recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - strømforbrug samsung 40" kontra 58"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstrømforbrug samsung 40" kontra 58"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KristianMO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: strømforbrug samsung 40" kontra 58"
    Sendt: 16-September-2010 kl. 14:26
Hej

Står og skal til til at udskifte min nuværende skærm.. Ved kun det er Samsung, cirka 3,5 år gammel, og en LCD F-serie.. Skærmen jeg er ved at anskaffe er en samsung 58B685 - men er bare lidt bange for stigningen i strømforbruget .. ? Skærmen kører nok 6-8 timer om dagen..

Vil det medføre en meget stor ekstraomkostning mht. strømforbrug - eller er det måske ikke så slemt ??

Håber i kan hjælpe
Mvh
Kristian
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 14:38
Samsung opgiver forbruget på TV'et til 340w - det er rimeligt at antage, at det nok er lavere når tv'et kalibreret korrekt - hvor meget det drejer sig om skal jeg ikke gøre mig klog på.

Hvis vi antager at dit TV er tændt 8 timer gange 365 dage = 2920 timer pr år, samt at vi sætter elprisen til 2kr pr. kwh (er vist nok nærmere 1.9 men så har vi da det hele med:))

Pris = 0,34 kW x 2920 timer x 2 kr/kWh = 1985,6 kr pr. år

Med forbehold for at jeg ikke har regnet forkert, det gik lidt stærkt men så er der nok nogen der retter migSmile

Om det så er en meget stor ekstra omkostning, kan jeg ikke svare på da jeg ikke ved hvor meget strøm dit gamle tv bruger.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 17:39
Samsung LE40F86BD bruger i følge denne side 240 Watt.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/
Til top
KristianMO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 19:22
Hvis min nuværende skærm alligevel bruger 240 watt - så det jo ik så slem en stigning :) jeg takker for hjælpen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu