recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk beskadiget - jeg er på den...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarddisk beskadiget - jeg er på den...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fuck! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk beskadiget - jeg er på den...
    Sendt: 11-September-2010 kl. 19:27

Davs til jer alle....

Jeg står med et mega problem :shock:...og det skal lige siges at jeg bestemt ikke er en it nørd eller noget...

Jeg har en gammel gammel HD til at ligge som jeg havde i min pc for nogle år tilbage i forbindelse med at jeg skulle have ny pc osv.... derpå lå ALLE mine billeder + alt muligt andet lort som er underordnet... men de billeder jeg havde var fra min forældres begravelse... og min rejse til Grønland dengang... + nogle andre. Jeg sad her den anden dag og ville tilslutte den via usb..via sådan et kama connect kit jeg kunne tilslutte så jeg ikke skulle have hd´en fysisk ind i pc´en... men da jeg sætter strøm til HD´en ligesom klikker den.... jeg kan høre at nålen køre over skiven og så slå tilbage og sådan bliver den ved... hvis jeg skal prøve at skrive det vil det nok blive sådan her:  bizzzzzzzzzzzz..klik.  biizzzzzzzzzz. klik osv....  jeg har googlet en masse og der har været mange gode råd på bordet.... "smid den i en pose og så i fryseren, og tilslut så".... "giv den nogle klask på siden...så skal du bare se". Men såvidt jeg forstår er det nogle trick der hjælper hvis nålen sidder fast.....og det gør min ikke..... den køre ind over disken og så slår tilbage. HVAD GØR JEG...for at redde de billeder....fuck resten det er bare de billeder der betyder så meget....  kan man skifte nålen???  eller hvad kan man gøre?? jeg er total nede over det.... og jo jo.... jeg tager backup af mine ting idag.... fik bare ikke gjort det dengang .... det er en gammel hitachi 250GB .... er der overhovdet en lille chance for at jeg kan redde eller få de få billeder ud....????  jeg beder jer virkelig om hjælp.... jeg har IKKE penge til at sende den til et eller andet highteck firma der sidder med dataredning med den lave løn jeg har.... ALLE foreslag er meget velkommen....

Redigeret af rhsin - 12-September-2010 kl. 12:32
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:33
Uanset hvad du gør - så skal du ikke slå til den imens skiverne kører rundt!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:37
Glemte lige at nævne:

Sidste mulighed kunne være at gå på badeværelset efter du har gjort rent, skyldet alle væggene ned og slukket for luftventilationen. Så kan du åbne disken og forhåbentligt redde den nål som det er galt med. Efter redningen har du sikkert nogle timer før du begynder at få skrivefejl på disken, men længere før der kommer læsefejl. Det burde være tid nok til at du kan redde dine data ud.

Men det er som sagt sidste mulighed når alt andet har fejlet og du ikke har pengene til at ringe til IBAS.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Fuck! Fuck! skrev:

Davs til jer alle....

Jeg står med et mega problem :shock:...og det skal lige siges at jeg bestemt ikke er en it nørd eller noget...

Jeg har en gammel gammel HD til at ligge som jeg havde i min pc for nogle år tilbage i forbindelse med at jeg skulle have ny pc osv.... derpå lå ALLE mine billeder + alt muligt andet lort som er underordnet... men de billeder jeg havde var fra min forældres begravelse... og min rejse til Grønland dengang... + nogle andre. Jeg sad her den anden dag og ville tilslutte den via usb..via sådan et kama connect kit jeg kunne tilslutte så jeg ikke skulle have hd´en fysisk ind i pc´en... men da jeg sætter strøm til HD´en ligesom klikker den.... jeg kan høre at nålen køre over skiven og så slå tilbage og sådan bliver den ved... hvis jeg skal prøve at skrive det vil det nok blive sådan her:  bizzzzzzzzzzzz..klik.  biizzzzzzzzzz. klik osv....  jeg har googlet en masse og der har været mange gode råd på bordet.... "smid den i en pose og så i fryseren, og tilslut så".... "giv den nogle klask på siden...så skal du bare se". Men såvidt jeg forstår er det nogle trick der hjælper hvis nålen sidder fast.....og det gør min ikke..... den køre ind over disken og så slår tilbage. HVAD GØR JEG...for at redde de billeder....fuck resten det er bare de billeder der betyder så meget....  kan man skifte nålen???  eller hvad kan man gøre?? jeg er total nede over det.... og jo jo.... jeg tager backup af mine ting idag.... fik bare ikke gjort det dengang .... det er en gammel hitachi 250GB .... er der overhovdet en lille chance for at jeg kan redde eller få de få billeder ud....????  jeg beder jer virkelig om hjælp.... jeg har IKKE penge til at sende den til et eller andet highteck firma der sidder med dataredning med den lave løn jeg har.... ALLE foreslag er meget velkommen....

Den er aldrig rar, men er du sikker på den for strøm nok via dit interfacekit ?

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 20:10
Få da en pris fra et firma der ved hvad de laver. Du kan altid få en gratis vurdering. Så er det op til dig hvor vigtig data'ene er. Det er IKKE en DIY opgave IMHO.
BS

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 20:36
Jeg ville starte med at smide den i en stationær PC, hvor der måske er mere strøm til disken.
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 21:24
Lad være med at skille den ad! I det hele taget bør du ikke forsøge at fixe den selv..

Smid den evt i en stationær, men hvis det ikke virker med det samme så pil den ud..

Jeg ville kontakte et firma der beskæftiger sig med at hive data ud af ødelagte diske, men det koster..
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Få da en pris fra et firma der ved hvad de laver. Du kan altid få en gratis vurdering. Så er det op til dig hvor vigtig data'ene er. Det er IKKE en DIY opgave IMHO.
BS

IBAS tager kr. 7.000 for at undersøge om dataredning er mulig - er dataredning ikke muligt, skal du "kun" betale de 7.000......kan og skal de reddes, tæller kasseapparatet BIG TIME Confused
(alle priser er ekskl. moms Wink )
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 00:36

Hvad med DKC 

BS
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 01:23
Jeg har også sådan en disk at ligge. Jeg prøvede at skifte printet som var brændt af men det nye brændte af også i samme chip kunne jeg se :(  Så nu venter jeg på at vinde i lotto så jeg har råd til at redde billederne hos et firma der har styr på det.  Det var en helt ny 200 GB disk som stod af. De kostede over 2000 kr den gang og jeg kunne af gode grunde ikke få den byttet.  Surt show. Føler med dig
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Uanset hvad du gør - så skal du ikke slå til den imens skiverne kører rundt!
Fejlen du har er at det læse/skrive hoved som sidder i disken prøver at rekalibrere, jeg har selv flere gange skiftede printet ud med et fra en anden disk, nøjagtig magen til med succes. Der sidder en preamplifier på dette print som desværre går i stykker. iøvrigt et kendt problem med nogle deskstar diske fra starten af dette årti.

Fejlen kan også være mekanisk, HEAD CRASH. og så er du ude i at skal tage pladerne ud og sætte dem over i en anden disk, her er støv og fedtfinger jo et problem men det kan lade sig gøre at løse det med lidt held og rede sin data.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Fuck! Fuck! skrev:

Davs til jer alle....

Fejlen du har er at det læse/skrive hoved som sidder i disken prøver at rekalibrere, jeg har selv flere gange skiftede printet ud med et fra en anden disk, nøjagtig magen til med succes. Der sidder en preamplifier på dette print som desværre går i stykker. iøvrigt et kendt problem med nogle deskstar diske fra starten af dette årti.

Fejlen kan også være mekanisk, HEAD CRASH. og så er du ude i at skal tage pladerne ud og sætte dem over i en anden disk, her er støv og fedtfinger jo et problem men det kan lade sig gøre at løse det med lidt held og rede sin data.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu