|
Overføre musik trådløst |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jerrild1
Ny bruger Oprettet: 28-September-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 5 |
Emne: Overføre musik trådløst Sendt: 28-September-2010 kl. 13:04 |
Hej..
Jeg har købt mig en jukebox (Zenpoint) til min PC og for ikke at have for mange kabler i stuen kunne jeg godt tænke mig at have min pc stående længere væk fra mit anlæg i stuen som lyden gerne skulle komme ud af, men hvordan gør jeg det smartest, det eneste jeg kan bruge på mit anlæg er phonestik, så mit spørgsmål til jer lyder på om der er et eller andet som kan bruges til at overfører musik trådløst ca 15 - 18 mtr fra PC til anlæget i stuen.
har set at man kan via bluetooth men det kan vist ikke række så langt.
|
|
Hilsen Jerrild
|
|
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 15:10 |
Hvordan vil du styre den? Som jeg ser Zenpoint (ud fra et kig på deres præsentationsvideo) så ville det være oplagt at bruge en touchskærm. Men med både betjening og lyd-modtager placeret i stuen giver det ikke så meget mening at flytte pc'en ud af stuen.
De fleste ville nok vælge en decideret musik-streaming-løsning, hvor selve afspilningen er løsrevet fra pc'en.
Kig i Streaming media- sektionen her i froummet efter tråde om emnet.
Nøgleord som Squeezebox, Sonos og Airport Express er værd at kigge efter.
(Den her sektion hvor du har postet er dedikeret til det digitale tv-sendenet, som Boxer administrerer, brug Streaming Media istedet).
|
|
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 15:11 |
Nå ja, og velkommen til Recordere.dk iøvrigt :)
Redigeret af Muele - 28-September-2010 kl. 15:11 |
|
Jerrild1
Sendt: 28-September-2010 kl. 15:55 |
Hej Muele
Tak for svaret jeg har også selv været inde omkring Squeezebox og Sonos men jeg syntes det var for mange penge at ofre :-) jeg vil undersøge Airport Express det har jeg ikke hørt om før så jeg går lige i dybden omkring det
desvære har jeg ikke selv touchskærm men hvem ved måske kommer det senere :-)
|
|
Hilsen Jerrild
|
|
Jerrild1
Sendt: 28-September-2010 kl. 16:04 |
Hej Igen
Jeg har nu kigget lidt på Airport Express som jeg ser det så virker det fint til MAC og Itunes men virker det også på en Dell samt Zenpoint er der nogle der har erfaringer med det
|
|
Hilsen Jerrild
|
|
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 17:05 |
Hvad med at bruge en af de der som er lavet til at sende et video+lyd signal trådløst gennem vægen - snup en af dem som har seperat lydstik. De ligger vist omkring 300kr. |
|
Jerrild1
Sendt: 28-September-2010 kl. 17:12 |
Det lyder lige som noget til min pengepung men mit problem er at jeg har søgt og søgt, men hvad er det lige jeg skal søge efter der sender trådløst gennem vægen ??
|
|
Hilsen Jerrild
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 17:18 |
Hvis nu du søgte lidt, så ville du finde noget som f.eks denne. https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H28695 eller denne http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes_lyd/traadloest_usb_audiosystem_4511_da.html
og en del andre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 17:20 |
Noget i stil med dem her
http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-audiovideo.asp
Har set nogle i både Bilka og Føtex (dem med de små parabol-skærme) til ca 300kr
|
|
Jerrild1
Sendt: 28-September-2010 kl. 17:44 |
Hej Igen jeg takker for hjælpen der er lige sådan noget jeg efterlyser
Jeg takker alle for hjælpen
|
|
Hilsen Jerrild
|
|
frugtkompot
Guld medlem Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 19:16 |
Apple Airport Express virker med alle typer computere, der tillader iTunes. Programmet er dog afhængigt af, at du bruger iTunes, for at kunne afspille din musik.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 28-September-2010 kl. 20:39 |
Hmm synes godt nok Airport Express er en lidt mere elegant løsning end de andre der er blevet nævnt.. Det er rigtigt den kun kan spille gennem iTunes som standard, men med et program som f.eks Airfoil kan du osse afspille fra eks en browser..
Bruger den selv, virker upåklageligt.. OBS: Du skal være opmærksom på at trådløs lyd og video på computeren ikke spiller særlig godt sammen..
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |