|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 18-September-2010 kl. 19:54 |
Hey allesammen
Jeg mangler en løsning til at afspille musik på mit anlæg. Det er altsammen digitalt, men jeg ved ikke hvilken løsning jeg skal bruge. Styrken i Sonos og squeezeboks er deres multirum-funktionalitet, men jeg mangler nogle alternativer til disse to... Jeg ved heller ikke om det er smart at købe noget der kan afspille netværkslagret film?
|
|
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60 Yamaha rxv663 Dynaudio Focus 140 QED HDMI- og højtalerkabler |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
http://www.streamtech.dk/audio-olive-72/ kunne være et alternativ. Et dyrt et dog!
Der er ikke rigtig nogen gode løsninger til både musik og film. De der kan afspille film kan også afspille mp3-filer, men de kræver at tv'et er tændt for at kunne navigere. Og de har ikke noget med multirum. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
kennethp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Der er mange netværksafspillere der tilbyder fjernbetjening via android/iphone apps eller webbaseret.
Evt. en htpc med xbmc og deres android remote app
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Ja da, dog stort set uden mulighed for at se covers - som for mig er det vigtigste.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Jeg har ikke set nærmere på den, men der findes en remote app til Android og VLC-player.
|
|
![]() |
|
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Jeg er faktisk også ´kun interesseret i en løsning til min musik. Den er lagret lokalt på en NAS boks.
Jeg er ikke interesseret i multiroom-funktionen fra f.eks. sonos og squeezeboks.Men jeg ved bare ikke hvilken løsning der er smartest. Jeg vil helst slippe for at skulle gå all-in og købe en HTCP, er squeezeboks så det bedste på markedet? Jeg regner også med en Android/iphone her når SU'en ruller ind, så det vil være cool med en løsning hvor de kan bruges, enten med xbmc eller f.eks. iphone til sonos eller sådan noget...
|
|
Panasonic PZ85
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Smartest afhænger jo lidt af hvad du mener er smartest. Så før du definerer det så er det lidt svært at hjælpe dig.
Men hvis det handler om at levere musik til et rum så er begge løsninger gode. Sonos har deres S5 og Logitech deres Boom. S5 har den fordel at den ikke kræver software installeret på NAS'en tilgengæld er den 1500,- dyrere end Boom'en. Boom'en har en fjernbetjening med sig så den behøver ikke en app installeret på en smart-phone. Dette kræver S5 fra Sonos eller du køber Sonos's superdyre fjernbetjening. Begge systemer kan der findes apps til en smartphone. Sonos vist nok "kun" til IPhone/ITouch. Logitechs apps er 3-parts og derfor ikke officielt supporteret af Logitech. Redigeret af Kurt Poulsen - 19-September-2010 kl. 23:11 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
byg en billig (1000kr) windows pc, baseret på Intel Atom. Installér Itunes og køb en ipod touch.
Så har du album arts på ipod og kan bladre rundt i dit musik.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
.... eller SqueezeServer og SqueezePlay og en Android. Det virker perfekt. Også multirum.
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() |
Eller køb en Apple Airport Express, sæt den op i det rum, hvor du gerne vil have musikken, og du er kørende. Det bliver ikke lettere (og ej heller billigere).
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
1000 kr + windows licens...
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tænker lidt i retning af f.eks. squeezbs Touch, og så med en harmony XXXX fjernbetjening fra logitech...
Men det koster ca. 3000 kr. så jeg vil gerne høre lidt om andre funktioner som er kompatible med f.eks. android og iphone. Hvis nu jeg bygger en HTCP, med f.eks. Linux eller xbmc eller måske køber en PS3 istedet, er det så muligt at bruge telefonen til at "controlle"? jeg mangler noget læsestof at kaste mig over... :-)
Redigeret af miffe2507 - 21-September-2010 kl. 20:30 |
|
Panasonic PZ85
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |