendt: 09-September-2010 kl. 21:10
Hejsa

jeg har lige købt mig et LG 22LD350 (http://www.lg.com/ca_en/tv-audio-video/tv/LG-lcd-tv-22LD350.jsp)

Da det kom med posten flåede jeg det så op og satte det til og satte det straks igang med at søge efter kanaler. Glad var jeg da der kom en masse kanaler. jeg fik så sorteret dem og skulle lige spille smart overfor konen med det nye fjernsyn i soveværelset....grrr Angry

En hel del af kanalerne står virkelig skidt. Altså ikke dårlig billede kvalitet men snarere..hmm hvordan beskriver man det....billedet forvrænges..og samtidig med at billedet forvrænges forsvinder lyden. Det sker med sekunders mellemrum...

ja  man kan vel sige det er lidt lissom momentvise store pixelfejl hvor en linie hen over skærmen bliver helt grøn...eller lignende...kan også være flere steder på skærmen af gangen..

Det er alle DR kanalerne og TV2  kanalerne står fint. Men TV3, 3+ og alle de der viasat kanaler står som jeg har forsøgt at beskrive...

Jeg har så tjekket i stuen og der står det fint så det er ikke noget med signalet fra Canal digital generelt

Kan det være at kablet jeg bruger bare er skidt? Jeg havde et gammelt analogt fjernsyn på samme kabel uden problemer. Jeg forestiller mig bare at hvis det er kablet der er dårligt isoleret eller lignende bør det vel være alle kanalerne?

jeg har læst på canal digitals hjemmeside at nogle fjernsyn skal have manuelt indstillet nogen indstillinger. det har jeg prøvet uden held.

Har i nogen bud?

Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af cfs6254 cfs6254 skrev:

Hejsa

jeg har lige købt mig et LG 22LD350 (http://www.lg.com/ca_en/tv-audio-video/tv/LG-lcd-tv-22LD350.jsp)

Da det kom med posten flåede jeg det så op og satte det til og satte det straks igang med at søge efter kanaler. Glad var jeg da der kom en masse kanaler. jeg fik så sorteret dem og skulle lige spille smart overfor konen med det nye fjernsyn i soveværelset....grrr Angry

En hel del af kanalerne står virkelig skidt. Altså ikke dårlig billede kvalitet men snarere..hmm hvordan beskriver man det....billedet forvrænges..og samtidig med at billedet forvrænges forsvinder lyden. Det sker med sekunders mellemrum...

ja  man kan vel sige det er lidt lissom momentvise store pixelfejl hvor en linie hen over skærmen bliver helt grøn...eller lignende...kan også være flere steder på skærmen af gangen..

Det er alle DR kanalerne og TV2  kanalerne står fint. Men TV3, 3+ og alle de der viasat kanaler står som jeg har forsøgt at beskrive...

Jeg har så tjekket i stuen og der står det fint så det er ikke noget med signalet fra Canal digital generelt

Kan det være at kablet jeg bruger bare er skidt? Jeg havde et gammelt analogt fjernsyn på samme kabel uden problemer. Jeg forestiller mig bare at hvis det er kablet der er dårligt isoleret eller lignende bør det vel være alle kanalerne?

jeg har læst på canal digitals hjemmeside at nogle fjernsyn skal have manuelt indstillet nogen indstillinger. det har jeg prøvet uden held.

Har i nogen bud?

Uden den store tvivl er det dårligt antennekabel/signal. Digitalt TV stiller større krav til en "støjfri" forbindelse. Her spiller dårlige antennekabler og/eller indstråling fra DVB-T nettet ind. Hvis du bor tæt på en af de sendere, der udsender DVB-T, er dét formentlig forklaringen, og så skal du have fat i ordentligt dobbeltskærmet antennekabel med HF-tætte stik i begge ender.

En anden faktor kan være din antenneinstallation. Hvordan har du fordelt signalet til soveværelset?

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:26
Hvis ikke det var fordi du allerede havde taget konen med ind i soveværelset,så ville jeg bruge lidt tid på at lave et nyt antenne kabel,med HF (RF) tætte stik.
    carsten
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:30
OK, jeg prøver med sådan et stik.

Kan i eventuelt anvise et sted i roskilde området hvor man kan købe det. jeg er analfabet til sådan noget så jeg skal helst gerne kunne købe det hele samlet.

Tjaa...hvordan det er samlet er et godt spørgsmål. det var sat sammen da jeg købte huset så jeg tror det er samlet i stuen...derfra går der så et kabel op på loftet til en boks som så fordeler kabler ud i de forskellige værelser. Der er ingen DVB-T antenner eller sådan i nærheden..
Til top
E Nørgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2009
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:50
Jeg har en fordeler med F-stik, som VIRKER, men bliver der skubbet til noget, så er der fejl på signalerne. Det viser sig at F-stikket ikke har TOTALT FAT i kobberet - lidt oxidering eller andet giver forstyrrelser, som forsvinder igen så snart der er "rykket" forsigtigt i tingene Så er ALT i orden igen indtil næste gang det smutter.
Det er ligesom med et HDMI-kabel med guldkontakter fra PC-en, der slipper kontakt - retableres ved at vippe kablet forsigtigt et par gange.

Nå men har det ikke altid været sådan at man skal vare sig for "LØSE FORBINDELSER".  :-)
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 06:47
Tak for input...

Men det der med ordentlig kabel kvalitet og sådan....den prøver jeg at forfølge.. det er et standard kabel der sidder på nu, og som sidder i sådan en her  http://www.avxperten.dk/Billeder/stSTIK-han.jpg

Jeg går udfra at det er noget skidt med sådan en da man selv skal afisolere og det der

men er det stadig med stor sansynlighed en kabelfejl når det kun er nogen kaneler??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 08:19

Det har været fremme gentagne gange, det er kabler og forbindelser der er dårlige, og ikke nødvendigvis forbindelsen fra vægudtaget, det kan også være de øvrige kabler/fordelere m.v der ikke er den standard som det skal være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 08:29
OK. vi satser på kablet fra vægudtaget til at starte med.
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 09:34
Ville disse kabler være gode nok??

eller disse

Jeg ved meget lidt om kabler så derfor spørger jeg (måske spørger jeg dumt).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:16

Har ikke erfaring med færdig kabler, laver dem altid selv, så ved jeg det virker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu