recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hente mails fra serveren igen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHente mails fra serveren igen?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Hente mails fra serveren igen?
    Sendt: 18-September-2010 kl. 13:25
Hej.

Jeg har nogle enkelte e-mails som ved et uheld forsvandt fra mit e-mail program (Thunderbird). De 1 eller 2 e-mails som jeg havde sendt kan jeg ikke gøre så meget ved, men de modtagede e-mails ligger stadig på serveren. Jeg har sat mail programmet op til ikke at slette mails fra serveren, når det henter dem. Men hvordan kan man hente dem igen?? Hvordan kan man snyde e-mail programmet til at tro at de ikke har været hentet?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:55

Hvis du har en webmail kan du bare bruge den. Ellers kan du prøve at oprette en ny mailkonto til samme emailadresse (evt fra en anden pc) - og så videresende de 2 emails til dig selv

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:01
Ja, jeg har webmail - men selvom jeg markerer de pågældende mails som ulæste i webmailen, bliver de ikke hentet igen af mailprogrammet.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:06
Om de er markeret som ulæst gælder kun for den specifikke mail-klient.
Du skal bare gå ind i webmailen og videre-sende dem til samme email-konto
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:14
Ja, at videresende dem til mig selv igen er selvfølgelig en løsning. Men er der ikke en måde på at downloade disse e-mails igen som om det var "nye" e-mails. Altså som om e-mail programmet aldrig har set disse mails før. Hvad skulle ellers være formålet med at indstille mailprogrammet til ikke at slette mails fra serveren, hvis ikke det er for at kunne hente dem igen.

Thorvald.
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men er der ikke en måde på at downloade disse e-mails igen som om det var "nye" e-mails.

Der ligger et tidstempel i din brugerprofil (muligvis ca. her: C:\Documents and Settings\user name\Application Data\Thunderbird\Profiles\navn.default\Mail, ret selv stien til) som hedder "Popstate.dat". Denne fil fortæller Thunderbird hvor gamle mails den skal hente. Hvis du sletter filen henter den alle dine mails påny (og så skal du i gang med slette dubletter). Alternativt kan du forsøge at rette filen til, så den henter mails fra en bestemt dato og frem, det ved jeg dog ikke hvor nemt det er.

Jeg tror ikke det muligt at bede programmet om kun at hente to mails.

Hvad skulle ellers være formålet med at indstille mailprogrammet til ikke at slette mails fra serveren, hvis ikke det er for at kunne hente dem igen.

For at kunne tilgå dem fra andre klienter, fx via www, eller blot en mailklient på en anden pc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:41

Ja, at videresende dem til mig selv igen er selvfølgelig en løsning. Men er der ikke en måde på at downloade disse e-mails igen som om det var "nye" e-mails. Altså som om e-mail programmet aldrig har set disse mails før.
Mailprogrammet gemmer en liste (http://kb.mozillazine.org/Popstate.dat) over de mail som er blevet hentet én gang fra serveren. Jeg ville ikke begynde at pille ved den sådan uden videre.

Oprindeligt skrevet af mozillazine mozillazine skrev:

If "popstate.dat" gets corrupted Thunderbird can get confused about what has been downloaded. (Note: if you delete "popstate.dat" and you still have messages on the server that have already been downloaded once, they will all get downloaded again.)

Hvad skulle ellers være formålet med at indstille mailprogrammet til ikke at slette mails fra serveren, hvis ikke det er for at kunne hente dem igen.
Hvis din harddisk stiger af, kan de hentes igen. Og så er der også muligheden for at hente mail fra 2 pc'ere hvis det sku være.

Edit: ingatellent slog mig på stregen - kom lige til at sidde og læse hvordan man kan redigere i popstate.dat (se hvordan i det første link).

Redigeret af michael9000 - 18-September-2010 kl. 14:50
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:08

Hej.

Jeg har nogle enkelte e-mails som ved et uheld forsvandt fra mit e-mail program (Thunderbird). De 1 eller 2 e-mails som jeg havde sendt kan jeg ikke gøre så meget ved, men de modtagede e-mails ligger stadig på serveren. Jeg har sat mail programmet op til ikke at slette mails fra serveren, når det henter dem. Men hvordan kan man hente dem igen?? Hvordan kan man snyde e-mail programmet til at tro at de ikke har været hentet?

En anden ting: hvis du generelt vil bevare emails på serveren, så check om din udbyder understøtter IMAP ved siden af POP3. IMAP er meget mere effektivt hvis mails skal ligge permanent på serveren.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:23
Nu ikke begynde at snakke om imap, det er jeg ikke interesseret i... Wink Mailene er indstillet til at blive på serveren indtil jeg sletter dem fra webmailen. Jeg har 1 GB plads, så der er normalt til ca. ½ år.

Jeg tror det nemmeste er at gøre følgende to forsøg:

1) De pågældende mails flyttes til en anden mappe på webmailen. Alle de øvrige mails i indbakke slettes og de pågældende mails flyttes tilbage til indbakke, markeret som ulæste. Men mon det vil virke?

2) I princippet som ovenfor, men derudover slettes popstate filen, så den henter alle mails på serveren, hvilket så er eventuelle nye mails samt de mails jeg gerne ville hente igen.

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:28

Jeg tror det nemmeste er at gøre følgende to forsøg:

1) De pågældende mails flyttes til en anden mappe på webmailen. Alle de øvrige mails i indbakke slettes og de pågældende mails flyttes tilbage til indbakke, markeret som ulæste. Men mon det vil virke?

2) I princippet som ovenfor, men derudover slettes popstate filen, så den henter alle mails på serveren, hvilket så er eventuelle nye mails samt de mails jeg gerne ville hente igen.

1) Tror jeg ikke vil virke.

2) Vil virke hvis Thunderbird ikke tror den også skal hente alle de mails du har flyttet til en anden mappe. Under alle omstændigheder er det en bedre idé end blot at slette tidstempelfilen (med mindre man har vildt meget lyst til at sidde og slette dubletter af mails).

[Edit: Stavefjel]

Redigeret af ingatellent - 18-September-2010 kl. 15:30
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:48
Du misforstår metode 2:

Flyt de pågældende mails til en anden mappe i webmailen. Slet alle de øvrige mails (som jo allerede er hentet) fra indbakke i webmailen. Flyt de pågældende mails tilbage til webmailens indbakke, markeret som ulæst. Luk webmail. Slet popstate filen. Åben Thunderbird og lad den hente mails.

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:15

Du misforstår metode 2:

Det kan sagtens være jeg misforstod dit forslag, men så foreslår jeg selv:

1) Flyt alle mails via webmail fra indbakken til en anden mappe "minmidlertigemappe"
2) Flyt de to mails til indbakken
3) Slet Popstate-filen
4) Hent mails
5) Flyt alle mails fra den midlertidige mappe til indbakken
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu