recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fladskærm til 'fladskærms-novice'
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fladskærm til 'fladskærms-novice'

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny fladskærm til 'fladskærms-novice'
    Sendt: 11-September-2010 kl. 16:41
Hej med jer...

Jeg er ret 'uprøvet' i dette forum, men håber at der alligevel er nogen, der har tid/lyst til at hjælpe mig Smile

Vi er i den situation herhjemme, at vores tv på børneværelset er totalt outdatet.... Min tanke var så, at ungerne kan 'arve' vores 37" JVC LCD skærm (ca. 4 år gammel) og vi kan købe et nyt til stuen....!

Men jeg er fuldstændig på bar bund, jeg har overhovedet ikke fulgt med i udviklingen af tv siden vi sidst købte, og med alle de standarder der efterhånden er, kan jeg bare ikke gennemskue det hele Embarrassed lidt pinligt, jeg ved det godt.

I sin tid købte vi JVC'en fordi jeg synes at det er et fabelagtigt design, men den holder nok ikke udelukkende at kigge på det længere. I øvrigt synes jeg ikke rigtigt at jeg kan finde JVC tv i DK for tiden, har kun set et enkelt, og det holder designet ikke en meter i min bog Big smile

Vi har brug for et tv, der skal vise signaler fra fællesantenne (ligenu) og lidt senere tv leveret via fibernet. Samtidig har vi en parabol kørende (ligenu Viasat, men skifter til CanalDigital lige om lidt). Ungernes spillemaskiner regner jeg med ryger ned i børneværelset så de vil ikke længere skulle tilsluttes i stuen (det skulle da lige være PS3'en, men det bør vel under alle omstændigheder ikke være et problem?!?!)

Størrelsesmæssigt snakker vi et tv på 40-45". Vi har simpelthen ikke plads til et større, der hvor tv'et er placeret, og ommøblering duer ikke Smile

Jeg har læst lidt herinde og konkluderet at jeg måske bør overveje Panasonic....? Men er det virkelig de 'fedeste' tv'er der er på markedet lige nu? Jeg vil jo gerne købe noget, der også holder lidt ud i fremtiden - altså sådag teknikmæssigt. Samtidig gør det jo ikke noget, at det er bare lidt pænt at kigge på Wink

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt videre....

På forhånd tak
Lotte
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 17:58
hvilken prisklasse ?

Kan TV generes meget af sollys ?

Ønsker du lcd eller plasma     

Så kan vi sikkert hjælpe dig på vej   eller gøre dig helt forvieret
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så kan vi sikkert hjælpe dig på vej   eller gøre dig helt forvieret
Jep det skulle ikke være svært LOL

Jeg har lige opgradetert mit TV og har dermed stået i samme situation som dig, jeg tog min computer og kiggede på flatpanels.dk's købsvejledning og valgte et tv der svarede til mine behov. Derefter læste jeg anmeldelser på nettet på de TV der så interessante ud. Det blev til et Sony ex500 som jeg er meget glad for. Om du skal have et sådan er IKKE sikkert, da du kan have et andet behov end mig, men det er et OK sted at starte.

BS

Redigeret af Bschmidt - 11-September-2010 kl. 21:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 21:34
Hvad vil du helst? Et behageligt billede som du kender det fra JVC, eller... Tongue
Foruden Panasonic er der jo også LG plasma og Samsung plasma, TV'er som måske nok er lidt kønnere at se på når de er slukket, men som ikke leverer helt ligeså godt billede som Panasonic Wink
Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 15:07
Hej igen Smile

Hansie - Prisklasse?? FISK... selvfølgelig behøver det ikke koste 15.000 kr., men det er nok ved at være overgrænsen for hvad vi vil lægge i et nyt tv.

Vi har ikke voldsomt meget sollys i stuen når vi ser tv, men lidt kommer der da, da stuens vinduer er til vest. På grund af en bred overdækket terrasse er det dog begrænset, hvad der går direkte i fjernsynet.

LCD el. Plasma: Tjaaaa - jeg ved faktisk ikke helt hvad der er bedst... så det er ikke umiddelbart noget jeg har kigget på endnu, synes dog at jeg har hørt at plasma giver bedre billede end LCD.

Bschmidt - jeg tager et kig på hjemmesiden.... kan vel ikke blive dummere af det Big smile

Kampus - Jeg vil gerne have noget, der både giver et (helst) super billede, men som også er pænt at kigge på når det ikke er tændt Embarrassed
Mvh
Lotte
Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 15:09
Glemte lige at skrivel, at jeg gerne vil undgå diverse settopbokse til programpakker, hvis det overhovedet er muligt Smile
Mvh
Lotte
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af loke35 loke35 skrev:

Glemte lige at skrivel, at jeg gerne vil undgå diverse settopbokse til programpakker, hvis det overhovedet er muligt Smile

Så vidt jeg ved kan Panasonics DVB-S tuner bruges til Canal Digital, men ikke Viasat pga. modulet, der skal bruges. Ellers virker DVB-T til Boxer og DVB-C til Yousee og Stofa. 

Du kan se specifikationerne her:

Jeg bruger et Panasonic V10E sammen med Stofa. Der er ingen problemer.

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu