|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonas47 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
![]() Sendt: 12-September-2010 kl. 00:25 |
Hej.
Efter jeg havde fået sluttet min PS3 til i den nye lejlighed og havde spillet lidt på den, og set et par film, skete der noget meget sært... Min ven og jeg sad midt i et spil, hvor vi ventede på at PS3 skulle loade en ny bane, da han så spørger om den ikke tager lidt lang tid (ca. 5 min.). Da jeg tror at den er gået i hak vælger jeg derfor at genstarte og da jeg vil ind i spillet igen, ser jeg til stor undren at spil-ikonet ikke er synligt i PS3 hoved/start menu. Jeg vælger at slukke PS3 helt ned og tænde/slukke for kontakt bagpå konsollen. Tænder igen, og stadig ikke noget ikon for spillet
![]() Lægger øret ned til PS3 og kan konstatere at det heller ikke lyder til at skiven drejer rundt
![]() Nogen der prøvet lignende? Garanti er udløbet for 3 mdr siden...
Personligt mistænker jeg fejlen til at ligge i disc-drevet, da PS3'en ellers virker fint - går på nettet osv. uden problemer...
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() |
Det er højest sandsynligt laseren som er stået af. Du skal have skiftet din laser. Det kan gøres billigt eller dyrt. Den billige løsning er selv at finde og købe laseren på f.eks. eBay og derefter selv montere den. Den løsning koster ca. 300-400kr. Den dyre løsning er at få professionelle fagfolk til at gøre arbejdet. Det vil ca. koste 1000kr.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke mod på selv at pille ved sådan noget... Kan man ellers aflevere den i fx Gamestop og så bytte den med en ny slim (med en merpris oveni)? |
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
Prøv at køre safemode på den hold tænd/sluk knap nede (3bib) 1 når du holder den nede og så kommer der et bib og 3 gang følger du vejledningen på skærmen og vælg nummer 3 restore file system. der er måske ikke den store chance men gør lige et forsøg - du mister ikke dine data.
|
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() |
Jeg tror ikke Gamestop gider at sidde inde med defekte konsoller, så nej, jeg tror bestemt ikke at de vil tage din PS3 ind. Hvis de gjorde, skal du nok også regne med at slippe flere penge i indbytte end ved en reparation.
Eneste mulighed er enten at gøre det selv eller en ven, at få en fagmand til det eller at købe en ny konsol. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg sender den nok ind så... MEN kan man få et tilbud på hvad det koster, så man fx ikke ender med at rep. koster over 2000kr (for så kunne man jo lige så godt købe en ny PS3)....
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Det samme skete for mig. Hverken Gamestop eller Nordisk Film ville røre den, men www.neverboot.dk ville lave det for kr. 1.000 (fik det dog aldrig lavet).
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
![]() |
Må man spørge hvad du så gjorde? Synes måske 1000kr er mange penge når den allerede er brugt... MEN men man får jo nærmest intet for at sælge den deffekt...
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Jeg købte en ny
![]() Min plan var at få den gamle lavet og så sælge den, evt. billigt til familie. Der er vist stadig efterspørgsel på de første maskiner med PS2 understøttelse osv. (hvem spiller PS2 spil stadig? ) Nå, men har ikke liiiiige fået taget mig sammen til at gøre det. |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |