Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Johnine
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 83
|
Emne: Johnine's hjemmebio Sendt: 09-Maj-2010 kl. 00:13 |
Så fik jeg endelig mit rigtige surround anlæg, efter lang tids søgen! Det endte sådan her: Forstærker: Denon AVR4310 Front højtalere: B&W DM683 Center: B&W DMHTM62 Subwoofer: B&W SW610 Baghøjtalere: B&W M1 Højtalerne til spisestuen: B&W 686 Kabler osv. er Argon og hvad de ellers sælger i Hifiklubben.. Alt i alt endte jeg i ca 35k, istedet for de 25 som jeg først snakkede om. Men jeg er i den grad også blevet rigtig godt tilfreds.. Det er det bedste jeg køb jeg nogensinde har gjort mig i den retning. Nu mangler jeg bare en større skærm for at fuldende min hjemmebio, det bliver en Panasonic V20 som kommer her i maj. :) Hvad synes i om det? Her er billederne så! Right front:  Subwoofer:  Center med fjernsyn osv.:  Left front:  Right rear:  Hele opstillingen fra sofa'en:  Left rear:  Forstærkeren med center og film samling.. Ja, samlingen er sgu lidt lille, men det skyldes jeg lejer de fleste film jeg ser.. Bluray afspilleren skal skiftes ud til en Denon, det spiller ikke helt optimalt sammen med fjernsynet.. Det har det med at tabe hdmi signalet i starten, så det tager lidt tid før der kommer billede på fjernsynet.. Fjernsynet skal også byttes ud med 50" plasma på et tidspunkt..  Centeren:  Centeren uden net.. :)   De store dejlige fronter uden net, de spiller satme som en drøm!  Og så de 2 højtalere i spisestuen.. Køkkenet kommer der 2 tilsvarende på et senere tidspunkt.. :) Det utroligt så meget lyd der kommer ud af dem! Kan virkelig anbefales! (Kablerne er trukket!)  Det var så det hele.. :)
Redigeret af Johnine - 23-August-2010 kl. 09:38
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
|
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 01:19 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 15:24 |
Vi vil SE. Vi vil SE. Vi vil SE.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 09-Maj-2010 kl. 15:32 |
RuneH skrev:
|
+1!
|
|
 |
Johnine
Bruger
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 14:12 |
Johnine skrev:
Så fik jeg endelig mit rigtige surround anlæg, efter lang tids søgen!Det endte sådan her:Forstærker:Denon AVR4310Front højtalere:B&W DM683Center:B&W DMHTM62Subwoofer:B&W SW610Baghøjtalere:B&W M1Højtalerne til spisestuen:B&W 686Kabler osv. er Argon og hvad de ellers sælger i Hifiklubben..Alt i alt endte jeg i ca 35k, istedet for de 25 som jeg først snakkede om.Men jeg er i den grad også blevet rigtig godt tilfreds.. Det er det bedste jeg køb jeg nogensinde har gjort mig i den retning. Nu mangler jeg bare en større skærm for at fuldende min hjemmebio, det bliver en Panasonic V20 som kommer her i maj. :)Hvad synes i om det?Her er billederne så!Right front: Subwoofer: Center med fjernsyn osv.: Left front: Right rear: Hele opstillingen fra sofa'en: Left rear: Forstærkeren med center og film samling.. Ja, samlingen er sgu lidt lille, men det skyldes jeg lejer de fleste film jeg ser.. Bluray afspilleren skal skiftes ud til en Denon, det spiller ikke helt optimalt sammen med fjernsynet.. Det har det med at tabe hdmi signalet i starten, så det tager lidt tid før der kommer billede på fjernsynet..Fjernsynet skal også byttes ud med 50" plasma på et tidspunkt.. Centeren: Centeren uden net.. :) De store dejlige fronter uden net, de spiller satme som en drøm! Og så de 2 højtalere i spisestuen.. Køkkenet kommer der 2 tilsvarende på et senere tidspunkt.. :) Det utroligt så meget lyd der kommer ud af dem! Kan virkelig anbefales!(Kablerne er trukket!) Det var så det hele.. :)
|
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 18:12 |
ser da lækkert ud
gør dig selv den tjeneste at "befri" dine fronthøjttalere fra hjørnerne. De spiller bedre, hvis der er lidt luft omkring dem - og umiddelbart ser det jo ud til at der er ok plads til det.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 18:32 |
Savle Savle :D
Har præcis samme Fronthøjtalere :D. Og jeg har overvejet den samme center som dig :D
Kunne du hører nogen foreskel på B&W DMHTM61 og B&W DMHTM62?
|
 |
Johnine
Bruger
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 20:30 |
MrCeecar skrev:
Savle Savle :DHar præcis samme Fronthøjtalere :D. Og jeg har overvejet den samme center som dig :D Kunne du hører nogen foreskel på <span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">B&W DMHTM61 og </span><span ="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">B&W DMHTM62?</span> |
Jeg har faktisk slet ikke hørt 62'eren, men umiddelbart skulle den bare være mere kraftig.. Men jeg er i hvert fald godt tilfreds med den.. Den klarer sgu opgaven fint!
|
 |
Johnine
Bruger
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 20:31 |
Nikodk skrev:
ser da lækkert ud
gør dig selv den tjeneste at "befri" dine fronthøjttalere fra hjørnerne. De spiller bedre, hvis der er lidt luft omkring dem - og umiddelbart ser det jo ud til at der er ok plads til det. |
Hvor meget plads skal der ca være?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 22:11 |
Super lækkert set-up, med mange lækre enheder - skønt skønt, men ved lejlighed bør du styrke dit surround back højtaler setup (Johnine har selv spurgt mig  )
Redigeret af Hother - 01-September-2010 kl. 22:12
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 22:15 |
Johnine skrev:
Nikodk skrev:
ser da lækkert ud
gør dig selv den tjeneste at "befri" dine fronthøjttalere fra hjørnerne. De spiller bedre, hvis der er lidt luft omkring dem - og umiddelbart ser det jo ud til at der er ok plads til det. |
Hvor meget plads skal der ca være? |
ca. 30 cm udfra bagvæggen hvis du har basporte bagtil
Redigeret af rhsin - 01-September-2010 kl. 22:16
|
Mvh
René
|
 |
Johnine
Bruger
|
Sendt: 01-September-2010 kl. 22:22 |
Hother skrev:
Super lækkert set-up, med mange lækre enheder - skønt skønt, men ved lejlighed bør du styrke dit surround back højtaler setup (Johnine har selv spurgt mig ) |
"Jeg måtte ikke få store baghøjtalere for kæresten!"
Jeg har ikke mere at sige.. Hehe Drømmer om en biograf kælder, så får jeg nogen ordentligt baghøjtalere.. :)
|
 |