|
IP kamera i Mediaportal - sådan ! |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-September-2010 kl. 19:14 |
|
Hejsa
Nu fandt jeg endelig ud af hvordan jeg kunne tage rtsp-streamen fra mit IP kamera, og få den ind i Mediaportal.
Det sker ved at bruge vlc til at fange streamen og omforme den til udp / rtp, som MP's IPTV "tunere" kan forstå. Derudover kræver det at streamen transcodes til TS.
Jeg gætter på at man kan bruge samme fremgangsmåde i både DVBViewer, og DVBLink IPTV også.
Hvis nogen er interesseret, skal jeg gerne komme med en detaljeret beskrivelse af opsætningen.
Det skal dog siges, at det ikke ligefrem kører "smooth" men på den anden side, har jeg heller ikke nået at eksperimentere ret meget med det endnu.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan tilføje at man i xbmc bare kan skrive rtsp-linket direkte ind når man tilføjer en kilde med rtsp:// istedet for http:// foran.
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
Fint tip... Men virker det ikke umiddelbart med dvblink for IPTV?
Dette program kræver sådan set blot en almindelig playliste som input... ( *.3u-fil)
Kan det så ikke udenvidere anvendes i f.eks. 7MC på den måde uden at skulle igennem VLC??
(som virtuel tuner)
Disse virtuelle tunere kan også ses i dvbviewer, men jeg har pt. ikke fundet en måde at tune sådan en virtuel tuner i dvbviewer....
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Ja det er lidt nørdet...Men rent faktisk kan du bruge BSG samt DVBlink og lave en "surveilance" kanal i 7MC også(Endda med guide data) Kan ikke sige at jeg har et behov for dette...(dvblink 2.0 gav faktisk denne mulighed også...) Redigeret af Patriarken - 17-September-2010 kl. 19:44 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
Nej. MP kræver egentlig også bare en .m3u fil. DVBLink skulle dog ganske rigtigt kunne klare en rtsp stream direkte, men problemet er som jeg opfatter det, at signalet skal være en TS stream.
Faktisk var det en tråd i DVBLogics forum som inspirerede mig til at gå vlc vejen.
For at du kan bruge DVBLinks virtuelle tunere i DVBViewer, kræver det at der bliver lavet specielle transponder filer.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
|
Jeg mener ikke du kan bruge DVBLink uden at lave lign. krumspring via vlc.
|
||
|
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
|
Er der sket mere inden for dette? Jeg har prøvet streame fra vlc, men tror jeg har noget knas med opsætningen. Jeg kan se kameraet i vlc player så det er vel kun et spørgsmål om at få det sat rigtigt op? Planen var også at bruge Mediaportals iptv "tuner" til at modtage streamen fra vlc. Kunne man evt. få en lille guide? ![]() Det kunne være lidt sjovt at kunne se kameraet live på sit tv. |
||
![]() |
||
|
Jeg tror aldrig jeg fik det taget i brug. Det kørte lidt for ringe til at kunne bruges til noget fornuftigt.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |