recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Archos 7 Internet tablet m. Android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArchos 7 Internet tablet m. Android

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Archos 7 Internet tablet m. Android
    Sendt: 23-September-2010 kl. 11:56
Ovenstående der lanceres i Oktober måned ser yderst interessant ud. Den kommer i 2 modeller, en med harddisk (250 GB) og en med 8 GB micro SDHC. Nogen der har kommentarer til fordele/ulember på harddisk kontra micro SD?

Redigeret af Nicoleif - 23-September-2010 kl. 11:56
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:09
Den største fordel ved SDHC er nok at der er mindre slitage fordi der ikke er bevægelige dele.

Søgetiden på SDHC er hurtig (hurtigere end mange harddisks), men overførselstiden er til gengæld væsentligt langsommere - så hvis man skal arbejde med store filer (f.eks. store fotofiler, film osv) kan det godt virke lidt langsomt sammenlignet med en harddisk.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:20
Tak for input. Jeg kommer ikke til at arbejde med store filer på en tablet og hvis jeg gør så vil det forekomme så sjældent at det nok går. Hvis/når man vælger 8 GB modellen så er det nok heller ikke for at have store filer liggende!
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:07
Jeg tænker f.eks. på billeder fra digitalkameraer - de kan godt fylde 3-4 Mb per billede, og hvis man skal browse i billeder synes jeg  godt man kan mærke at et SD kort er langsommere om at loade næste billede end en harddisk.

Prøv f.eks. at browse i billeder via en usb kortlæser eller usb stick - det går ikke nær så hurtigt som hvis du har billederne til at ligge på harddisken.

Det er selvfølgelig ikke noget kæmpestort issue, men værd at være opmærksom på.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:24

Hvis en tablet skal bruges til foto vil jeg mene at den må være åbenlys at anvende med feks en synology NAS, her går nas nemlig ind og laver en række thumbnails i flere størrelser som anvendes til webadgang via photostation eller via deres mobile apps, som også kan bruges her.. det betyder et billede på 5mb pludselig kører fint via små enhedsvisere som en tablet... og den gør det via internet/wifi

På den måde er man helt fri for at skulle sætte noget som helst i sin tablet.. man skal blot klikke på den rigtige genvej.. og 1-2 sekunder bagefter kan man browser mellem ALLE sine foto
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu