recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken maskine

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
annmaria Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2010
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken maskine
    Sendt: 24-September-2010 kl. 15:09
har lige haft købt et apple tv som je ghar sendt retur da den ikke gad snakke med mine skterne hdd og jeg ikk orkede at skulle bearbejde enten alle filer eller kæmpe med at kører ned mac formationer eller hvad det hedder...

nu er spørgsmlet hvad jeg så skal have.. havde overvejet wd tv live, men har hørt at når lyden ikke skal sendes digital til en reciver er den noget lort??? er det sandt?

den skal ikk være dyrere end apple tv, 1500 kr, den skal kunne læse iso filer, og have et ok billede og lyd, skal kun bruges indtil jeg får råd til et dyrt anlæg af en art :)

vil meget gerne have coverflow eller hvad det hedder, men er ikk et krav..

håber i vil hjælpe mig igen :)

Redigeret af annmaria - 26-September-2010 kl. 09:06
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 18:42
hmm åbenbart ingen der kan hjælpe..

Synes bare markedet er fuldstændig uoverskueligt..
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 18:46
WD TV kan sende lyden videre i DTS format

Samt sagtens afspille iso og meget andet

Her selv meget glad for min WD TV   dog uden live da jeg afspiller fra HDD
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 18:52
SKal egentlig bare bruges til en usb hdd, eller to..

men har kun phono indgang på min stereoreciever og har hørt at wd ikke skulle kunne levere ordenlig lyd den vej.. er det sandt?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 18:58

jamen har alle afspillere ikke problem med harddiskformatet via usb.. de fleste kører fat32 men her er der jo en filstørrelse begrænsning på 4gb.

Som jeg tidligere nævnte ville det overfor appletv være bedst med en NAS, og sådan vil det også være med stortset alle de andre seriøse nmt afspillere ala pocornhour a-200 og sådan.
Med en NAS kører du via ethernetkablet også er formatet på selve harddisken bedøvende ligegyldigt.. typisk kører de fleste NAS med ext3 eller ext4 som formatering og her for du næppe problemer med filstørrelserne.

Jeg vill derfor seriøst anbefale dig at kigge feks på et www.synology.dk kabinet... så er spørgsmålet så hvad dine pladsbehov er... ved godt den til at starte med vil være lidt dyrere og lidt mere langhåret.. jeg tror bare på det er den mest langsigtede og fleksible løsning
Mvh

René
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af annmaria annmaria skrev:

SKal egentlig bare bruges til en usb hdd, eller to..

men har kun phono indgang på min stereoreciever og har hørt at wd ikke skulle kunne levere ordenlig lyd den vej.. er det sandt?

Der er to usb indgange på WD TV   har ikke prøvet phono stik da jeg kører via hdmi.
Men ellers køb et sted hvor du har returret så kan du selv teste lyden
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:03
Hej René, må blive den dyre løsning når jeg flytter i et sted hvor det her system skal i soveværelset. for fatter hat af alt det her.. skal bare gerne have en plug and play løsning..
Til top
Kristian-h Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:18
Kan kun bekræfte, at lyde via den analoge udgang på WDTV Live IKKE er særlig god, ihvertfald ikke med samme dynamik som den leverer via HDMI.
- Samsung PS51E8005
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-920
- Dali Concept 6

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:23
tjah hva dælen er der så af muligheder.. har jo ikke et kæmpe hjemmebio.. skal bare have reelt billede samt reel lyd.. har en dejlig stereo reciever med kanon lyd.. sys ikk jeg vil dræbe den for at få optisk indgang eller hva dælen der skal bruges..
Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:43
jeg har nu haft en popcorn hour C-200 i et halvt års tid, og er _MEGET_ tilfreds. Den tager alle de formater jeg kaster efter, afspiller ukomprimeret BR materiale uden nogen hakken, og den har et simpelt men effektivt interface. At den så har en masse features, så som newz og torrent klient er bare bonus.

så den kan jeg varmt anbefale - den er givet lidt over den pris du har angivet, men du får også meget mere bang for the bucks! Big smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 19:49
hva med en playon maskine??? sys kun jeg finder positivit óm den.. nogen der kender den?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu