|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
![]() Sendt: 14-September-2010 kl. 17:02 |
Den er omkring 6år gammel med 256MB ram. Jeg vil sætte yderligere 256MB i den, som jeg antager er max, men kan ikke finde ud af hvor klodsen skal sidde.
Har haft HD ude, for at se om det er under den, men det er ikke der.
Hvor skal klodsen sidde, under tastaturet fx og er det til at tage ud uden det vælter fra hinanden?
På forhånd tak.
Michael
|
|
![]() |
|
Naken ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Efter hvad jeg kan se, sidder ram-modulet under keyboardet.
Men ellers kig her: http://www.tim.id.au/blog/tims-laptop-service-manuals/#toc-acer
Her ligger der en service manual for computeren, hvor du kan se hvordan den skilles ad. |
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
![]() |
Hold da op, hvad man ikke kan finde på nettet. Jeg kigger.
Tak for det.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg så haft tastatur af. Jeg kan kun se et slot til RAM, men som jeg kan læse det så skriver manualen:
Memory size 256MB/512MB DIMM socket number 2 slots Supports memory size per slot 1024MB Supports maximum memory size 2GB (by two 1024MB SO-DIMM module) Supports DIMM type DDR Synchronous DRAM Supports DIMM Speed 333MHz Supports DIMM voltage 2.5V/1.25V Supports DIMM package 200-pin SODIMM Memory module combinations You can install memory modules in any combinations as long as they match the above specifications. Hvilket jeg læser som, at der er 2 slots med max hukommelse ialt af 2GB
Er det rigtigt og kan det ene slot evt. sidde et andet sted for jeg kan kun se et?
|
|
![]() |
|
![]() |
I forlængelse af forrige indlæg:
Nu står der så længere nede:
Slot 1 Slot 2 Total Memory 256/512MB 0 MB 256MB/512MB 256/512MB 256MB 512MB/768MB 256/512MB 512MB 768MB/1024MB Er max RAM så 1024MB eller 2GB?
Og igen kan de to slots til RAM sidde forskellige steder for jeg kan kun se et? Redigeret af herognu - 14-September-2010 kl. 19:19 |
|
![]() |
|
Naken ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Det ser ud på board layoutet, side 3 og 4, at der er er en sokkel til ram på overside (JP23) og en på undersiden (JP24).
|
|
![]() |
|
![]() |
Ramsoklen på undersiden, sidder nok under pladen markeret med (5) på side 14. Ang. mængden af ram, så ville jeg vælge at tro, at du godt kunne gå op til 2 x 1 gb. Der står også at de kombinationer af ram-moduler, kun er et eksempel og at du selv kan kombinere andre.
Vær dog opmærksom på, at det kan kræve en bios opdatering, for at kunne bruge max. understøttelsen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja okay så fandt jeg det andet slot. Mange tak for hjælpen
![]() Der sidder som sagt 256MB ram i det ene slot. Tror du bare, jeg kan sætte 1GB i den anden eller er et af slottene primær/der hvor den største klods skal sidde? Altså skal den største klods sidde et bestemt sted? Redigeret af herognu - 14-September-2010 kl. 22:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Det burde ikke have betydning om du sætter den det ene eller andet sted. Men hvis jeg var dig, ville jeg nok, når du har testet at det virker, sætte 256MB modulet der hvor det er nemmest at komme til. Så er det nemt at opgradere senere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja okay selvfølgelig. Jeg slutter herfra og endnu en gang tak for hjælpen. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |