|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() Sendt: 24-September-2010 kl. 13:03 |
Hej,
jeg skal have lavet en løsning, så jeg kan stille en eller anden 'kasse' i bryggerset, som skal kunne 'alt':
Findes en sådan 'kasse'? Jeg synes ikke jeg lige er faldet over den..... |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
ja den hedder en pc |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Pkt. 9 vil kun komme til at virke ordentligt, hvis du laver selvstændige "klienter" til dette.
Så en pc som server, og et antal klienter pr. tv udover det første.
Du kunne f.eks have en løsning med windows mediacenter på pc'en, og et antal xbox'e pr. klienter du ønsker. Jeg tror dog ikke disse klienter umiddelbart ville kunne afspille en bluray disk, siddende i din "server".
Alternativt stadig en pc som server, og mindre pc'ere som klienter, enten ude ved de enkelte tv, eller, som du selv foreslår via hdmi extendere. Til denne løsning, kunne du bruge Mediaportal eller DVBViewer i deres dertil indrettede klient / server løsninger.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Prøv at kigge på denne SageTV tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095
Du sætter så en server op i bryggerset og fordeler så mange HD300 extendere rundt i huset, som du har brug for. Den kan vist det meste af det, du efterlyser, inkl. afspilning af BlueRay diske fra serveren. |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jep, det er helt sikkert spændende nyt, men til gengæld er man "bundet" af boksens begrænsninger. Og med sådan en boks, vil der ALTID være begrænsninger.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
Forresten - vedr. dit Pkt 7 : Den skal kunne fjernstyres fra stuen, som ligger ca. 20 meter fra bryggerset.
Dette kan du jo gøre via den rigtige hdmi extender som har IR øje hvor du kan sende signal tilbage til mediecentret.
|
|
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
grafikkort har i dag flere udgange, så afspilning på flere tv kan klares direkte fra pc grafikkort.
Styring kan evt. klares fra en ipod touch, som kan benyttes overalt i huset via wifi. Så ikke noget med IR øjer eller lign.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er forhåbentlig det samme signal, du i så fald vil sende til alle "klienter" samtidig ? at differentiere billede / lyd / fjernbetjening til flere, og med flere instanser af mediecenter softwaren, er dømt til at mislykkes.
Jeg bruger selv ipod touch i vid udstrækning til styring af musikken i huset, men til styring af tv / video osv, synes jeg ikke det holder - her skal man have en remote, hvor man kan mærke knapperne og ikke hele tiden skal kigge ned for at se hvor man trykker.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
men i så fald kræver det vel at du har en remote og ir øje i hvert rum?
Så ummidelbart er en wifi remote den bedste allround løsning?
Men én boks der kan alt det der ønskes er nok umuligt. Men jeg tror en pc er det der kommer tættest på.
Det er klart at kunne smide forskellige signaler ud til en masse tv (pkt 9), kræver nok mere end én boks. Redigeret af mbm1 - 24-September-2010 kl. 20:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er lækkert med wifi styring - man burde kunne få en mce remote med wifi
![]() |
|
|
|
![]() |
|
M.Olesen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Ok - takker, men jeg har lidt svært ved at se, hvad Sage-kasserne giver af fordel, i forhold til bare at have et win7 MC og så helt alm. HDMI-extendere til hvert rum?
Hvad med WD live TV - kan den ikke det samme?
Jeg kan heller ikke helt gennemskue, om alle mine krav opfyldes ved denne løsning, eller ved Sage-løsningen (hvis den giver flere muligheder). Redigeret af M.Olesen - 29-September-2010 kl. 09:38 |
|
![]() |
|
![]() |
Du har ikke rigtig gjort det tydeligt hvor meget det betyder om man skal kunne se forskellige ting i forskellige rum, samtidig ? det er ret afgørende for din løsning.
Du kan slet ikke sammenligne wd tv live, som er en medieafspiller, og SageTV extenderen, som er en del af det rigtige klient / server setup, hvor man kan alt fra klienterne, dvs sætte optagelser igang, zappe rundt mellem tv kanaler osv.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |