recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspiller til DR netradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspiller til DR netradio

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspiller til DR netradio
    Sendt: 27-September-2010 kl. 16:54
Jeg har en lille opgave jeg skal løse for en bekendt, hvor jeg må indrømme at jeg kommer lidt til kort, da jeg ikke har den store praktiske erfaring med media players... Han bruger nu en squeexebox til at afspille FLAC filer og DR netradio. Han vil gerne have en afspiller der kan det samme, men med on screen display på tv'et i stedet for at bruge Duet controlleren. Dette for at kunne styre det hele med en Harmony remote. Imidlertid er det såvidt jeg kan se sådan at de forskellige media players, WD TV live osv, ikke har mulighed for at indtaste en specifik URL til en netradio, sådan som man kan med Squeezebox, kan det passe?

Squeezeboxen kører fra en Netgear NAS, kan man gøre noget dér med at streame netradioen fra Twonky eller lignende?

Kort sagt, hvad er billigste løsning på: FLAC, DR Netradio, OSD. Video afspilning er mindre væsentligt.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 17:06
Nu er du jo ny herinde, så du er naturligvis undskyldt at du ikke skriver i det rigtige forum Big smile

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nu er du jo ny herinde, så du er naturligvis undskyldt at du ikke skriver i det rigtige forum Big smile

Hehe... Ups! Jeg må lige få en moderator til at flytte tråden... Smile
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 20:05
Kan en Squeezebox Touch ikke gøre det?
Eller skal det blæses op på 42"?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Kan en Squeezebox Touch ikke gøre det?
Eller skal det blæses op på 42"?

Min kammy vil gerne kunne gemme selve apparatet væk og betjene det hele med en Harmony 900 (via RF), derfor er det nødvendigt med en form for OSD på tv'et ja. Jeg begynder at tro at en egentlig PC, ala Asus EEE Box, er løsningen? (Mac Mini bliver nok til den dyre side) Det føles bare lidt overkill, jeg havde troet at en WD TV Live var alt rigeligt, men de media-streamere er åbenbart ikke rigtigt sat op til at blive brugt til netradio, medmindre man kan finde sig i at være låst til f.eks. Shoutcast stationer.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 12:32
Hvad med at bruge IPeng til Iphone/Ipod Touch?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvordan skulle den være et godt alternativ til Duet controlleren ? når han så samtidig skal investere i en ipod
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
lipklop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 12:42
En Xtreamer burde kunne klare dette, der har du i hvert fald mulighed for selv at indsætte de ønskede radiokanaler.

Her link til forum tråd ang. DR radio på Xtreamer http://forum.xtreamer.net/topic/3568-danske-netradioer/

Redigeret af lipklop - 28-September-2010 kl. 13:41
Mvh Lipklop
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:13

Hvordan skulle den være et godt alternativ til Duet controlleren ? når han så samtidig skal investere i en ipod
Man får et større billed. Man kan bruge Ipod til noget mere. Til dels får man også hurtigerer respons, da Iping cacher oplysninger. Længer batteri levetid. Man har måske en Iphone i forvejen som ligger fremme....

Der kan være mange grunde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:22

Man får et større billed. Man kan bruge Ipod til noget mere. Til dels får man også hurtigerer respons, da Iping cacher oplysninger. Længer batteri levetid. Man har måske en Iphone i forvejen som ligger fremme....

Der kan være mange grunde.

Det hjælper jo bare ikke, hvis hans ønske er at se det på tvskærmen.

Jeg bruger skam selv både Ipod touch, Iphone, samt en HTC Desire til at styre min musik med, og ser det også som det eneste rigtige, så det er ikke at forklejne dit forslag.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 14:45

Ønsket er at samle det i én controller. Det kan man ikke med en iPod (som han iøvrigt bruger i forvejen, og som jeg/vi absolut mener er et glimrende alternativ til Duet controlleren). Så kunne man kigge på at styre det hele med iPod'en, men det kræver såvidt jeg kan gennemskue to forskellige apps, iPeng til SB plus et andet app til at styre selve anlægget. Det er noget rod. Så medmindre der skal investeres i en Nevo S70 og et skift til Sonos, så kan jeg ikke lige få øje på andre løsninger end at der skal noget OSD på skærmen. Det kan selvfølgelig være at det ender med at man må finde sig i at have en SB Touch stående synligt, men hele konceptet er at gemme alting væk og styre det i én fjernbetjening, bl.a. fordi hele familien skal kunne bruge det. Jeg er forbavset over at det er så svært at finde en streamer der tillader at tilføje sine egne netradio URL'er.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 14:52
Hvad med en ny reciever med wifi radio, dnla klient til musik og evt ios/android fjernbetjening.
Synes det er bøvlet at skulle bruge sit tv som OSD.

Hvorfor er det så smart med kun en remote ?
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu