recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig projector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig projector

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig projector
    Sendt: 16-September-2010 kl. 23:11
Hej folks,

Jeg er ret ny til alt hvad der angår Projektor, men er blevet sat til at købe en til en sportsklub til visning af livekampe og præsentationer en gang imellem.

Vores budget er 4000kr for projektoren, og det behøver ikke at være super kvalitet (ikke at jeg regner med man kan få det til den pris), bare godt nok til en flok mænd en gang imellem. Lokalet er almindeligt til lavt belyst, og projektoren skal sættes til en satelite box. 

Har i nogle forslag, erfaringer, gode råd, må i meget gerne sig til - Jeg er virkelig lost, og kan brug alt hjælp stort som småt.

Håber i kan hjælpeConfused
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 01:33
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/benq_w600_video-projektor.htm

Lidt over jeres budget, men et udmærket alternativ, hvis det ikke skal være brugt. Den er dejlig lysstærk, så den kan fint bruges til sportsudsendelser.

Redigeret af s0ad - 17-September-2010 kl. 01:35
Til top
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 08:52
Tak for hurtig den svar s0ad!

Det ser fint ud, lidt over budget som du selv siger, men helt sikkert en mulighed! 

Hvad er egentlig meste vigtig til en primært hjemmebio projektor? Lumens, contrast, svga, xga osv, osv...?

På forhånd takTongue  
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 10:55
Ud fra denne test skulle NEC NP115 opfylde dine krav :

Den kan købes for omkring 3000 kr. Den kan ikke vise HD, men den er rimelig lysstærk.
Til top
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 19:25
Ej, hvor sjovt - Jeg har faktisk lige læste denne test igår...

Er der nogen der har erfaring med den, eller hørt noget godt/dårlig?

Og hvor kan man købe det i DK? Jeg har godt set det på Pixmania, men har dålig erfaring med dem, så vil gerne købe et andet sted hvis muligt..

Tak for hjælpen, og hurtig svar!

Wink
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:30
Jeg kan kun finde den hos Computersalg.dk

Du skal dog slippe ca. 500 kr. mere end hos Pixmania
Til top
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 21:19
Tak for hjælpen!

Ved i om man kan montere NEC NP115 op på loftet, med en projektor mount..? Den virker ellers meget gode for prisen, og jeg tror den vil være fint til vores behov..

På forhånd tak. Smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 22:36
Ud fra testen skulle den være velegnet til at montere i loftet, hvis der er normal loftshøjde i rummet.

Jeg vil anbefale loftsmontering, da projektoren skal placeres rimelig langt fra lærredet. Så undgår du at tilskuerne skygger for billedet.
Til top
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 23:04
OK, super, tak for tip'et. Kan du anbefale en monterings pakke, el. lign til loftet?

Vi skal jo også ha en lærred, men de er ret dyrt - Kender du nogle steder man kan få dem til rimelig pris? 
Jeg har læst om en løsning hvor folk brugt Ikea rullegardiner (http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70050888), hvor man kan få en 2m x 1.95m til kun 249kr, men jeg ved ikke hvor godt det bliver så...?

Alt feedback er super godt! Tak for det

Til top
Henrik S-A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 13:07
Købte en BenQ W600 via dustinhome i maj for lige over 4000. Sender billedet op på en hvid væg. Ved mange ville krumme tæer, men jeg er meget tilfreds med resultatet. I denne kategori af projektorer tror jeg ikke man får mere ud af bedre lærred. Ved Harald Nyborg også har nogle rimelig billige.
Til top
ARK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 16:46
Ja, det er lige præcis hvad jeg tænker... Når man har en budget, og prorektoren er ikke den bedste, kan en dyr - god kvalitets lærred ikke gøre en stor forskel... Men vil også lige kig Harald Nyborg så, Tak for tip'et.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:34
Som alternativ til et billigt lærred eller en hvid væg kan man købe en masonite- eller mdf plade og male den med en mat hvid maling.

For at kunne finde det rette ophæng er du nødt til at finde ud af hvor højt projektoren skal hænge, og hvor højt der er til loftet. Projektoren skal helst hænge i den helt rigtige højde så du undgår at bruge keystone-korrektion.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu