recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke double layer skiver til film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke double layer skiver til film?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Turboand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke double layer skiver til film?
    Sendt: 20-April-2006 kl. 18:07

Jeg er på jagt efter nogle DVD skiver, primært til film.

De skal være double layer og de skal være full printable. Umiddelbart har jeg kun kunne finde en eneste type og da det er noget no-name halløj kunne det være rart at høre om nogen har prøvet dem eller kan anbefale nogen andre.

Dem jeg har fundet er her (pris 20kr): http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG00122175039271622477093 9271622&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=305 7

Der er jo altid Verbatim men de er IKKE full printable (pris 38kr): http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG00122175039271622477093 9271622&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=261 9

Hilsen
Andreas

Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2006 kl. 01:44

Jeg kiggede lige på wesellcd.com, men desværre har de heller ikke nogen som er full printable.. Men også kun Verbatim som ikke er full...

Desværre....

Mvh. Alex
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2006 kl. 13:37

Det er vist ikke pengene værd at købe double layer skiver generelt p.t. De billige (men stadigt dyre) noname skiver har efter alt at dømme en tvivlsom holdbarhed og alm. Verbatim skiver kan eksempelvis  købes hos http://www.burnalot.dk/shop/ eller  http://www.it-netsupply.dk/shop/default.asp til kun godt 2 kr./stk. ved køb af 25/50 stk.

Claus

Ja for printable skal der nok lægges en god ekstra krone på pr. skive. 

Redigeret af clausewitz - 22-April-2006 kl. 13:43
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2006 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Det er vist ikke pengene værd at købe double layer skiver generelt p.t.

Det er klart pengene værd! Alternativt skal jeg bruge to almindelige skiver og det er da helt i skoven

Jeg prøver ve lejlighed at bestille en stak af de billige double layer fra Nierle..

A

Til top
Larsan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2006 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Turboand Turboand skrev:

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Det er vist ikke pengene værd at købe double layer skiver generelt p.t.

Det er klart pengene værd! Alternativt skal jeg bruge to almindelige skiver og det er da helt i skoven

Jeg prøver ve lejlighed at bestille en stak af de billige double layer fra Nierle..

A

Så er det vist billigere at købe en full version af NERO, hvor der er en recode funktion, der nok skal presse enhver film ned på én DVD og det i en ok kvalitet, hvis man vælger alle ekstra recoding funktioner

Redigeret af Larsan - 22-April-2006 kl. 22:11
Med venlig hilsen
Larsan
Pana PX70, Phillips 26PF7521D, Sony HDD HX720
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 09:43
Hvis en film ikke er 30kr værd,at eje - er det et spørgsmål om jeg vil bruge 2 timer af mit liv på den !
Til top
FlemmingH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 09:54
Hva' med DVDShrink (freeware)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 13:42

Det nytter ikke at komprimere med dvdshrink og lignende... Når man afspiller dem er kvaliteten simpelthen for dårlig! I de fleste tilfælde skal en film komprimeres 50-70% og på en ordenlig dvdafspiller og en ordentlig lcd ligner det lort, jeg vil nærmest sige uanvendeligt.

Som sagt jeg prøver at købe lidt forskelligt double layer så må vi se...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 14:33

Hvis du fravælger menuer, extra materiale, og kun bruger selve filmen, så er der i de fleste tilfælde kun en lille komprimering, på omkring 20%, og det er ikke noget man ser, kvaliteten er bedre end på DIGI-TV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 19:32

Tjo men nu er DIGI-TV jo heller ikke særlig god kvalitet...

Det er også meget nemmere at bruge double layer, så skal man ikke bruge tid på at vælge ting til og fra.

A

Til top
FatPete Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 23:43

Hehe. typisk vores generation. Kvantitet frem for kvalitet! :) Jeg synes det er sørgeligt det er blevet sådan, men sån er det nu til dags :)

Jeg er enig med turboand. Gider ikke spilde min tid på at se komprimerede film. Kan godt være de i mange tilfælge er af fin kvalitet. og i få tilfælde måske endda i så god kvalitet at mine øjne ikke engang kan kende forskel, uden en direkte sammenliging! Men min neurotiske hjerne ved stadig at hvis jeg køber orginalfilmen, vil den være af bedre kvalitet! Det er nok til jeg ikke gider spilde min tid på filmen :) Ja jeg er ik helt rask oveni :) men er sikker på alle andre her har lignende mindre neurotiske tendenser :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu