recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio på TV! (Sony ex500)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRadio på TV! (Sony ex500)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Penol64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Radio på TV! (Sony ex500)
    Sendt: 21-September-2010 kl. 10:00
Har lige haft svigermor i røret!!! Jeg har installeret et Sony 37" EX500 hos hende for nogle måneder siden og nu kan hun "kun modtage radio", som hun siger:-)
Hun har YouSee og på en eller anden måde har hun fået slået over på radiokananlerne i stedet for TV-kanalerne, og nu kan jo så åbenbart ikke komme tilbage igen.
Jeg har checket manualen online, men fandt ikke lige umiddelbart noget, der kunne fortælle mig hvordan hun skifter tilbage. Ligger de bare på specielle programnumre eller skal der skiftes i menuen eller hur?

Noger der ved, hvordan det gøres? (Vi bor langt fra hinanden, så jeg kan ikke bare lige smutte forbi og forsøge mig frem!)

/Michael

Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2007
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 11:12
Hej Michael.
Jeg ville prøve at ringe til Sony Danmark. De er hurtige til at hjælpe. Alternativt kan du bede hende om at se om der er en atv eller en dtv knap på fjernbetjeningen som hun kan trykke på.

Håber du finder en løsning
Mvh
E
Til top
Wazix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2006
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 11:17
Hun køre sikkert DTV normalt, når det er yousee hun har ikke? Fordi på de fleste Kabel DTV løsninger ligger der også radio kanaler i "tv listen". Og de plejer at ligge, aller aller bagerst. Jeg tror hun er kommet til zappe ned til de radio kanaler, mens hun har stået på evt DR1, som man normalt ligger på nr. 1 :)

Prøv at få hende til at trykke på nr. 1 eller 2 på remoten og så skulle den være i vinkel og igen kan se tv :)
Tv: Samsung PS64D8005

Amp: Primare SPA22 HD AV

CD: Primare DVD26

Tuner: Primare T23

BD/DVD: Pioneer BDP-LX70A

Front: Canton 509DC

Center: Canton 505DC

Bag: Tangent EVO5

Til top
Penol64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 12:17
Takker - jeg synes nu, jeg har foreslået hende bare at trykke på talknapperne, men kan nu nok være i tvivl om hun gør, som jeg siger (hun er vel ikke bedre end min kone:-).

Der findes en digital/analog knap og den skifter fint nok mellem "digital radio" og analog TV, så hun HAR altså muligheden for at se TV. Jeg har bare ikke sorteret de analoge kanaler for hende, og hun bruger åbenbart meget nu/næste informationen og Guide.

På mit eget Samsung kan jeg i 'channel-list' (en dedikeret knap på remote) skifte melle radio og TV, og det var defor jeg tænkte, om der var en tilsvarende mulighed på Sony. Jeg må lige få hende til at teste det med at trykke på talknapperne igen!!

Takker igen for "snakken"...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu