recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Delay på Home Trio (Forsinket signal)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDelay på Home Trio (Forsinket signal)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: Delay på Home Trio (Forsinket signal)
    Sendt: 16-September-2010 kl. 10:54

Hvor meget er TV signalet forsinket (Delay) på Home Trio, altså hvor lang tid går der fra et live tv signal ender ude hos kunden?

Jeg mener det er omkring 20-30 sek. men det er kun et gæt på en fornemmelse jeg har, men jeg ved at det er meget forsinket i forhold til DVB-T signalet, da jeg har set DVB-T også skiftet over på Home Trio hvor jeg lige kunne gense det jeg lige havet set.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 10:59

Der er også nogle få sekunder forskel på signalet på KabelTV/antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 11:14
Ja og parabol, men på Home Trio er det ikke bare nogen få sekunder, det er mindst 10 sek. og jeg tror faktisk også det er mere, men hvor meget?
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 07:17
Slet ingen der har nogen fakta/oplysninger om det her?

Kunne man evt. få en med Home Trio der også kan modtaget DR med DVB-T til at se hvor mange sek. forsinkelse der på Home Trio?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 09:13

Det er vel ikke så vigtigt, om man får signalet nogle sekunder senere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kik77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2009
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 10:29
Jeg selv har både DVB-T og Hometrio i huset og det gælder vel normalt omkring 8 sekunder i forskel. Det er dog ikke så vigtigt for mig.  
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jov det kan faktisk være meget vigtigt!
Hvis man nu er en af de mange dansker der sider og spiller BINGO BANGO på TV2 lørdag aften, hvor det handler om at ringe ind som de første når man har fået BANKO, så er det da noget surt at først få sit vinder nummer 10-30 sek. senere end alle andre, så har man jo ikke en chance for at være blandt de første til at ringe ind.

Ved SMS konkurrencer og afstemning er det da også et problem, hvis man først får beskeden 10-30 sekunder senre om at man nu ikke længere kan SMS ind, så sider man og sender SMS'er som typisk koster 5 kr. eller mere uden at få noget for sine penge.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af kik77 kik77 skrev:

Jeg selv har både DVB-T og Hometrio i huset og det gælder vel normalt omkring 8 sekunder i forskel. Det er dog ikke så vigtigt for mig.  

Kunne du evt. prøve at tage en præcist tid på det? 
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jov det kan faktisk være meget vigtigt!
Hvis man nu er en af de mange dansker der sider og spiller BINGO BANGO på TV2 lørdag aften, hvor det handler om at ringe ind som de første når man har fået BANKO, så er det da noget surt at først få sit vinder nummer 10-30 sek. senere end alle andre, så har man jo ikke en chance for at være blandt de første til at ringe ind.

Ved SMS konkurrencer og afstemning er det da også et problem, hvis man først får beskeden 10-30 sekunder senre om at man nu ikke længere kan SMS ind, så sider man og sender SMS'er som typisk koster 5 kr. eller mere uden at få noget for sine penge.

Netop Bingo Banko fungere ikke ved at være hurtigst... Man ringer op og får at vide, at de ringer tilbage hvis man bliver udtrukket... Sådan tror jeg at det fungere ved mange af sådanne programmer...
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

Netop Bingo Banko fungere ikke ved at være hurtigst... Man ringer op og får at vide, at de ringer tilbage hvis man bliver udtrukket... Sådan tror jeg at det fungere ved mange af sådanne programmer...

Sådan tror jeg bestemt ikke det fungere i de fleste af den slags tilfælde, skal ikke gør mig klog på det med BINGO BANKO, men på DK4 der sender Banko hverdag, er det ikke sådan.
Til top
teamdfa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Januar-2006
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 12:19

Jeg kan måle 8 sekunders forsinkelse.

Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af kolmorgen kolmorgen skrev:

-CITAT TV2-

Spil Bingo Banko på TV 2

Hver lørdag spiller vi Bingo Banko på TV 2. For at spille med, skal du selv printe dine plader ud. Du kan printe lige så mange plader, du har lyst til. Spillepladerne er gratis.

Hav pladerne klar, når vi blænder op for showet. Det er bare om at spille med efterhånden som numrene trækkes.

Vi spiller tre spil: 1 række, 2 rækker og pladen fuld. Får du bingo i et af de tre spil, skal du være hurtig på tasterne og ringe ind til studiet på 70 11 49 09.

Du skal oplyse det kontrolnummer, der står nederst på hver plade. Kun hvis du er den første, der kommer igennem til studiet med godkendt kontrolnummer, har du mulighed for at vinde de store præmier.

-CITAT SLUT-

Fremgår tydeligt at det handler om at ringe ind først.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu