Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kena
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
|
Emne: Panasonic PX80 i stykker Sendt: 08-September-2010 kl. 15:10 |
Min kone ringede lige og fortalte at vores Panasonic PX80 gav et smæld og derefter ikke virker. Det er købt gennem fælleskøb her på recordere.dk i marts 2008, så de 2 års reklamations ret er gået. Forhandler kan/vil ikke gøre noget og heller ikke Panasonic Danmark. Jeg har elskade og elektronikdækning i min indbo forsikring. I følge forsikringen, vil de kun dække hvis der er sket en kortslutning i apparatet. Det skal en tekniker bekræfte. Er det usandsynligt at det er en kortslutning, så pengene på et teknikerbesøg er spildt? Håber dette fantastiske forum hurtigt kan give svar
|
 |
Nexeren
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 15:30 |
Det er jo umiddelbart utroligt svært at sige...
Men bliver der ikke konstateret en kortslutning og forsikringen så ikke dækker ser du nok i hvert fald på en regning på +500 kr.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 15:45 |
Alternativet er at smide et TV ud, som måske kan laves. Så du slipper nok ikke for en tekniker
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 15:57 |
Tak for jeres svar. Jeg gider bare ikke smide gode penge efter dårlige. Et nyt TX-P20E kan fås for lidt over 3400 kr. (nyprisen for mit var 10.000 kr) Så det er et dilemma. Er der nogen der kender en tekniker i København, der kan anbefales? Alternativt et sted jeg kunne køre det hen for at få tjekket?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 16:07 |
jeg ville da starte med at smide en mail til panasonic, med beskrivelse af problemet, det er før set at de har taget tv ind til rep selvom garantien var udløbet.
Så du har jo ikke rigtigt noget at tabe på den front.
|
Mvh
René
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 18:30 |
Tak for input. På telefonen afviste Panasonic rimeligt bestemt, men det skader jo ikke at sende en mail. Jeg ender nok med at bestille et nyt TV her til aften. Så må jeg i de kommende dage se om jeg får svar fra Panasonic eller prøve at få set om fejlen skyldes en kortslutning. Hvis jeg skulle få et erstatningstv, kommer der et til salg her på forum eller familie får et TV tilbudt.
Jeg havde ellers regnet med først at købe et nyt og større tv om et par år, men nu kører jeg nok lidt videre med et 42 tommer.
Folk, der kender til muligheder for fejlsøgning her i København, må meget gerne komme med kommentar.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 18:35 |
jeg ved at de feks på PX70 modellerne gik ud og reparede ud over garantien ved bestemte fejl.. og syntes da også godt man kan spørge pænt om ikke der er hjælp at hente.. da man er lidt ærgelig over at en skærm fra en så seriøs producent futter af "3mdr efter garantien udløber" men man er helt overladt til en ekstraordinær god vilje.
|
Mvh
René
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 09-September-2010 kl. 15:44 |
Update: Fik sendt en mail til Panasonic, som rhsin foreslog. Derudover ringede jeg til forsikringen igen og fik at vide, at de betaler for undersøgelsen af TV, selvom det skulle vise sig at fejlen ikke skyldes kortslutning. Så TV'et skal helt sikkert undersøges.
Dog holder jeg fast i bestilling af et Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42X20E hos Komplett til 3419 afhentet, da der pt. er lang behandlingstid hos forsikringen pga. al den vandskade i august.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 09-September-2010 kl. 15:49 |
Det var da en positiv udmelding fra dit forsikringsselskab
Og til den pris er der vist ikke noget forgjort i den handel 
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
|
Sendt: 09-September-2010 kl. 16:27 |
@ kena
jeg tror du skal overveje at læse policen selv. Jeg har lige siddet og læst lidt op på elektronikforsikringer. Jeg kan ikke se nogen steder at det eneste der skulle være dækket er kortslutninger. Din forsikring kan self. være anderledes, men den er ikke meget værd hvis kortslutninger reelt er det eneste der er dækket.
tvkartoffel
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19682
|
Sendt: 09-September-2010 kl. 16:54 |
kena skrev:
Min kone ringede lige og fortalte at vores Panasonic PX80 gav et smæld
|
Et smæld kommer af en høj energiudladning. Der kan næsten kunne en høj energiudladning ved at der er en kortslutning....... Klaus
|
|
 |
kena
Super bruger
|
Sendt: 09-September-2010 kl. 18:30 |
Tvkartoffel: Det slog mig også da jeg skimmede policen i går at det ikke umiddelbart er begrænset til kortslutning. Jeg tror forsikringsselskabet mener, at de kun dækker hvis det er en udefrakommede begivenhed, såsom hvis det falder ned fra væggen, en flyvende wii controler der smadrer glasset og altså en kortslutning. Det kan jeg dog ikke lige se ud fra policen at det skulle være begrænset til.
Nu håber jeg naturligvis at KlausDM har ret i at det sandsynligvis er en kortslutning, så jeg ikke behøver at slås med forsikringen.
|
 |