|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jaless ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 10-September-2010 kl. 20:24 |
Jeg er blevet spurgt af en kammerat om jeg ikke kan hjælpe ham med hvilken type fladeskærm han skal kigge efter. Efter at have kigget forummet igennem og ikke rigtig har kunne findet noget nærmere specifikt på hans spørgsmål opretter jeg nu denne post.
Da jeg i sin tid kiggede efter tv, fik jeg følgende informationer om hvilke mærkere var bedst. Pioneer hvis man havde pengende, panasonic derefter. Jeg valgt selv et fremragende Pioneer, som bare køre derud af. Han har 8000 kr. at spendere, og han kigger efter et tv i størrelsen 42" til 47". Han vægter billedekvalitet extrem højt, hvilket får mig til at tænke på pioneer og panasonic, men da jeg ikke har fulgt med herinde siden jeg købte for 2 år siden, er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal sige til ham. Han skal bruge det hovedesalig til at se film og tv på. Han har parabol signal ind, dog kan der måske snige sig en playstation ind på et tidspunkt, så det skal også kunne fungere med dette. Ud over dette søger han også efter en blueray afspiller som skal være kodefri. Der har han 2500 kr. at bruge, så hvis i kan være behjælplig med dette også, ville det bare være fedt. Jaless |
|
Pioneer LX 5090.
Elac BS 203. Sony STR DB-790. Nintendo Wii m. Chip. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis man går efter billedkvalitet, og det gør man jo, så vil det da være nærliggende med Panasonic, det har implementeret nogle af tingene fra Pioneer i deres Paneler, så de er blevet bedre end de var i forvejen, dertil kan så købes en af deres BD afspillere, som så kan gøres Regionsfri til DVD af forhandleren, skal den være Regionsfri til BD, skal den Chippes af dem der kan det, forhandlere gør det ikke.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jaless ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
hvilke panasonic fjernsyn skal vi kigge efter ?
|
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvilke Sat.udbyder bruges der.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
han har fundet nogle blueray afspillere inde på laserdisken som alle er chippet.
Hvilke af disse kan anbefaldes ? pioneer. -> http://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=BD-PIO sony. -> http://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=BD-SONY panasonic. -> http://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=BD-PAN |
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
![]() |
han har viasat
|
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
![]() |
Så duer det ikke at købe et TV med Sattelittuner, de kan ikke bruges til Viasat. Her kan du læse om Panasonic HD Ready: http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/sd-hd-720p.html og her om Full HD: http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
well, pt. er det ikke hvilken tuner som vægter mest for ham. Det som er vigtigt for ham er billedekvalitet. Hvilke panasonic tvs skal vi kigge efter når vi snakker 8000 kr. i størrelsen orden 42" til 47". Er der andre mærker som der kan komme på tale end panasonic ?
|
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
![]() |
Er der nogen som kan komme med nogle hints om hvilke fjernsyn vi skal kigge efter, når de kriterier som jeg har nævnt er opfyldt.
Som sagt vægter min kammerat billedekvalitet meget højt. Hvilken panasonic model skal vi kigge på ? |
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
![]() |
Nå, Han kunne ikke vente, og endte med at vælge en panasonic TX-P42G20E, hvilket virker til at være et rigtig godt fjernsyn, + den har fået gode anmeldelser på nettet.
Er der nogle indstillinger som er gode at køre med her til at starte med ?, kan huske da jeg købte mit pioneer at det blev forslået at man skulle køre med nogle lavere settings for at fjernsynet kunne blive kørt ordenligt ind. Hvis detter er tilfældet, hvor kan vi finde disse indstillinger ? Jaless |
|
Pioneer LX 5090.
|
![]() |
|
![]() |
Man finder de bedste indstillinger ved at bruge en kallibrerings DVD, så bliver panelet indstilet korrekt. Jeg vil foreslå at man bruger THX indstillingen når man foretager justeringen.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |