Jeg søger ganske enkelt erfaringer med først og fremmest at få lagt dvd/blu-ray film på ekstern harddisk eller lign.......
Er for en del år siden påbegyndte jeg et mindre projekt med at lægge de gamle cd´er på PC´ens drev...men gik i stå.... Nu vil gerne tage kampen op igen, men tænker samtidig på at få lagt hjemmets mange dvd´er på drevet også... Men men... For det første er jeg i tvivl om arbejdet lønner sig, idet jeg gerne vil bibeholde de gode billeder/lyd kvaliteter dvd mediet har. Altså: Det rette format? Er det stadig dvd-shrink, der dur..eller? For slet ikke at tale om hjemmets nyindkøbte blu-ray afspiller, - som over tid også vil bugne med film...
Dernæst: Hardware... I denne verden er jeg relativ grøn. Vi har et Sony LCD 40"W4720 med tilhørende harddisk optager, og altså ps3 konsol (altsammen gemt godt af vejen). Tilhørende Paradigm fladskærmshøjtalere med subwoofer.
Jeg forestiller mig noget i retning af en ekstern harddisk som nemt kobles fra og til efter behov...men hvad med softwaren i sådan en fætter? Jeg ønsker mig jo Plug´and Play princippet, imens jeg ikke ønsker at købe en ekstra PC for at opfylde mine ønsker... Er det korrekt forstået at et mediecenter skal/bør hente fra hjemmets PC (vi har ikke trådløst netværk og dermed umuligt)..
Alt herfra. På forhånd tak.