|
Mangler DR HD |
Besvar |
Forfatter | |
speed six
Junior bruger Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Emne: Mangler DR HD Sendt: 23-September-2010 kl. 00:28 |
Jeg har problemer med at finde alle de gratis digitale kanaler. Der er tale om kanalerne DR K, DR Ramasjang, DR Update, DR HD og Folketings-TV.
Kanalerne DR 1, DR 2 og TV, kan jeg godt finde.
Der er tale om digital TV via en aktiv stueantenne og en ekstern tunerboks af mærket Strong, model SRT 8100:
Den har MPEG 4 decoder, så den burde kunne fange alle kanalerne.
Når jeg laver en søgning på alle kanaler, finder den en masse kanaler, der er kodet.
Er der nogen, som har en ide om, hvorfor jeg ikke lige kan fange alle de gratis digitale kanaler men kun nogle af disse?
Det skal lige siges, at mit TV er et CRT TV og forbindelsen mellem tunerboks og TV sker via et SCART kabel. Det kan vel give problemer i forhold til DR HD men vel ikke de andre kanaler, da disse ikke sendes i HD?
På forhånd tak.
Mvh.
Henrik Redigeret af speed six - 23-September-2010 kl. 00:31 |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 02:16 |
Du mangler hele mux2. Check dine modtageforhold. Når det er en stueantenne, kan det ikke være gamle antennefiltre, men måske er en stueantenne bare ikke nok for dig. Hvilken frekvens ligger mux2 på hos dig i forhold til mux1? Normalt er lavere frekvenser nemmere at modtage end højere.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Com-paq
Ny bruger Oprettet: 04-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 05:51 |
Sendemaster og frekvenser, kig efter mux2 |
|
speed six
Junior bruger Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 10:58 |
Tak for jeres svar.
Jeg har ikke så meget forstand på MUX 1 og Mux 2.
Jeg har bare lavet en kanalsøgning , hvor jeg i første omgang bad den søge efter alt. Her fik jeg så de kodede kanaler frem. Herefter lavede jeg en søgning på Free to Air, og fandt så DR 1, DR 2 og TV 2 samt Kanal København.
/Henrik
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 11:06 |
Det er MPEG2 kanaler (MUX1).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 11:24 |
Har du ikke mulighed for at søge på frekvens og så lave en søgning på den frekvens som mux2 ligger på?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 23-September-2010 kl. 12:49 |
Du mener vel Kanal Hovedstaden (på mux1) som er noget andet end Kanal København? Hvis du bor i hovedstadsområdet, ligger mux1 på K53 og mux2 på K51, og du kan endda være så heldig at få mux2 ind fra Jyderup udover Hove, Gladsaxe og Lynetten (det gør jeg midt i København!!). Det lyder lidt mystisk at du kan modtage mux1 men ikke mux2. Prøv med den manuelle kanalscanning på K51 som flere har foreslået. Og stil antennen i et vindue som peger mod en af senderne. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
speed six
Sendt: 23-September-2010 kl. 14:51 |
Endnu engang tak for svarene. Jeg har ikke lige pt. mulighed for at rode nærmere med boksen og antennen, men jeg skal nok vende tilbage :)
Jeg bor midt i København, så der burde være nogenlunde signalforhold.
For så vidt angår Kanal København eller Kanal Hovedstaden, så må jeg være dig et svar skyldig. Da jeg søgte efter kanaler i går aftes eller nat (om man vil), var det i al fald den kanal med "voksen TV", der kom frem. Forresten, så kom Kanal København eller Kanal Hovedsatden frem i både MPEG2 og MPEG4 ifølge en pop op på skærmen.
For så vidt angår antennen, så står den allerede i vinduet. Redigeret af speed six - 23-September-2010 kl. 14:54 |
|
JesperLund
Sendt: 23-September-2010 kl. 15:52 |
Modtageforholdene med indendørs antenne midt i København varierer meget, så du skal ikke regne med noget her. Jo højere du bor og jo færre bygninger der skygger, desto bedre. Det er vigtigt at dit vindue med antennen vender mod en af senderne. |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |